Shiri og Bichunmoo
Fra : Ukendt

Dato : 04-05-03 12:24

Var forleden forbi den lokale Blockbuster, hvor jeg til min
overraskelse så, at de havde Shiri i en special edition til kr. 200,-.
Denne koreanske blockbuster havde jeg læst lidt forskelligt om, men
dog aldrig rigtig noget der havde fået mig til, at gide købe den.

Men nu stod jeg altså med den et eksemplar i hånden, som endda havde
danske tekster (ja, mit koreanske er desværre ikke så godt). Så jeg
bukkede under og købte den.

Udover Shiri havde de også en film kaldet Bichunmoo. Nu satsede jeg på
at Shiri ikke var helt dårlig, så derfor kunne Bichunmoo vel heller
ikke være det? Så den købte jeg også. Big mistake.

Shiri er egentlig ganske okay - uden dog at være kr. 200,- værd, hvis
jeg skal være helt ærlig. (I skrivende stund har jeg dog ikke set på
det ekstramateriale der er på DVD #2). Handlingen er lidt for... hmm,
lidt for gennemskuelig. Og den bliver aldrig rigtig spændende. Den er
da ikke dårlig, men jeg ved nu heller ikke om det er en film jeg
ubetinget vil anbefale.

Buchinmoo derimod vil jeg på kraftigste råde folk til at holde sig
langt væk fra! Sikke et makværk. Hvordan den nogensinde er blevet et
hit i Korea er mig en gåde. Handlingen er fyldt med huller og
manglende forklaringer. Og kampscenerne (som var det der overtalte mig
til at købe den) er ikke en gang specielt gode.

Ved begge film var der et par gange, hvor kameraføringen generede mig
lidt. Det aldrig godt, hvis kameraføringen alene kan rive folk "ud af
filmen". Der var for meget "håndholdt" over det. Det virkede
distraherende - i hvert fald på mig - og en anelse amatøragtigt, hvis
jeg kan tillade mig at sige det, om nogle af de mest succesrige film i
Korea.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson