Newton&Einstein = Asperg-syndrom-lidende?
Fra : Bo Warming

Dato : 04-05-03 10:56

Newton&Einstein = Asperg-syndrom-lidende?

Er Aspergers Syndrom mindre veldefineret end fx skitzofreni, siden man om
dette ikke skriver sygdom men sygdomsbillede(syndrom)?

Politiken gør idag meget ud af at Newton og Einstein var AUTISTER eller
Asperger-syge- eller rettere en forsker hævder at de var så indesluttede og
kommunikationsbesværede at de nok fortjener diagnosen.

At det påstås er selvfølgelig for at booste de rigtige autisters
selvfølelse -

ligeosm man lyver at HC Ancersen var ordblind
og Nietzsche, Strindberg, Grundtvig, Goethe, van Gogh etc var psykiatrisk
lidende

Jeg ser autist-afvigelsen som stærkt overlappende med DAMP-afvigelsen og de
forældre, hvis børn er ramt, bør få det bedste ud af det, uden at labbe
lægeløgn i sig om, at berømtheder havde netop samme "sygdom" , eller at det
er en regulær sygdom a la gigt, pest, sukkersyge eller lammelse.

Videnskabs-værdien af de to fysikere er stærkt overvurderet. Måske ikke vedr
Newton-lysteori, men ingen har kunne påvise at k=m X a eller E = m X c^2
har bidraget til noget gavnligt.

At de havde psykiske problemer som de kompenserede for ved at blære sig med
smart matematisering af fysiker viden, er da en pudsig teori, men heller
ikke særlig brugbart.
--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Lars Kristensen

Dato : 04-05-03 16:22

Sindslidelser skabes for at få bedre styr på mennesker der ikke vil
indordne sig under de givende omstændigheder.

Førhen var homosexualitet en sindslidelse, det er den ikke mere de
fleste steder. I sovjet var det en sindslidelse at have en anden
mening end kommunistpartiet. I Danmark er/var det sindssygt ikke at
ville arbejde, fordi man ikke vil slavearbejde og ødelægge sit
helbred.

Det er også sindssygt at klage over forskellige ting, som man ikke kan
fremføre beviser for, selvom det mange år efter kommer frem at der var
virkeligt noget galt. Mange mennesker der føler ubehag på en eller
anden måde, lider af en eller anden syndrom, indtil sandheden kommer
for dagens lys og alle må bøje sig og erkende at menneskene vitterligt
havde noget at have deres ubehag i.

Man gøres syg for ikke at omgivelserne skal føle skam over deres egen
mangler til at sige frem overfor omgivelserne. Mange børn bliver fejl
diagnotiseret, fordi man ikke vil erkende at den verden vi lever i er
umenneskelig og i særdeleshed over for børn.

Børn reagerer sundt overfor omgivelserne og derfor er det ikke børnene
der er forkerte eller syge, det er omgivelserne. Både forældrene og
det samfund forældrene lader sig underlægge.

Hvis blot forældrene tør stå på deres børns side, i stedet for på
samfundets og psykiaternes side og dermed lade sig styre af
autoriteterne, som ikke vil erkende at det er vort sindssyge samfund
der er noget galt med og ikke børnene.

Børnene vil faktisk kunne blive dem der skal redde verden fra
undergang, men vi voksne slår hellere børnenes sunde sind i stykker
end kæmper side om side med dem, mod det sindssyge verdenssamfund vi
har ladet os underlægge som mennesker.

Om det jeg sige er rigtigt eller ej, det ved Du udmærkede selv om det
er, for Du har selv været barn engang og dengang var du også udsat for
umenneskelige behandlinger, men vi kalder det opdragelse.

I dag må man ikke slå børn kroporligt, men du må gerne gøre det
psykisk og mentalt. Du må gerne smadre et barn psykisk, men gør du det
fysisk, så falder fars hammer.

Psykisk tortur kan ikke ses på et barns krop og lemmer, med det kan
ses på dets sjæl og sind.

Et sygt barn er et bevis for syge omgivelser, de omgivelser forældrene
lader sig underkue af og det er desværre vort allesammens fælles
samfund der underkuer forældrene og som derved kommer til at skade
deres egne børn.

Stakkels forældre, de er deres egne børns bødler, som samfundet kræver
at de skal være og samtidig elsker de deres børn.

Stakkels, stakkels forældre. Kan I ikke se hvad I gør mod jeres børn!

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Bo Warming

Dato : 05-05-03 01:56

"Lars Kristensen" <lars@hjertensfryd.dk> wrote in message
> [...]
> diagnotiseret, fordi man ikke vil erkende at den verden vi lever i er
> umenneskelig og i særdeleshed over for børn.

Ja, og vor tids behandlersystem ville have koblet Newton og Einstein væk fra
deres videnskabelige løbebane, ved at overdrive "autisme" og kalde der
"Aspergers Syndrom" og dermed institutions-anbringe,

Det skyldes især behandler-egoisme. Der skal skabes job.
Du har ret i dine betragtninger om over-diagnosticering af sindsyge, men jeg
mener, at du skal have med, at godhedsindustrien er en pengemaskine, der
skal skabe fede stillinger til systemets venner.