Hvad var det??
Fra : Mads Breddam

Dato : 04-05-03 20:08

Hej.

Jeg var lige en tur på Esbjerg Havn i dag for at fange sild. Det blev ikke
til ret meget. Til gengæld fik jeg en eller anden fisk på mit sildeforfang,
som helt sikkert ikke var en sild. Eller i så fald en MEGET stor sild. Jeg
og den kæmpede, og kæmpede i næsten 1 time. Så hoppede den af. Den var
ikke på noget tidspunkt så langt oppe at jeg kunne se den. Derfor tror jeg
ikke at det var en havørred eller sådan noget, da den jo nok ville have
været oppe og vende. Den meget tung, ikke til at hive op uden at springe
snøren, så jeg ville naturligvis kører den træt, - men mistede den.

Rimelig træls... nå, men nogen forslag til, hvad det evt. har været for en
fisk? Ved godt det er et lidt abstrakt spørgsmål.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Yes Gorgie, they float. They all float down here." Pennywise the Clown/IT.

Fra : Erik Munck

Dato : 04-05-03 20:14

Måske en laks der jager sild.

Muncken

Fra : GSJ

Dato : 04-05-03 20:46

"> "Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> sildeforfang,
Jeg
> var

> Clown/IT.

En drøm. Gaaab. Godnat.

Fra : Johnny Horn

Dato : 04-05-03 22:42

Kunne det evt. være en Multe, det hænder at de render ind i havneindløb

Johnny

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 04-05-03 20:53

> Rimelig træls... nå, men nogen forslag til, hvad det evt. har været for en
> fisk? Ved godt det er et lidt abstrakt spørgsmål.

Jeg fik for et par år siden mit livs ørred lige uden for århus havn - troede
jeg. Det var en 4 kg´s sej der gik under en stime sild.
MVH Niels

--
Nu er jeg TRÆT af spammere.
Fjern bæstet fra adressen hvis du mailer mig.

Fra : Kåre

Dato : 05-05-03 11:34

> [...]
>
> Rimelig træls... nå, men nogen forslag til, hvad det evt. har været for en
> fisk? Ved godt det er et lidt abstrakt spørgsmål.

Jeg oplevede noget lignende for en del år siden, under nat-ålefiskeri i
Gudenåen.

Jeg kæmpede med den i et kvarters tid. Virkelig tung krabat som tog nogle
enkelte små udløb, men ellers bare satte sig fast. Kom aldrig op til
overfladen. Troede det var en MONSTER ål.
Da den endelig kom ind til land, fik vi nettet under den, og hejste en fin
gammel flaske med prop op......Fyldt med vand, og kroget perfekt i
korkproppen.
Pinligt!

Kåre

Fra : Mads Breddam

Dato : 05-05-03 17:56

Fra : Gismo

Dato : 05-05-03 20:43

> [...]

Fangede engang en 10 L spand på 30 m på en pirketur. Krogede den i det 1½ m
reb der hang i den - Den var bare tung at få op.

Gismo

Fra : Martin_P

Dato : 08-05-03 14:32

On Mon, 5 May 2003 21:42:51 +0200, "Gismo"
<stivnisse@REMOVEhotmail.com> wrote:

>Fangede engang en 10 L spand på 30 m på en pirketur.
Det var sgi en lang spand!!! 30 meter lang ?? /rofl

Martin_P

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 06-05-03 07:52

Synd du fik den helt ind. ellers kunne flasken være blevet en stor fisk.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Michael

Dato : 06-05-03 06:59

Jeg har på min første og næsten eneste pirketur til havs fanget en træsko...
Det var udfra Hirtshals med M/S Michael Frank... Det lyder som en tegneserie
men den er faktisk god nok... Dog var der ingen ål i den - kun en helvedes
masse sand...

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 06-05-03 07:53

Jeg fangede en stor rødspætte på en pirketur. Den var fejlkroget i siden, og
gav derfor et enrmt vandpres, samtidig med at den svømmede en del rundt.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Michael

Dato : 06-05-03 08:13

Det lykkedes faktisk også mig - rødspætten var kroget i undersiden omkring
munden faktisk, selvom pirken var ligeså stor som den... Men skipper blev
ikke overrasket - han havde ofte set det...

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-05-03 11:51

> [...]
tegneserie
> men den er faktisk god nok... Dog var der ingen ål i den - kun en helvedes

En gang jeg fiskede i Gudenåen, fik jeg et grovkalibret hug nedstrøms, som
næsten tømte mit hjul for line i et langt og langsomt udløb.
Jeg stod og moslede med hvad jeg troede var en stor laks i en time, inden
fisken kom så tæt på at jeg kunne se hvad det var: En stor brasen kroget i
ryggen.
Der er et enormt vandpres på sådan en "bordplade", når den kommer på tværs i
strømmen

/Alex

Fra : Tom

Dato : 06-05-03 07:44

Hej Mads

Mit bud er at du har fejlkroget en stor ørred eller laks i ryggen. Det
kan være yhyggeligt svært at hive en stor fisk i land, som ikke er ude
af ballance.

Meeen det kan jo også være "Nessie på langtur" du har fået fat i.

Jeg har hørt om en gut, der fik fat i noget stort på Hald sø ved Viborg.
Da mørket var ved at sænke sig, blev han så nervøs, at han kappede linen.

mvh Jørgen

Fra : Henric

Dato : 06-05-03 22:21

Jag fick en Abumaticrulle vid plattfiskmete i västerhamnen i Helsingborg.
Den högg på kokt räka.
/Henric

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 07-05-03 08:28

Bed den på meden rejen bare lå på bunden? Så er jeg imponeret.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse