Læse fra OU med LDAP
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 02-05-03 20:55

hejsa

Jeg tænkte på om der var nogen her der kunne fortælle mig hvordan jeg kan
kæse fra AD med LDAP

Det jeg mangler er at kunne læse flere telefon numre, der kan jo indtastes
både mobilnr og privat nr. men hvoirdan kan jeg læse dem, hvad hedder
felterne.

jeg bruger foreløbig dette og det virker fint

********
Private Sub ReadOU()
List_TFL "LDAP://OU=undervisere,OU=ANSATTE,dc=sts,dc=local"
End Sub

Private Sub List_TFL(OUstruktur)

Dim objmember, objGroup
Dim sListItem As String
Dim sGivenName As String

On Error GoTo ouFejl
Set objGroup = GetObject(OUstruktur)
For Each objmember In objGroup
sListItem = sListItem & objmember.GivenName & " - " 'Fornavn
sListItem = sListItem & objmember.SN & " - " 'Efternavn
sListItem = sListItem & objmember.Description & " - "
sListItem = sListItem & objmember.TelephoneNumber & " - "
'HER VIL JEG GERNE KUNNE LÆSE FLERE TELEFONNUMRE
List1.AddItem sListItem
Next
Err.Clear
Exit Sub
ouFejl:
MsgBox "Der opstod en fejl i Active Directory " & Err.Number & " " &
Err.Description, vbExclamation, "Active Directory fejl"
End Sub

*********

--
Jan Damkjær Dahl
97523420

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 02-05-03 22:36

Jan Damkjær Dahl skrev:
> Det jeg mangler er at kunne læse flere telefon numre, der kan jo indtastes
> både mobilnr og privat nr. men hvoirdan kan jeg læse dem, hvad hedder
> [...]

Hvad er idéen med at lade objmember og objGroup være af typen Variant?

Hvorfor dog ikke give dem den rigtige type (formentlig IADsUser og
IADsGroup), så er det blot at skrive objmember efterfulgt af punktum,
hvorefter du kan vælge mellem bl.a. TelephoneHome, TelephoneMobile
TelephoneNumber og TelephonePager.

-------
Tomas