Spørgsmål: Password
Fra : Thomas

Dato : 02-05-03 13:38

Inde i FAQ står der hvordan man laver en passwordkode, med
Clientside javascript. MEN... men der står ikke hvordan man laver
en kode, så man kan logge ud af hjemmesiden..

Hjælp...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 02-05-03 13:53

Davs du
Thomas <thomasjarlov@hotmail.com> skrev bla:
> Inde i FAQ står der hvordan man laver en passwordkode, med
> Clientside javascript. MEN... men der står ikke hvordan man laver
> en kode, så man kan logge ud af hjemmesiden..

Hej Thomas
Hvilken FAQ snakker du om.
Tror du fejlagtigt befinder dig på www.html.dk .
Dit indlæg er sendt via html.dk's interface ud i nyhedsgruppen
webdesign.html hvor det ses/læses af tusindvis af brugere.
Os der ikke læser news via html.dk har ikke umiddelbart mulighed for at
følge dig i dit ?.

Du kunne med fordel abbonere på nyhedsgrupperne via et newsprogram a la
Outlook Expres.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Thomas

Dato : 02-05-03 16:31

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> følge dig i dit ?.
>
> Du kunne med fordel abbonere på nyhedsgrupperne via et newsprogram a la

Jeg kan godt se fejlen jeg er kommet til at skrive.. UPS

Fra : Torben Brandt

Dato : 03-05-03 09:49

Thomas wrote:

> Jeg kan godt se fejlen jeg er kommet til at skrive.. UPS

Så er det nok denne her vi snakker om:
<URL:http://html.dk/scripts/javascript/00007/>

Det er ikke nødvendigt at logge ud, da man egentlig ikke er logget ind...
Scriptet fungerer ved at man skriver ph5 og lampe i formen og så kommer
man til ph5lampe.htm. Man kunne også bare skrive ph5lampe.htm i
browseren og komme til de "beskyttede" sider.
Du skal bare linke til nogle ikke-beskyttede sider igen.

"Beskyttelsen" ved denne form for login er, at man ikke kender adressen
på de beskyttede sider. Siderne er som sådan ikke beskyttede.
Hvis du så først er logget ind (har fået adressen at vide), så kan du
ikke logge ud igen (man kan ikke tvinge brugeren til at glemem adressen,
han lige har fået at vide).

mvh Torben

Fra : Thomas

Dato : 03-05-03 12:23

Torben Brandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Hvis du så først er logget ind (har fået adressen at vide), så kan du
> ikke logge ud igen (man kan ikke tvinge brugeren til at glemem adressen,

Tusind tak Torben..

mvh TTJ