Munkholmbroen
Fra : Peter Larse

Dato : 04-05-03 09:24

Forbudet gælder kun i fredningstiden, så det er lovligt at fiske fra og
under broen nu.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-05-03 09:38

Peter Larse wrote:

> Forbudet gælder kun i fredningstiden, så det er lovligt at fiske fra og
> under broen nu.

Ahmmm... så vidt jeg ved, så er der et vandløb, jeg ka' ikke
huske navnet, der løber ud i Tempelkrogen lige sydøst for
Munkholmbroen, der begrunder fredningen, broen ligge sipelthen
inden for det normale fredningsbælte, og det gælder hele året.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas

Dato : 04-05-03 13:52

Se nedenfor. Er belyst.
Hilsen
Thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 04-05-03 21:45

On Sun, 04 May 2003 10:37:50 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>Munkholmbroen, der begrunder fredningen, broen ligge sipelthen
>inden for det normale fredningsbælte, og det gælder hele året.

Vandløbet er måske mindre end 2 meter bredt:

"Hvis udløbet er mindre end 2 meter bredt, gælder fredningsbæltet kun
i perioden 15. september til 15. januar.
I fredningsbælterne er det dog tilladt i august, september, oktober og
november måned at anvende ovenvandsruser bestemt til fangst af
blankål. "

kilde: http://www.sportsfiskeren.dk/info/fredningsbaelter/

....og fredningen i området er så en særfredning.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Thomas

Dato : 04-05-03 21:56

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B19980001805-REGL

Fra : Jan Bachman

Dato : 04-05-03 12:44

>Forbudet gælder kun i fredningstiden, så det er lovligt at fiske fra og
>under broen nu.

Hvor henvender man sig for at få afgjort den åbenlyse tvivl om dette
emne?

/Jan

Fra : Robert Piil

Dato : 04-05-03 19:08

On Sun, 04 May 2003 13:43:42 +0200, Jan Bachman <ymerdyr@image.dk>
wrote:

>Hvor henvender man sig for at få afgjort den åbenlyse tvivl om dette
>emne?

Fiskeriinspektionen i Roskilde?

--
Robert Piil