[VB6] Valg af printer
Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 03-05-03 18:52

Hej gruppe!

Er det muligt i VB at se en liste over samtlige installerede printere?
Er det også muligt at vælge hvilken printer man vil udskrive et dokument fra
vb på, dvs ikke nødvendigvis standard printeren?

Håber ikke det var for stor en mundfuld :o/

På forhånd mange tak for hjælpen!

Med venlig hilsen Lasse

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-05-03 23:23

Ja - det er meget nemt. Eksempel :

- Sæt en CommonDialog komponet på din form, og indtast :

Private Sub Form_Load()
CommonDialog1.ShowPrinter
End Sub

Fra : Jan Vennike

Dato : 04-05-03 19:01

"Jens Jensen" <a@asb.dk> skrev i en meddelelse
> Ja - det er meget nemt. Eksempel :
>
> - Sæt en CommonDialog komponet på din form, og indtast :
>
> Private Sub Form_Load()
> CommonDialog1.ShowPrinter
> End Sub

Ja, det er jo meget smart at man kan bruge Windows egen printerdialog.

Men desværre ændrer det standardprinteren, så alle andre programmer, der
udskriver, får lige pludselig også denne printer som standardprinter

--
Jan

Remove the cat in the emailadress to reach me

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 04-05-03 00:27

Hej Lasse

Eller:
Placer en ComboBox på formen

Dim oPrt as Printer
For Each oPrt In Printers
Combo1.AddItem oPrt.DeviceName
Next

Private Sub Combo1_Click()
Dim oPrt As Printer
For Each oPrt In Printers
If oPrt.DeviceName = Combo1.Text Then
Set Printer = oPrt
End If
Next
End Sub

/Johnny

Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 04-05-03 10:53

Det var lige præcis hvad jeg var ude efter, mange tak for hjælpen!

Med venlig hilsen Lasse