Skal jeg købe en kat mere?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-05-03 00:20

Jeg har på nuværende tidspunkt en kastereret hankat. Han kan godt være lidt
"vild" med hensyn til leg og kælen. Istedet for at gå og vise at den har
fået nok begynder den at bide og krædse. Det sker næsten hver gang man kæler
med den. Han er indekat og keder sig vist lidt. Er der nogen af jer der har
haft samme problem med jeres kat og hvad har i gjort ved det? Jeg overvejer
at købe en legekammerat til ham men er det mon løsningen? Hvad tror i?

Fra : skingur

Dato : 03-05-03 01:48

mjaee, hvis du spørger mig, så lyder det bare ret "katte-agtigt"!!!! Min
svigerfars kat gør lige sådan, og den er overhovedet ikke opdraget..det
er vores, vi siger "nej" ligesom vi gør til hunden!
Jeg synes det er en god ide at købe en kammersjuk til ham...alle arter
kan lide at have en af samme slags i nærheden (okay...med undtagelse af
hamestere...).
På en anden kat får han ikke lov til den slags, og det kan godt hjælpe
på hans "opdragelse". Vores to katte har meget fornøjelse af
hinanden...de er lige så tit perlevenner som de er "uvenner".. (Læs:
synes den anden er den tåbeligste og dummeste kat i denne verden...tænk,
den vil også have mad!!!!)

mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Dorthe Koch

Dato : 05-05-03 06:15

Uha, dén situation kender jeg alt for godt fra min egen 10 mdr. gamle
kastrerede indehankat, Mikkel. Jeg er sikker på, han bobler hele dagen
lang, bare for at have energien til at gå grassat i dét øjeblik, jeg
kommer ind af døren. Jo vildere, jo bedre - jo hurtigere han kan fræse
gennem samtlige af lejlighedens rum, jo bedre. Og om natten.....puha,
søvnmangel ! Når det kommer til kæleriet er ét klap ok, men så er det
altså også nok, for så kommer sømmene ud af vanterne - med mindre, det
altså lige er omkring spisetid, da han så på mirakuløs vis er i stand
til at være gevaldigt kælen. Han bryder sig bestemt heller ikke om at
blive taget op. Ok, det hænder, han virkelig kan være en rigtig kælepot,
og gasse sig godt ind til mig, men det er ret sjældent. Dog insisterer
han på at sove i sengen ved siden af hovedpuden - når han endeligt
sover. Jeg har virkeligt været i syv sind, og tænkt, han måske var en
DAMP-kat .

Også jeg overvejer at anskaffe mig en killing som legekammerat til ham,
da jeg måske tror, han keder sig, når jeg er ude at tjene til hans føde.
Dog havde jeg en veninde på besøg en uges tid, og ifølge hende lagde han
sig til at sove når jeg gik, og gad først stå op, når jeg kom hjem. Han
har et væld af legetøj og beskæftigelsesmuligheder, og det at komme ud
(i sele), interesserer ham ikke. Desuden laver han larm nok alene, og
det bekymrer mig lidt, at måske skulle have dobbelt-larm, hvis kat nr. 2
skulle komme på banen. Jeg er sådan set ok med det, men hvad mon
underboen ville sige ! Mikkel er utrolig sky, når der er andre end jeg i
lejligheden, og det tager ham lang tid at komme frem fra under sengen -
så måske en kat nr. 2 vil gøre ham lidt mere udadvendt. Det har jeg i
det mindste læst. Så nej, du er ibestemt kke alene med den situation.
Men skal killing nr. 2 mon være af samme køn ? Gode råd og vejledning er
hjerteligt velkommen.

Med venlig hilsen
Dorthe
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann K

Dato : 05-05-03 08:02

Hej Dorthe.

>Men skal killing nr. 2 mon være af samme køn ? Gode råd og vejledning er
hjerteligt velkommen.

<> Hi... husk at "drenge leger drengelege"
Det besvarer vel dit spørgsmål

Mvh Ann