Hvor langt om dagen...
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 01-05-03 20:06

....med Camp-let bagpå, og tre børn (3-14 og 16) bagi Carisma'en?

Er 1000 km/dag urealistisk, hvis man nu gerne vil undgå for mange sure miner
og køresyge unger?

Vi snakker om at køre til Italien i den sidste halvdel af Juni?

Mvh
Michael (nybagt camp-let ejer)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-05-03 21:08

"Michael Jørgensen" <antispam@fjernmig.mail.dk> wrote in message
> [...]
miner
> og køresyge unger?
>
> Vi snakker om at køre til Italien i den sidste halvdel af Juni?

Hmmm - ligner mindst 10 timers kørsel + pauser....
Vi har selv været i Sverige i påsken (3 voksne + en 5-årig) og brugte ca 12
timer ud og 9,5 timer hjem uden problemer. Trods mange "hvornår er vi der" -
allerede fra Hälsingborg - gik det faktisk rigtig godt. Men moderen sad osse
bagi og underholdt.
Men vores tøs klarede det faktisk lige så godt sidste påske, så det kommer
nok meget an på børnenes evne til at underholde sig selv/lade sig underholde
samt hvor hurgtigt du kan køre. Hastigheden betyder meget for hvor mange
pauser, du kan tage, uden at den samlede tid bliver ulidelig for alle.

Overvej at køre fra DK tidligt på aftenen - har selv gjort det mange gange.
Mest til Østrig om vinteren og har lært flg: kør om dagen (fredag kl 7.00)
og du når ikke forbi München før sent på aftenen. Kør om aftenen (fredag kl
18.00) og du kan være fremme i St. Johan / Tyrol ved 8-9 tiden lørdag
morgen. Så meget betyder fredags-trafikken gennem D - men måske det er bedre
midt på ugen - det har vi ikke prøvet i mange år.
Men dette kræver jo at du "tør" gøre det med børnene i bilen - du kendet
selv bedst svaret mht dine børn og deres evne til at sove i bilen.

Mange vælger at gøre turen til en del af ferien ~ evt. køre ad landeveje og
tage spændende overnatninger undervejs.

Hvad i end vælger håber jeg i får en god tur - uden at efterlade regnen
herhjemme til os andre

Jesper
----------
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...

Fra : Bartman

Dato : 02-05-03 10:16

[snip]
> Hmmm - ligner mindst 10 timers kørsel + pauser....

Dvs. 10 timer + 4*0,5 time + 1 time = 12,5 timer?

> [...]
> allerede fra Hälsingborg - gik det faktisk rigtig godt. Men moderen sad osse

Hvor langt kørte i?

> [...]
> samt hvor hurgtigt du kan køre. Hastigheden betyder meget for hvor mange
> pauser, du kan tage, uden at den samlede tid bliver ulidelig for alle.

Jeg regner med at "følge trafikken" med 100-110 km/t, når der er plads
til det.

> [...]
> Men dette kræver jo at du "tør" gøre det med børnene i bilen - du kendet
> selv bedst svaret mht dine børn og deres evne til at sove i bilen.

Jeg selv har ingen problemer med at holde mig vågen indtil ved 3-4
tiden om morgenen. De andre sover som kampesten, 10 min. efter vi er
startet hjemmefra

> Mange vælger at gøre turen til en del af ferien ~ evt. køre ad landeveje og
> tage spændende overnatninger undervejs.

Det var også det der var planen (bortset at det bliver motorvej, med
ferie når vi kører fra motorvejen). Men det skal ikke være køreturen
der er hovedferien. Helst 1, højst to overnatninger til midt-Italien
(ca. 1900 km).

> Hvad i end vælger håber jeg i får en god tur - uden at efterlade regnen
> herhjemme til os andre

Nej vi skal nok ta' 10 liter med i plastic-dunken

Tak for svaret!
Michael

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-05-03 15:29

"Bartman" <antispam@mail.dk> wrote in message
> [snip]
>
> Dvs. 10 timer + 4*0,5 time + 1 time = 12,5 timer?

> Hvor langt kørte i?

950 km er der til Idre Fjäll.

> Jeg regner med at "følge trafikken" med 100-110 km/t, når der er plads
> til det.

I Sverige er der 90 på landevejene, men afhængig af vejens tilstand kører
folk 100-120 - derfor regner jeg med at andre med cv kan holde næsten samme
fart på motorvejene.

> Jeg selv har ingen problemer med at holde mig vågen indtil ved 3-4
> tiden om morgenen. De andre sover som kampesten, 10 min. efter vi er
> startet hjemmefra

Jeg har nu taget nattevagten ved roret flere gange - faktisk mere
afslappende at køre efter arbejdet og hele natten end at køre om fredagen !
Godtnok er man træt, når man når frem - men det går over når du ser den
første lift ! Men lørdag aften.......

> [...]
> ferie når vi kører fra motorvejen). Men det skal ikke være køreturen
> der er hovedferien. Helst 1, højst to overnatninger til midt-Italien

Lyder jo ikke afskrækkende.

> Nej vi skal nok ta' 10 liter med i plastic-dunken

Hvis i nøjes med en 10 liters dunk er jeg bange for at der er rigeligt
tilbage til os andre

> Tak for svaret!
> Michael

Jesper
----------

Fra : Gismo

Dato : 01-05-03 07:15

Michael Jørgensen wrote:
> [...]
> sure miner og køresyge unger?
>
> Vi snakker om at køre til Italien i den sidste halvdel af Juni?

Hej Michael.

Der er startet en tråd lidt længere nede, den er fra d. 23.04. og
hedder hvor langt kan man køre om dagen.
1000 km/dag er bestemt ikke urealistisk.... måske i en Carisma )

Gismo.

Fra : Bartman

Dato : 02-05-03 10:21

[snip]

> Hej Michael.
>
> Der er startet en tr?d lidt l?ngere nede, den er fra d. 23.04. og
> hedder hvor langt kan man k?re om dagen.

Ja bortset at det omhandler k?rsel med 1200 kg campingvogn - jeg har
en forestilling om at jeg kan n? lidt l?ngere med 400 kg camp-let.

> 1000 km/dag er bestemt ikke urealistisk.... m?ske i en Carisma )

Jeg regner s?dan set med at trille derned med ca. 85-90 km/t i snit og
17,5 km/l. Men vi f?r se om det holder stik

Mvh
Michael

Fra : T. Hartung

Dato : 01-05-03 21:56

"Michael Jørgensen" <antispam@fjernmig.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
miner
> og køresyge unger?
>
> Vi snakker om at køre til Italien i den sidste halvdel af Juni?

hmmm det afhænger jo lidt af familiens temperament .. og af den der kører og
dennes fysik .... men 1000 km er langt. At holde 100 km/t i snit med påhæng
er svært og anstrængende - men jeg har selv et par gange kørt mere en 1.000
km på en dag og det gav gener i skuldre og nakke.
Bagsædefolkene vil måske nok føle sig noget klemt - du har jo autostol til
den lille så der kan godt blive "varmt" der omme når de 2 store ikke kan
finde en komfortabelt siddestilling - men igen det afhænger af Jeres
temperament.

mvh.
T Hartung

Fra : Bartman

Dato : 02-05-03 10:25

[snip]

> [...]
> er svært og anstrængende - men jeg har selv et par gange kørt mere en 1.000
> km på en dag og det gav gener i skuldre og nakke.

Jeg tror ikke at den del vil gi' mig problemer. Jeg er mere nervøs for
støj fra passager- og bagsæde

> [...]
> den lille så der kan godt blive "varmt" der omme når de 2 store ikke kan
> finde en komfortabelt siddestilling - men igen det afhænger af Jeres

Ja det er nok et af de lidt større problemer... Heldigvis har vi
Aircondition til at dæmpe gemytterne, og de to store er vores datter
og hedes kæreste. Så de vil gerne sidde så tæt som muligt alligevel

Tak for svaret!
Michael

Fra : Jan Kirkedal Jensen

Dato : 02-05-03 08:20

> [...]
> ...med Camp-let bagpå, og tre børn (3-14 og 16) bagi Carisma'en?
>
> Er 1000 km/dag urealistisk, hvis man nu gerne vil undgå for mange sure miner

Hej
1000 km/dag er ikke urealistisk, ísær ikke når du kører med camp-let.
Vi bor helt oppe nordpå. Så vi tager af sted mellem kl. 4 og 5 om
morgenen, så kører vi Seesen som ligger noget før Kassel. Her er en
campingplads som vi næsten altid benytter. Det er så blevet vort
holdepunkt, og ví ved hvad der venter. Det er en tur på mellem 900 og
1000 km. Det passer med at vi kan få varmt mad og gå en tur på pladsen
om aftenen og strække ben.
Næste dag kører vi så til "bunden" af Tyskland eller ind i Østrig.
Hvor vi har den sidste overnatning inden vi kører til Italien eller
Kroatien. Og den sidste dag er der ikke så meget kørsel.
Venlig hilsen
Jan

Fra : Steen Larsen

Dato : 02-05-03 21:04

"Jan Kirkedal Jensen" <jankirkedal@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Michael Jørgensen" <antispam@fjernmig.mail.dk> wrote in message

> Hej
> 1000 km/dag er ikke urealistisk, ísær ikke når du kører med camp-let.

Nej, det kan godt gå hvis man hænger i .

> [...]
> campingplads som vi næsten altid benytter. Det er så blevet vort
> holdepunkt, og ví ved hvad der venter. Det er en tur på mellem 900 og

Der er der da kun 380 km fra grænsen til Seesen ifølge Map24 hvor langt
nord på bor i Tronheim eller hvad? :)

MVH Steen.

Fra : Kristian Madsen

Dato : 09-05-03 08:46

Hvis du regner med et minut pr. km. incl pauser går det ikke helt galt. Er
der meget trafik kan du blive nød til at køre om natte og sove lidt om
dagen. god tur Kristian