neon fisk !
Fra : claus S. Jensen

Dato : 04-05-03 20:44

Nogle af mine neon fisk får hvide pletter ved halen....Hvad kan dette
skyldes ????

claus

Fra : Lone

Dato : 09-05-03 09:37

Hej Claus.
Jeg er fuldstændig amatør og nystartet ferskvandsakvarist, men jeg svarer
dig alligevel, da jeg kan se ingen andre har gjort det...

Det dine neonfisk kan have fået kan være "Ichthyophthirius", hvilket er
nogle små hvide pletter/knopper dine fisk kan få hvis der f.eks. har været
temperatursvingninger, eller de har fået stress...

Jeg prøvede det selv med mine sarte pragtsmerlinger, men det er ikke så
slemt. Mindre fisk(neonfisk) kan dog dø af det, men det kan også gå væk af
sig selv. Jeg vil dog anbefale dig til at gå ned til din dyrehandler og købe
"Faunamor" som er nogle lilla dråber, der skal dryppes i vandet.
Anvendelsesmåde står på pakningen.
(Mine er kommet sig...)

MvH.
Lone.

Fra : Nette

Dato : 09-05-03 10:37

"Lone" skrev i en meddelelse
> Hej Claus.
> Jeg er fuldstændig amatør og nystartet ferskvandsakvarist, men jeg svarer
> dig alligevel, da jeg kan se ingen andre har gjort det...

Prøv og gå ind og søg i denne gruppe på google.com på "hvide pletter"...
Det har været oppe herinde mange mange gange, og det er nok derfor folk ikke
*gider* besvarer de spørgsmål mere

Nette

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 09-05-03 12:13

Nette wrote:
> [...]
>
> Prøv og gå ind og søg i denne gruppe på google.com på "hvide
> pletter"... Det har været oppe herinde mange mange gange, og det er

Her er så linket til hvor du søger inde på Goggle.com hvis du ikke selv har
fundet frem til det.
<http://groups.google.com/groups?hl=da&q=dk.fritid.dyr.akvarium>

--

MVH Rune Rohleder