Finde MAX siteid ?
Fra : Ronni

Dato : 24-03-01 21:13

Hej NG

Jeg har en SQL sætning hvor jeg henter alle emner hvor siteid er tal fra 1 -
vilkårligt tal.

Der er noget på siden der kun skal udskrives ved max $siteid.
Findes der en funktion der når man har hentet alle emner med siteid løber
alle poster igennem og
finder den største $siteid som man kan lægge i en ekstern variabel ?

Håber I forstår hvad jeg mener!

Ellers så skriv det lige

/Ronni

Fra : Martin Frostholm

Dato : 25-03-01 01:37

SELECT MAX(siteid) FROM table

--
Martin Frostholm

Fra : Ronni

Dato : 25-03-01 07:02

hmmm.....

Lige nøjagtid den som jeg regnede med ville komme :)
Men desværre ikke en jeg kan bruge for så skal jeg lave én SQL sætning til!

Alle data er hentet ind i en variabel ved navn $result i denne findes
forskellige
siteid, jeg skal bruge en eller anden funktion i retning af :
max_value($result)
fiktiv funktion self. :)
Men altså en PHP funktion der kan finde max siteid og ikke noget SQL....
Ved ikke om det findes, men det mener jeg bare, at have læst på et tidspunkt
et eller andet sted ? ?
Men ellers tak for hjælpen!

/Ronni

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-03-01 08:13

"Ronni" <ronni1@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Alle data er hentet ind i en variabel ved navn $result i denne findes
> forskellige
> siteid, jeg skal bruge en eller anden funktion i retning af :
> max_value($result)

Er $result et array eller en pointer eller hvad?
Det lyder som om det er et array... Måske et to-dimensionelt...

Hvis du nu fx. har en lykke som putter data i det array, så kunne du fx.
gøre sådan:

$max = 0;
//her starter lykken
//her putter du data array'et $result
if ($result[$i]["id"] > $max) $max = $result[$i]["id"];
//her slutter lykken.

Mvh.

Niels Andersen