Muuuuh sang
Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 04-05-03 23:35

Hejsa

Jeg kan huske tilbage i slutningen af 80'erne var der et pop-hit, hvor de
havde samplet et "muuuh" fra en ko, og brugte den under hele melodien.
Ikke nogen videre detaljeret beskrivelse, men er der nogen der kan huske
kunstner og titel?

--
Mvh. Lars
Fjern "FJERNDETTE" fra min mail adresse ved svar pr. mail.

Fra : zcully

Dato : 05-05-03 16:59

"Lars Hedegaard Pedersen" <hedegaard@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> --
> Mvh. Lars
> Fjern "FJERNDETTE" fra min mail adresse ved svar pr. mail.

Det kan ikke være Yello - Oh Yeah.
Det er ikke helt en ko, men det lyder lidt som om han siger muuuh...

/Zcully

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 05-05-03 18:03

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message

> Det kan ikke være Yello - Oh Yeah.
> Det er ikke helt en ko, men det lyder lidt som om han siger muuuh...

Nej, det var sådan et one-hit wonder, hvor jeg ikke tror man har hørt om
bandet før eller efter. Det var på hitlisterne nogle uger. Jeg mener det var
i 1987 el. 1988.
Det er helt sikkert en ko, hvor lyden afspilles med lidt forskellig
hastighed afhængig af hvilken tone det skal svare til.

Mvh. Lars

Fra : Lars Bernau

Dato : 05-05-03 19:45

Lars Hedegaard Pedersen wrote:
> [...]
> Det er helt sikkert en ko, hvor lyden afspilles med lidt forskellig
> hastighed afhængig af hvilken tone det skal svare til.

Hvadd med Whistle - (Nothing Serious) Just Buggin'. Jeg ved ikke om det
er en ko, men der spilles noget muuh-agtigt i flere tonelejer gennem hele
sangen. Og så de et ægte One Hit Wonder. Nummeret er dog fra 1985.

--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 05-05-03 20:12

"Lars Bernau" <bernau@mail.invalid> wrote in message

> Hvadd med Whistle - (Nothing Serious) Just Buggin'. Jeg ved ikke om det
> er en ko, men der spilles noget muuh-agtigt i flere tonelejer gennem hele
> sangen. Og så de et ægte One Hit Wonder. Nummeret er dog fra 1985.

Nej det var heller ikke den. Det er ikke en rap melodi, men et rigtigt pop
hit, som de nu var i slutningen af 80'erne. Og muh'erne er meget længere end
på Whistle's melodi.

Mvh. Lars

Fra : Lars Bernau

Dato : 05-05-03 20:40

> [...]
> hit, som de nu var i slutningen af 80'erne. Og muh'erne er meget længere end

Hmm... mon ikke det er noget du bare sidder og finder på ??

Er der tekst på ?? kan du lidt af teksten evt. ??

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 05-05-03 21:55

> Hmm... mon ikke det er noget du bare sidder og finder på ??

Nej det er det skam ikke.

> Er der tekst på ?? kan du lidt af teksten evt. ??

Der var ingen tekst (så vidt jeg husker). Det var et instrumental nummer.
Der var kun koen

Mvh. Lars

Fra : Claus S

Dato : 06-05-03 21:27

"Lars Hedegaard Pedersen" <hedegaard@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb5956e$0$50402$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> havde samplet et "muuuh" fra en ko, og brugte den under hele melodien.
> Ikke nogen videre detaljeret beskrivelse, men er der nogen der kan huske

Matterhorn Project. Sangen hedder.... Muh!

De har sgu en hjemmeside!! Den logiske adresse: www.matterhornproject.com

mvh Claus

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 07-05-03 19:36

"Claus S" <claus@frekvens.dk> wrote in message

> "Lars Hedegaard Pedersen" <hedegaard@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en
> meddelelse news:3eb5956e$0$50402$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Matterhorn Project. Sangen hedder.... Muh!

Jamen det var jo den !
Tak for det

Mvh. Lars