Vira jeg ikke kan fjerne: bugbear og lovga~
Fra : Mikael Rune Jensen

Dato : 02-05-03 08:04

Hej NG

Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg har fået et par vira jeg
simpelthen ikke kan slippe af med :(
Det drejer sig om bugbear og lovgate.

Når jeg starter min computer går et par timer og så popper Norton Antivirus
(ver. 8.07.17C) op med en besked om at jeg har en hel del filer der er
inficeret med de to nævnte vira.

Det mystiske er, at de filer som Norton siger der er virus i slet ikke
eksisterer på harddisken?! Hvis jeg efterfølgende manuelt kører Norton
Antivirus, så kan den ikke finde nogen som helst tegn på virus...

Jeg har også forsøgt at fjerne de nævnte vira med flg. værktøjer:
- Norton Antivirus
- AVG Virusscan
- Panda Activescan
- pgremove.com
- FixLGate.exe (Version 1.0.5 of the W32.HLLW.Lovgate@mm Removal Tool)
- Ad-aware 6 fra Lavasoft

Alle de antivirus-værktøjer jeg har prøvet finder slet ikke nogen virus på
min computer. Men uanset hvad jeg gør så sker det, at et par timer efter at
jeg har tændt computeren, så kommer Norton Antivirus og siger at der er
nogle inficerede filer..

Er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne de omtalte vira? Eller hvorfor
jeg ikke kan finde de påståede inficerede filer på harddisken?

Før jeg har benyttet ovennævnte værktøjer har jeg slået Windows XPs "System
Restore" fra.

På forhånd tak.

--
Mikael Rune Jensen
http://www.cs.auc.dk/~mrj

Fra : BJ.DK

Dato : 02-05-03 08:46

"Mikael Rune Jensen" <mrj@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg har fået et par vira jeg
> simpelthen ikke kan slippe af med :(
> Det drejer sig om bugbear og lovgate.

NAV's Bugbear removal tool - virker bedst, hvis kørt fra fejlsikret
tilstand...
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.bugbear@mm.remov
al.tool.html

NAV's lovgate removal tool - ikke selv testet...
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.lovgate.rem
oval.tool.html

Børgesen

Fra : Anders Lund

Dato : 02-05-03 23:30

"Mikael Rune Jensen" <mrj@cs.auc.dk> wrote in

> Er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne de omtalte vira? Eller
> hvorfor jeg ikke kan finde de påståede inficerede filer på harddisken?

Sidder din computer i et lokal netværk? Eller måske direkte forbundet til
Internet? I så fald, kan det være at du har nogle delte mapper, som virusen
kommer ind af.
I så fald skal du lukke af for disse delte mapper og/eller desinficere den
computer på netværket som er virus inficeret. Har du læst om nogen af de 2
vira på fx www.sarc.com ?

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Alex Holst

Dato : 03-05-03 08:09

http://a.area51.dk/sikkerhed/indledning#virus