øv, revnet glas.
Fra : Pedersen

Dato : 03-05-03 19:55

Jeg har et akvarie på 63 l der har fået en revne i det ene
endestykke. Akvariet er limet med noget silicone, dvs
der er ingen metalramme. Er det muligt at reparere det
selv? Altså fjerne det gamle glas og sætte et nyt på og
hvis, er det så svært at fjerne det gamle og få det nye
stykke glas tæt og holdbart limet?
Findes der nogle hjemmesider hvor det er beskrevet
i detaljer.
Og til sidst hvad vil en sådan operation koste.

Hilsen Jesper

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-05-03 15:07

" Pedersen" <jesperpedersen@ofir.dk> wrote in message

> der er ingen metalramme. Er det muligt at reparere det
> selv? Altså fjerne det gamle glas og sætte et nyt på og
> hvis, er det så svært at fjerne det gamle og få det nye
> stykke glas tæt og holdbart limet?

Ja.

> Findes der nogle hjemmesider hvor det er beskrevet
> i detaljer.

Det er vel næsten for meget at forvente det beskrevet i detaljer.
Du fjerner det gamle glas og silicone med en skarp hobbykniv.
Rens glasset med lidt silicone på en klud.
Skær en ny bagende af et stykke affaldsglas.
Lim den på med glassilicone.

Har man silicone og kan skære en stump glas: Pris max. 5 kr.
Har man i stedet for mange tommelfingre, så gå til en glarmester - mon ikke
han vil skære den stump glas for et lille tilskud til kaffekassen.

vh
Jan

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 05-05-03 16:31

Jan Bøgh wrote:

<KLIP>

> Rens glasset med lidt silicone på en klud.

Acetone?

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-05-03 16:40

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> wrote in message

> Acetone?

Ja selvfølgeligt. Bær over med os mindre skarpe ))

vh
Jan

Fra : Pedersen

Dato : 07-05-03 16:03

> [...]
ikke
> han vil skære den stump glas for et lille tilskud til kaffekassen.

Ja , så er det gjort og det er tæt .
Det var ikke så svært, men svært nervepirrende.
Jeg vil dog til andre nybegyndere anbefale at man
ikke pøser for meget fure på .
Prisen : Glasset har jeg ikke betalt for, siliconen 40 kr.
Det er sgu hårdt at starte som akvarist på denne måde,
at skulle lave ens nyindkøbte inden man kan komme
igang.
Nå pyt, nu står det flot med planter og cirkulation og
venter bare på at modne ordentlig.
Så skal mig og datteren finde nogle fisk. Meen det
er et andet spørgsmål, som jeg vil stille i gruppen.

Hilsen Jesper