Hjælp mine <div> driller...
Fra : Aksel Spandet

Dato : 04-05-03 14:13

Hey!

Jeg er igang med at bygge min side op via <div>.... men nå jeg skal bruge
procenter... så passer det ikke rigtigt.... kig på:
http://www.g-byte.dk/ny/index.php
Der er de sat til 100%.... men det jeg vil have dem til er at gå til 35px
fra højre side.... Hvis jeg fjerne width så forsvinder den bare...

Hva skal jeg gøre?

Mvh
Aksel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-03 15:24

Aksel Spandet skrev:

> [...]
> http://www.g-byte.dk/ny/index.php
> Der er de sat til 100%.... men det jeg vil have dem til er at

margin-right: 35px;

Se hvordan boksmodellen i css er opbygget her:
<http://www.w3.org/TR/CSS21/box.html>.

En dansk gennemgang kan ses her:
<http://html.dk/tutorials/css/lektion9.asp>

Vær opmærksom på at IE traditionelt opfatter boksmodellen
forkert i forhold til standarden. IE6 kan sættes i standardmode
hvor fejlen er væk, men ældre udgaver kender kun den forkerte
model. Se en oversigt over forskellene her:
<http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnie60/html/cssenhancements.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Aksel Spandet

Dato : 04-05-03 15:58

Hey!

Jeg kan ikke få det til at virke.... det virker som om den bar ignorer alt
andet end hvor den ska starte... når den får width 100 %

Plz HELP!

Mvh
Aksel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-03 16:10

Aksel Spandet skrev:

> Jeg kan ikke få det til at virke.... det virker som om den bar
> ignorer alt andet end hvor den ska starte... når den får width
> 100 %

Det skal den vist også. Prøv at fjerne width: 100%; En div er sådan
set som standard allerede 100 % i bredden.

NB: Det er lettere at følge tråden hvis du citerer lidt af det du
svarer på. Se evt. linket i min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen