Så er tiden kommet ....
Fra : Amie

Dato : 01-05-03 21:22

Hejsa

Så er tiden kommet og min elsked Victor skal kastereres i morgen. Jeg er
mildt sagt et nervevrag. Jeg glæder mig utroligt til det er overstået, for
hun er helt ved siden af sig selv ( hun er i løbetid med 7 dages
mellemrum ). Jeg kan samtidig mærke at det er begyndt at irretere Holger,
for hun er begyndt så småt at angribe hende lidt mere end leg. Tror det har
noget at gøre med at Victor altid har været den der bestemte og Holger kan
nu mærke at hun er "svag" så hun prøver at overtage pladsen... men igen..
det er jo bare mit gæt.

Grunden til at jeg er et nervevrag er at mine forældres hundevalp døde under
narkose og det har sat sig ret dybt i mig. Jeg kan slet ikke klare hvis der
sker Victor noget. Samtidig ved jeg ikke hvad jeg kan forvente mig lige
bagefter .. hvordan hun er og hvad jeg skal passe på. Jo mere jeg læser om
det jo mere bange bliver jeg. Jeg har aldrig haft kæledyr som jeg i den grad
er "mor" for og jeg er bare skrækslagende for at der skal ske noget eller
jeg kommer til at gøre noget forkert.

Nå-men.. skulle bare lige af med det

Kattepote-High5 til jer alle
Malene

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-05-03 21:50

In <Ylfsa.43442$y3.3096094@news010.worldonline.dk> Amie wrote:
> Grunden til at jeg er et nervevrag er at mine forældres hundevalp døde
> under narkose og det har sat sig ret dybt i mig. Jeg kan slet ikke
> klare hvis der sker Victor noget.

Hej Malene

Jeg forstår dig godt. Jeg var også skrupnervøs ved at få mine i narkose.
Men - jeg tror altså det er meget, meget sjældent der sker noget. Tænk
på hvor mange dyr der kommer i narkose - og hvor sjældent du hører det
går galt. Det skal nok gå

>Samtidig ved jeg ikke hvad jeg kan
> forvente mig lige bagefter .. hvordan hun er og hvad jeg skal passe på.

Bagefter.. det kommer nok lidt an på katten - og på hvor længe dyrlægen
beholder hende til obs. efter operationen. Vores to piger var meget
omtumlede, groggy og _kolde_ da vi fik dem hjem. Men - vi hentede dem
også 1/2 time efter operationen. Mange dyrlæger beholder katten i flere
timer, ved jeg nu...
Men - vær forberedt på at hun kan fryse meget. Pak hende ind i noget
varmt, vores faldt til ro på den måde og sov brandert ud - ovenpå mig
var et godt sted En varmepude er nok også godt (pakket i plastik,
hvis den er elektrisk - hvis nu missen ikke kan holde sig p.g.a. rusen)
Mine havde svært ved at orientere sig - Ditte kom til at tisse på gulvet
for første og eneste gang i sit liv. Hun kunne simpelthen ikke få de
døsige ben til at styre hende ud i bakken - og hvor _var_ bakken...?
Donna havde tisset i pelsen i transportkassen
Men som sagt, vi fik dem også hjem meget groggy. Senere har jeg haft
Donna i narkose igen for at få renset tænder og det gik meget nemmere.
Men denne dyrlæge beholdt hende også i nogle timer efter.
Hold øje med dem i starten når de drikker - de er nok tørstige - og
sultne. Men de _kan_ være så sløve at de falder i søvn med næsen i
vandet eller maden, og det er jo ikke så smart. Spørg evt. lige dyrlægen
om det er OK med mad - eller hvor længe du skal vente.

> [...]
> kæledyr som jeg i den grad er "mor" for og jeg er bare skrækslagende
> for at der skal ske noget eller jeg kommer til at gøre noget forkert.

Det forstår jeg godt. Held og lykke med hende