Nutro
Fra : Figaro

Dato : 04-05-03 14:26

Hejsa ..

Jeg skal til at købe noget nyt kattemad, og jeg tænkte på om der er nogen
der kender noget til produktet Nutro??? Har i nogen råd til noget billigt
mad uden det er for billigt???

Mvh Stine
stine@sukkermel.dk

Fra : Ann K

Dato : 04-05-03 16:20

Hej Stine.
Kender intet til Nutro som kattefoder - men til hunde skulle det absolut
være godt ;)
Det eneste "billige" kvalitetsfoder, jeg kender, er Royal Canine (RC) i
diverse varianter... De fleste katte kan vældig godt lide dette foder...

Mvh Ann

Fra : Figaro

Dato : 04-05-03 20:54

Hejsa Ann.

Der hvor vi køber foder er Nutro billigere end RC :)

Mvh Stine

Fra : Pernille & Jesper

Dato : 04-05-03 21:01

Hej Stine,

både mine katte og jeg er vældig glade for Nutro. Kattene synes
tilsyneladende det smager godt, og jeg synes de kommer i god form. Jeg
kan også godt lide at Nutro (iflg. indholdsdeklarationen) ikke er så
fyldt med mystiske tilsætningsstoffer som anden kattemad.

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Jens Askov Jensen

Dato : 05-05-03 07:23

Hej.

Et godt alternativ kunne være kattemad fra Aller. Det er en dansk
fodermøller, der laver kattemad, det er fuldt ud på højde med RC og
Iam's og andre produkter, eneste forskel er at det dansk og prisen.
Det koster 250 kr for 15 kg.

Askov's Maine Coon

Fra : Jytte

Dato : 05-05-03 07:33

"Jens Askov Jensen" <gurli.jens.askov@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fodermøller, der laver kattemad, det er fuldt ud på højde med RC og
> Iam's og andre produkter, eneste forskel er at det dansk og prisen.

Hvor kan man få oplysninger om og købe det foder?
Hilsen
Jytte

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 05-05-03 08:48

> Hej .
> Hvor kan man få oplysninger om og købe det foder?
> Hilsen
> Jytte

Hej Jytte
du kan finde det her:

http://www.aller-molle.dk/index_foder.html

men der står at Hvede/majs - altså vegetabilske proteiner er det der er mest
af.
INGREDIENSER:
Hvede/majs - fjerkræprotein - fiskeprotein - animalsk fedt (svinefedt
spec.) - vegetabilsk olie - æg - glukose - gær - taurin - vitaminer -
mineraler.

og de anbefaler det til BÅDE killinger og voksne katte. Jeg ville nok
personligt vælge et andet foder til mine killinger.

Fra : Jytte

Dato : 05-05-03 09:45

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> skrev i en
meddelelse news:b954uu$ah5$1@sunsite.dk...

> [...]
>
> og de anbefaler det til BÅDE killinger og voksne katte. Jeg ville nok
> personligt vælge et andet foder til mine killinger.

Tak for svaret.
Men jeg tror hellere jeg må holde mig til det de plejer at få.
Men det er altid rart at blive orienteret om andet foder.
Hilsen
Jytte

Fra : Jens Askov Jensen

Dato : 07-05-03 13:18

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> wrote in message news:<b954uu$ah5$1@sunsite.dk>...

> [...]
>
> og de anbefaler det til BÅDE killinger og voksne katte. Jeg ville nok
> personligt vælge et andet foder til mine killinger.

Hej

Nu skal man passe på ikke at falde i den fælde, som mange
foderproducenter benytter sig af. Kigger man på sin
indholdsfortegnelse, vil man opdage at f.eks majs, er splittet op i
flere ting, typisk majsmel, majsfibre, og der vil også tit stå
roefibre og ris. Når tingene bliver splittet op på den måde vil deres
andel blive mindre af det samlede indhold, og pludselig vil der være
mere kød end der vil være korn. Men blev alle vegetabilier lagt
sammen, som nu Aller gør, så ville de også blive placeret på 1.
pladsen, men det ser bedre ud, at animalske proteiner står øverst, så
tænk over det, det er et kendt handelsnummer.

mvh
Askov's Maine Coon

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 05-05-03 09:57

"Jens Askov Jensen" <gurli.jens.askov@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Et godt alternativ kunne være kattemad fra Aller.

Så vil jeg håbe, smagssammensætningen er blevet ændret i årenes løb. Jeg
selv er (ligesom Line Wolff i øvrigt) vokset op i landsbyen Aller, hvor
møllen ligger. Da min familie blev anset for områdets kattetosser (nok med
rette *G*), blev produktet testet på vores flok, før det kom i handelen. Og
kræsne ville jeg normalt ikke kalde dem, men møllens foder ville_ingen_røre.

MVH Mette

Fra : Line Wolff

Dato : 05-05-03 13:15

> [...]
> kræsne ville jeg normalt ikke kalde dem, men møllens foder ville_ingen_røre.

Ja, håber da ikke at det smager ligesom der lugter i Aller når møllen
rigtig er igang :)

Min mor prøvede det på sine katte for mange år siden, da produktet hed
"Miss Aller". Nu hedder det "Aktiv Kat" og der er alligevel gået mange
år, så mon ikke der er chancer for at det er blevet forbedret/ændret?
Det nytter jo heller ikke noget at lave et kattefoder som ingen katte
kan li' :)

- Line

Fra : Figaro

Dato : 06-05-03 09:40

Jeg har fået nogen prøver på Nutro, og da min kat spiser alt tror ikke jeg
får problemer.
Vores ny kat (Puller fra vildkat.dk) skal jeg finde mere ud af, men hun
sagde han også spiste alt :)
Læs mere om Puller længere nede :)