finde navn på "public folder" i outlook
Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 03-05-03 23:02

jeg har lavet en macro i outlook 2002 hvor jeg har fat i indbakke
og andre mapper som ligger i brugens mailbox og det virker fint
nok men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg får fat i public folder, når
de har forskællige navne alt efter hvad sprog klienten er ??

'US
Set PublicFolder = ol.GetNamespace("MAPI").Folders("Public Folders").Folders("All Public Folders")

'DK
Set PublicFolder = ol.GetNamespace("MAPI").Folders("Offentlige mapper").Folders("Alle offentlige mapper")

der må være en smarter måde end det!!

Thomas Bøjstrup Johansen
http://home1.inet.tele.dk/tooms/
--------------------------------

Subscribe to http://www.KbAlertz.com and get notified every time Microsoft publishes new Knowledgebase or Support articles

Fra : Krabsen

Dato : 04-05-03 09:12

Så vidt jeg husker, har jeg en anden metode liggende et-eller-andet-sted.

Jeg checker lige og vender tilbage senere på dagen

mvh
Krabsen

Fra : Krabsen

Dato : 04-05-03 10:24

Beklager

Den metode jeg har brugt (getdefaultfolder) fungerer øjensynlig kun på ca
10 forud definerede folder-typer, og 'Public Folders' er ikke i blandt dem.
...og den metode kender du uden tvivl..

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 04-05-03 13:03

"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse news:b92m77$c90$1@sunsite.dk...
> [...]
> 10 forud definerede folder-typer, og 'Public Folders' er ikke i blandt dem.

ja det er getdefaultfolder som jeg bruger til at finde andre ting end public folders

men tak for hjælpen