[VB6] Menus
Fra : Johnny E Jensen

Dato : 03-05-03 11:55

Hej NG

Er det ikke muligt at lave/ændre menuerne runtime.
Jeg har nogle små applikationer (en 10-15 stk) som jeg havde tænkt at samle
under en. Mit problem er at der skulle gerne være forskellige menus for hver
af disse applikationer.

Jeg havde forestilet mig en MDIForm og så hver af disse 'små' applikationer
får deres MDIChild form. Derved kunne jeg jo lave menuen (design-time) for
hver af disse Child-forme, men det virker lidt besværlig!

Mvh Johnny

Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 07-05-03 17:42

Det kan sagtens lade sig gøre!
Det du skal gøre, er at oprette dine menuer som arrays, og du kan herefter
oprette nye ved at bruge load.
F.eks.:

dim i as integer
i = mnumenu.count
load mnument(i)
mnumenu(i).caption = "Min nye menu!"

Håber det giver dig lidt at lege videre med!

--
Lasse