Færøsktopmusik slår an i Nordjylland
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-05-03 20:39

SLAGERMUSIK SUNGET PÅ HOLLANDSK I LOKALRADIOERNE PÅ FYN

På Fyn er hollandsk slagermusik meget populært. Som (sansynligvis) de eneste
lokalradioer i Danmark bliver det spillet til den store guldmedalje på
"Radio Midtfyn / Radio 2000".

SLAGERMUSIK SUNGET PÅ FÆRØSK

Jeg mente nu ikke, at de fynske slagermusikradioer skulle være ene om at
spille musik på et, for danske lokalradioers vedkommende, atypisk sprog.
Derfor fik jeg fat i nogle færøske cd-er med typisk færøsktopmusik. De var
med Simon Von Koney. Vi kender ham jo alle som manden der sidste år sad og
græd, så det dryppede ned i ølkruset, så det bliver til "Øl med tårer i". På
disse færøske cd-er, hvor sangspoget er færøsk, finder vi bl.a. de kendte
"Ensom kvinde 40 år" og "Her i vores hus er glæde".

RADIO NIBENITTEN / MIDTFJORD RADIO VIL SPILLE FÆRØSK SLAGERMUSIK

Jeg har foræret disse cd-er til hele Nordjyllands dominerende
slagermusikradioer "Midtfjord Radio / Radio Nibenitten. Jeg har talt med
flere studieværter, som alle syntes at det lød ret spændende og de lovede
alle at spille numre fra cd-erne og fortælle om dem til de andre
studieværter.
Så hvis i vil prøve at høre færøsktopmusik. kan i prøve at lytte til
disse radiostationer. Det er nok, ret sansyndigt, de eneste i Danmark, som
spiller færøsktopmusik. Jaja, det skader jo ikke at prøve noget nyt, hehe.
Det er godt nok lidt specielt at lytte til, men det lyder godt.

Indtil nu (på bare et døgn) har de spillet 3 numre fra cd-en på Midtfjord
Radio
og 3 numre på Radio Nibenitten. Så slår rigtigt an i den nordlige del af
Jylland.
I øjeblikket spiller de Simon Von Koney på dansk. Han græder så der kommer
"Øl med tårer i".

Hilsen Åge

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 03-05-03 22:14

"Åge Halldorsson"

> [...]

> Jylland.
> I øjeblikket spiller de Simon Von Koney på dansk. Han græder så der kommer

Jamen dog! Åge, du er jo gået hen og blevet en "trend" sætter!...

-TDJ

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-05-03 00:38

Theis Duelund Jensen <isl10611@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:%hWsa.45558$y3.3335702@news010.worldonline.dk...

> Jamen dog! Åge, du er jo gået hen og blevet en "trend" sætter!...
>
> -TDJ
___

Jov deettttt...... Tak skal du have.

Hilsen Åge

Fra : GSJ

Dato : 04-05-03 00:57

> SLAGERMUSIK SUNGET PÅ HOLLANDSK I LOKALRADIOERNE PÅ FYN
> SLAGERMUSIK SUNGET PÅ FÆRØSK
> RADIO NIBENITTEN / MIDTFJORD RADIO VIL SPILLE FÆRØSK SLAGERMUSIK

???
Jeg undrer mig. Virkelig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-05-03 01:12

GSJ <100101gsj@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b91ktj$ve2$1@news.cybercity.dk...

> Jeg undrer mig. Virkelig.

_______

Over hvad ?

Hilsen Åge

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 04-05-03 09:43

> I øjeblikket spiller de Simon Von Koney på dansk. Han græder så der kommer
> "Øl med tårer i".
>
> Hilsen Åge

Er det ikke ham fra underbidslisten?

Hilsen Ulrik

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 04-05-03 11:15

Åge Halldorsson wrote:
> SLAGERMUSIK SUNGET PÅ HOLLANDSK I LOKALRADIOERNE PÅ FYN

Åge er det ikke nok at poste det i dk.medier.radio..
Hvorfor også poste det her.. Det ligner spam.. :-/

--
Vh. Henrik Sørensen
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must -