Hvor mange mennesker på jorden?
Fra : Troels

Dato : 04-05-03 12:53

Hej
Hvor mange mennesker vil i ca. (jeg ved godt det bliver meget ca.) gætte på
at der har været på jorden?

/Troels

Fra : Mads Jensen

Dato : 04-05-03 13:50

Hej

> Hvor mange mennesker vil i ca. (jeg ved godt det bliver meget ca.) gætte

> at der har været på jorden?

Taget i betragtning, af at det kun er i de sidste 50-60 år at der har været
så konstant stor tilvækst af mennesker, vil jeg tro, at der har været et
sted mellem 12-15 mia mennesker total på jorden siden the big bang ....

mvh.
Mads
--
Mads Jensen
http://www.ddfr.dk Dansk Donaldist-Forening

Fra : Pongo

Dato : 04-05-03 15:15

Mads Jensen wrote:
> [...]
> været så konstant stor tilvækst af mennesker, vil jeg tro, at der har
> været et sted mellem 12-15 mia mennesker total på jorden siden the

Måske. Perioder og områder med en høj børne dødelighed tæller jo en del,
og derfor kan tallet sagtens være meget større. Hvis man derimod kun
tæller mennesker der har oplevet f.eks deres 10 års fødselsdag, så tror
jeg tallet kan være mindre.

Ifølge: http://www.census.gov/ipc/www/worldpop.html
var der ca. 2.5 mia i 1950. Hvis vi nu gætter på at 1mia af disse stadig
lever (og derved er inkluderet i de nuværende 6mia), så er der altså
kommet 5mia nye mennesker til på ca 50 år. Ialt 7.5 mia mennesker der
har levet i det 20. århundrede. I det 19. århundrede må tallet være
betydeligt lavere, og jo længere vi går tilbage desto mindre betydning
har det for den endelige sum.

Hvor mange individer skal der f.eks til at befolke jorden med i
gennemsnit 10.000 mennesker over en periode af 100.000 år, hvis
gennemsnits levealderen sættes til 30 år ?
Mit overslag siger 100.000*10.000/30 ~ 33mio, men jeg er ikke sikker på
at man kan lave et overslag på denne måde. Der er sikkert en mere
korrekt statistisk beregningsmetode.

/Klaus

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-05-03 16:38

Mads Jensen skrev:
> [...]
> har været så konstant stor tilvækst af mennesker, vil jeg tro, at
> der har været et sted mellem 12-15 mia mennesker total på jorden

Altså muligvis *altid* flere forgængere end nulevende?
I så fald siger jeg *godt man ikke tror på reinkarnation*.

Så må forgængerne jo stå i kø ved hver eneste fødsel, eller
lade sig nøje med at blive genfødt som endnu en bacongris,
lørdagskylling eller det der er værre.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-03 16:58

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Altså muligvis *altid* flere forgængere end nulevende?
> I så fald siger jeg *godt man ikke tror på reinkarnation*.
>
> Så må forgængerne jo stå i kø ved hver eneste fødsel

Problemet er nok nærmest omvendt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-05-03 10:40

"Herluf Holdt, 3140" <herluf@worldonline.dk> wrote in message

> Så må forgængerne jo stå i kø ved hver eneste fødsel, eller
> lade sig nøje med at blive genfødt som endnu en bacongris,
> lørdagskylling eller det der er værre.

Nej, der bliver hver dag født flere end der dør, så alle kan blive
reinkarneret. Der kan selvfølgelig være enkelte undtagelser ved store
naturkatastrofer, men i gennemsnit skulle der ikke være nogen problemer.

Hilsen
Uffe

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-03 18:28

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, der bliver hver dag født flere end der dør, så alle kan blive
> reinkarneret.

Hvis man var Socialdemokrat kunne man endda tale om en slags
reinkarnationsgaranti

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Martin Christensen

Dato : 05-05-03 14:26

Fra : Martin Christensen

Dato : 05-05-03 21:55

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 05-05-03 01:59

On Sun, 4 May 2003 17:38:10 +0200

> [...]

> Så må forgængerne jo stå i kø ved hver eneste fødsel, eller
> lade sig nøje med at blive genfødt som endnu en bacongris,

Det skal der jo ikke meget regne ud, så de fleste reinkarnationreligioner
har da også åbnet op for muligheden af at man kan slippe ud af reinkarnation,
hvis man ellers opfører/tænker tilpas fromt efter gældende religiøse norm.
Det har et navn, som jeg ikke kan huske.
Ellers ville det jo være lidt utroværdigt.

--
Poul-Erik Andreasen

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 06-05-03 17:16

Troels wrote:

> Hvor mange mennesker vil i ca. (jeg ved godt det bliver meget ca.) gætte på
> at der har været på jorden?

Tjek http://www.straightdope.com/classics/a2_085.html

Mellem 69 og 110 mia. Sammenlign med at antallet af nulevende mennesker
er 6 mia.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 06-05-03 21:38

Troels wrote:
> Hej
> Hvor mange mennesker vil i ca. (jeg ved godt det bliver meget ca.) gætte på
> at der har været på jorden?
>
> /Troels

Jeg så engang et overslag (well, det var, så vidt jeg husker, Guiness
Rekordbog 1976 , der sagde 75 mia.

Kristian Damm Jensen | Life is short. If you can't be bothered
kristian-damm.jensen@cgey.com | to make your posting readable, I can't
ICQ# 146728724 | be bothered to read it.

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 07-05-03 10:50

Kristian Damm Jensen wrote:

> Jeg så engang et overslag (well, det var, så vidt jeg husker, Guiness
> Rekordbog 1976 , der sagde 75 mia.

Hmm... Det er jo også en kilde.

I min Guiness Rekordbog 1993 er der en boks (side 116) hvori der bl.a.
står:

På grundlag af den franske demograf Biraben's skøn har statisti-
keren A.R. Thatcher udregnet, at ca. 60.000 millioner mennesker
døde mellem år 40.000 f.v.t. og 1990. Er det rigtigt, indebærer
det, at verdens nuværende befolkning udgør ca. en ellevtedel af
alle mennesker som nogensinde har levet.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)