Ang. The Matrix måske OT
Fra : Michael

Dato : 03-05-03 14:23

Illusteret Videnskab nr 7. 2003 side 74
Amerikanske forskere lancere provokerende teori:
Vores verden er computerskabt.
"ikke desto mindre findes der seriøse forskere, som
mener, at det er tilfældet. De hævder at have fundet
indicider i den fyskiske virkelighed på, at den er
skabt af en computer."

"Einstein var dybt forunderet over, at verden kunne
beskrives i et matematisk sprog. Ifølge filosoffen
Nick Boström skyldes det simpelt hen , at verden er skabt
af en computer, som operer med matematik og enkle former"

Fra : Kasper Møller

Dato : 03-05-03 17:29

"Michael" <dont_spam_me@kk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nick Boström skyldes det simpelt hen , at verden er skabt
> af en computer, som operer med matematik og enkle former"

Så vil jeg håbe at der ikke er nogen som trykker CTRL + ALT + DELETE

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 03-05-03 18:12

Kasper Møller wrote:
> "Michael" <dont_spam_me@kk.dk> skrev i en meddelelse

> Så vil jeg håbe at der ikke er nogen som trykker CTRL + ALT + DELETE

1100000010100000100111000001001000111000001010001011100000001100100101010100
101000010100

--
Jacob

One thing kids like is to be tricked. For instance, I was going to take
my little nephew to DisneyLand, but instead I drove him to an old
burned-out warehouse. "Oh, no," I said, "DisneyLand burned down." He
cried and cried, but I think that deep down he hought it was a pretty
good joke. I started to drive over to the real DisneyLand, but it was
getting pretty late.

Fra : H3nrik V!

Dato : 03-05-03 20:41

In news:b90qnm$3132$1@news.cybercity.dk,
Kasper Møller typed:

> Så vil jeg håbe at der ikke er nogen som trykker CTRL + ALT + DELETE

Eller den kører Windows... Meeeen - så stor magt har Gates nok heller
ikke... ;)

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Taba

Dato : 03-05-03 18:31

> [...]
> mener, at det er tilfældet. De hævder at have fundet
> indicider i den fyskiske virkelighed på, at den er

Hvilke "indicider"?

> "Einstein var dybt forunderet over, at verden kunne
> beskrives i et matematisk sprog. Ifølge filosoffen
> Nick Boström skyldes det simpelt hen , at verden er skabt
> af en computer, som operer med matematik og enkle former"

"Enkle formler", hehe interessant, men det er jo en problematik som er
blevet analyseret igen og igen (bl.a. Descartes) og jeg synes helt ærligt
det lyder som et PR stunt der er ved at blive lavet netop pga. lanceringen
af Matrix filmene (der formår at skabe interesse for problemstillingen).
Apropos Matrix, så synes jeg det er lidt spøjst at "vi",
menneskene/dukkerne, kommer på ideen om en computerbaseret verden, hvis vi
nu skulle leve i sådan en.... Er der så en stor BSOD hos en megacomputer "up
there"?

/Taba

Fra : Michael

Dato : 03-05-03 23:22

Taba wrote:
CUT

> [...]
> nu skulle leve i sådan en.... Er der så en stor BSOD hos en megacomputer "up

CUT

Jeg fik samme tanke, at det er måske er et PR stunt i forbindelse med
Matrix Reloaded. Hvilken pille ville I vælge den blå eller røde hvis
I blev spurt ? Jeg fandt denne side som artiklen bygger på:
http://www.simulation-argument.com/simulation.html

Michael

Fra : Brian Nielsen

Dato : 03-05-03 23:40

"Taba" <famtabaWHOHATESSPAMMERS@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Apropos Matrix, så synes jeg det er lidt spøjst at "vi",
> menneskene/dukkerne, kommer på ideen om en computerbaseret verden, hvis
vi
> nu skulle leve i sådan en....

Hehe, der findes en anden film derude hvor netop dette
tages op. Jeg må desværre ikke nævne filmens titel, da dette
indlæg isåfald vil være en MEGA-spoiler

/Brian

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-05-03 00:29

"Taba" <famtabaWHOHATESSPAMMERS@tiscali.dk> writes:

> Hvilke "indicider"?

Mon ikke NAtional Enquirer har citeret anonyme kilder tæt på det
videnskabelige miljø...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hej hej, her er Morse-Per."
The RockBear. ((^))

Fra : Morten DH

Dato : 04-05-03 10:38

> [...]
> mener, at det er tilfældet. De hævder at have fundet
> indicider i den fyskiske virkelighed på, at den er

Hmm må indrømme jeg nok snupper den blå pille så