udstillingsvindue
Fra : Coffea ramosa

Dato : 04-05-03 15:07

Er det meningen at gruppen her skal være udstillingsvindue for katteejere
med digitalkamera, eller skal man regne med også at finde fakta om katte
her?

Ja undskyld, men jeg er lidt forvirret.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-05-03 15:21

> [...]
katteejere
> med digitalkamera, eller skal man regne med også at finde fakta om katte

Spørg du da bare løs. Tror ingen er gået herfra uden svar på konkrete
spørgsmål *s*

Hilsen Nina

Fra : Helle Andersen

Dato : 04-05-03 15:12

"Coffea ramosa" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med digitalkamera, eller skal man regne med også at finde fakta om katte

Hvad om du gik foran med et godt eksempel og
bidragede med de efterlyste fakta ?

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Camilla Scharff

Dato : 04-05-03 15:16

> [...]
> med digitalkamera, eller skal man regne med også at finde fakta om katte

Både og ...

Hvis du ikke gider se billeder, så lad være med at læse posterne med disse
emner - eller lad ihvertfald være med at klikke på linksene!
Hvis der er noget konkret du vil vide, så spørg løs!! Vi forfatter sjældent
lange afhandlinger om hint og dette bare for at gøre det, men der kommer
faktisk altid mange gode svar på spørgsmål.

Mvh. Camilla

Fra : Coffea ramosa

Dato : 04-05-03 20:43

> Hvis du ikke gider se billeder, så lad være med at læse posterne med disse
> emner - eller lad ihvertfald være med at klikke på linksene!

Ja det siger sig selv, men "problemet" ligger jo nok mere i tiden det tager
at sortere hvad er relevant for mig og ikke. Men sådan er det jo med mange
ting.

Jeg har lige læst fundsatsen, og som det står så kan jeg jo ikke klage.

Jo, det kan da være meget sjovt at se på kattebilleder, men jeg kan bare
ikke rigtig bruge det til noget.

Meeen, man kan jo nok ikke forhindre at der går lidt hønsegård i det når
mange kvinder er samlet under eet tag

Fra : Camilla Scharff

Dato : 04-05-03 21:23

> [...]
tager
> at sortere hvad er relevant for mig og ikke. Men sådan er det jo med mange

Nemlig - ingen har sagt, at livet skal være let

> Jeg har lige læst fundsatsen, og som det står så kan jeg jo ikke klage.
> Jo, det kan da være meget sjovt at se på kattebilleder, men jeg kan bare
> ikke rigtig bruge det til noget.

Fint nok - det er der heller ingen, som vil forsøge at tvinge dig til...
Hvis du leder efter generelt katteinfo kan du kigge her:
www.fritid-dyr-kat.dk - der er en masse artikler om diverse ting og sager,
og det du ikke lige finder svar på, er du velkommen til at spørge om (eller
lav en søgning i google...).

> Meeen, man kan jo nok ikke forhindre at der går lidt hønsegård i det når
> mange kvinder er samlet under eet tag

Njaaah, mænnerne i gruppen falder nu også i ind imellem - bare vent...

Mvh. Camilla

Fra : Camilla Scharff

Dato : 04-05-03 21:26

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev...
> www.fritid-dyr-kat.dk...

UPS! www.dk-fritid-dyr-kat.dk - selvfølgelig

Mvh. Camilla

Fra : Ann K

Dato : 04-05-03 22:08

Kære anonyme skribent.

>Ja det siger sig selv, men "problemet" ligger jo nok mere i tiden det tager
at sortere hvad er relevant for mig og ikke. Men sådan er det jo med mange
ting.

<> Et godt råd... tjek altid et indlægs "overskrift".. der står som regel,
hvad indlægget handler om!

>Jeg har lige læst fundsatsen, og som det står så kan jeg jo ikke klage.

<> Hvorfor skulle du også det??? Og over hvad???
At du skal bruge tid???
Så vanskeligt og tidskrævende er det heller ikke at tjekke overskrifterne...
Selv jeg er i stand til at vælge at ignorere indlæg, der ikke har relevans
for mig... senest tråden ang navlebrokattester - som vel kun har betydning
for opdrættere...

>Jo, det kan da være meget sjovt at se på kattebilleder, men jeg kan bare
ikke rigtig bruge det til noget.

<> Så lad være!
Men hvorfor må vi andre ikke? og hvorfor må man ikke fortælle evt
interesserede, hvor billederne kan findes?

>Meeen, man kan jo nok ikke forhindre at der går lidt hønsegård i det når
mange kvinder er samlet under eet tag

<> Gosh... hvor _er_ jeg bare traaaart af dén bemærkning!
For mig er sådan en udtalelse langt mere generende, end et indlæg om
billeder af katte...

Prøv at stikke en pote i jorden... du vil hurtigt opdage et denne
nyhedsgruppe er langt mere tolerant, hvad angår OT indlæg (eller
fejlpostninger) end mange andre af usenets grupper... og det er den helt
uden at Netpolitiet konstant behøver at udstikke retningslinier for gruppens
brugere!

Mvh Ann - hønsegårdsmedlem i kattegruppen... og medlem af kaffe/te-klubben i
hundegruppen... desuden landsforræder i religionsvidenskabsgruppen... og
engang udnævnt som Katteguru!!!

PS... måske kan du, kære anonyme, forklare mig, hvorfor man altid hæfter
mere eller mindre nedladende og ringeagtende betegnelser på folk, man ikke
er enig med?

Fra : Coffea ramosa

Dato : 05-05-03 00:18

Fra : Lene Vang

Dato : 05-05-03 09:27

"Coffea ramosa" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

Wawuuu... det var vel nok et intelligent svar.

--
Hilsen Lene - Som flyver til Kreta den 16/5

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 04-05-03 15:20

Hejsa

Jamen har man billeder, af sin kat , killinger så er vi da flere som gerne
vil se dem, da vi i gruppen her godt kan lide at følge lidt med i hvad der
sker med de andres katte, så udstillingsvindue, tja det er som man tager
det.

Der er også en masse fakta om katte her hvis man læser nogen af de mange
tråde igennem og har du spørgsmål så bare spørg

MVH
Gitte
DK Sacala´s - Killinger ventes uge 19
www.sacala.dk

Fra : Ann K

Dato : 04-05-03 16:39

Tja - nu er det jo bla mig, der har postet et indlæg om at man kan se min(e)
kat(te) på denne gruppes hjemmeside...
Hjemmesiden blev i sin tid bla oprettet med albumsektionen så at de af
gruppens brugere, som ikke har forstand på at lave hjemmesider osv havde en
mulighed for at kunne vise billeder af deres vidundere (en del brugere kan
nemlig ikke tage de binære nyhedsgrupper)...
Hvis du har fulgt gruppen i en periode vil du opdage at alle nye bliver
hilst pænt velkommen og at man ofte opfordrer dem til at oprette en profil
på hjemmesiden - og dermed også at oploade nogle billeder af deres katte...
På den måde kan man vel godt karakterisere _hjemmesiden_ som et
"udstillingsvindue"... selv om den da rummer så meget mere og for så vidt
også vigtigere katterelateret stof - bla har den en rigtig god faq, som hele
tiden bliver udvidet...
Grunden til, at jeg lige netop har annonceret at der nu er mulighed for at
se mine katte på gruppens hjemmeside, kan du også finde, hvis du da gider at
søge gennem gamle indlæg... I januar fik jeg og min mand nemlig en skovkat
på en helt speciel måde... mit indlæg "Må vi præsentere" fra dengang blev
til en meget lang tråd - og rigtig mange spurgte om billeder af kræet... Det
er så først nu at alt er faldet på plads, sådan at jeg kan vise billederne -
men jeg har da en tro på at nogle af gruppens læsere har ventet på at se
dem... også fordi jeg er kendt for ikke at bryde mig om tortiekatte, og
vores nye kat er netop tortie

Personligt har jeg absolut ingen egentlig interesse i at kunne fremvise
nogen af mine katte... ingen af dem er fertile - og jeg er heller ikke
opdrætter!!! Jeg har derfor ikke et "behov" for at vise mine kattes smukke
udseende frem for nogen, da jeg ikke skal sælge killinger eller lignende...
Men derfor synes jeg da alligevel, det er både sjovt og dejligt at kunne se
de katte som bor hos gruppens brugere og som vi alle ofte taler om

Mvh Ann- der er meget aktiv i gruppen... også, hvis man har et konkret
spørgsmål, som jeg mener at jeg kan besvare