siamesermad?
Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-05-03 16:18

Hej alle (måske især jer med siam/ori/andet i den retning

Jeg fandt lige et specialfoder til siamesere fra Royal Canin på nettet,
som jeg godt nok havde hørt rygter om - men aldrig set før. Er der nogen
af jer der har prøvet det?
http://makeashorterlink.com/?Q3FD21E64

Fra : Battlefield´s

Dato : 03-05-03 16:21

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://makeashorterlink.com/?Q3FD21E64
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hej Ann
Ja, vi har prøvet det på vores 9 siamesere. Det er en lidt blandet
modtagelse det får. Nogle kan meget godt lide det, mens andre ikke er så
vilde med det som de f.eks. er med RC Fit. Vi fik en fin brochure (på al
deres specialfoder) i RC Breeder-klubben, men jeg har endnu ikke fået læst
mig frem til hvorfor dette foder skulle være specielt godt for siamesere.
Vi var i Dansk Siameser & Orientaler Ring så heldige at få sponseret 400
gr.s poser med dette foder til vores 15 Topkatte, så det kan jo være der
kommer nogle tilbagemeldinger fra nogle af vinderne.
Har dine katte prøvet det?
Hilsen Vibeke

---

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-05-03 17:03

In <3eb3deed$0$4346$ba624c82@nntp03.dk.telia.net> Battlefield´s wrote:
> Har dine katte prøvet det? Hilsen Vibeke

Hej Vibeke

Næ, jeg har først lige nu opdaget et sted hvor jeg kan få det - og fluks
bestilt 2 kg, man er jo pokkers nysgerrig .-)
I følge teksten ved produktet skulle fordelen være: "En proteinrig
formel, der er beriget med L-carnitin og konjugeret linolsyre for at
nedsætte indholdet af fedt i kosten og bevare muskelmassen. Kroketterne
er udformede således at de passer til siameserens ansigtsbygning
samtidig med at de fremmer god mund- og tandhygiejne og får katten til
at spise langsommere hvorved risikoen for opkastning nedsættes"
Det dér med at få dem til at spise langsommere kunne jeg godt tænke mig -
især Ditte er en værre slughals og ja, så _kommer_ det op igen... :-/ Pt
spiser de RC Indoor blandet med slankefoder (det hedder vist "slim") og
holder meget af det, og jeg har langt om længe fået pillet det meste af
overvægten af dem fra dengang de fik skånekost pga Donnas syge mave.
Derfor kan jeg måske begynde at overveje dette her, forudsat at der ikke
er alt for mange kalorier i - vi skal jo ikke ødelægge det gode resultat,
og der er sandt at sige ikke helt det fut i dem, der var engang. Man er
vel ved at være midaldrende damer...

Fra : Jan Holm

Dato : 04-05-03 10:15

Ann Rudbeck wrote:
> Jeg fandt lige et specialfoder til siamesere fra Royal Canin på
> nettet, som jeg godt nok havde hørt rygter om - men aldrig set før.
> Er der nogen af jer der har prøvet det?

Ja - uden held desværrer. Vi har en belastende kombination i vores
Siameser Max. Han er meget glad for mad men er ekstremt kræsen.
Det kan støje en del
Han er meget tynd men det er blevet bedere. Så hvis der er nogle
der kender et sikkert tørkost hit til en siameser ville vi gerne høre.
Han spiser stort set kun vådkost. Problemet bliver ikke mindre af
at vi har 2 andre katte som helst ikke skal tage på.

et lille billede http://www.parkholm.dk/cats.htm
der arbejdes på et galleri..

Mvh
Jan Holm