Spejle til bilen
Fra : Gismo

Dato : 01-05-03 05:25

Hej alle.

Jeg har fået ny bil, på den er sidespejlene lakeret, jeg spekulerer nu på om
lakken tager skade af jeg montere campingspejlene?
De hedder Caravan mirror.

Man kan også købe nogen længere "arme" til spejlende hvad er erfaringen med
dem? man kan dertil købe nogle sugekopper med snore til at stabilisere
spejlende de er dog noget peberet.

Gismo.

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 02-05-03 15:28

Jeg kører Mercedes - og har lakerede spejle - jeg har klippet et stykke
"SKRIDSIKKER" dug - det vi bruger i campingvognen -
af og placerer under spejlene - så har jeg INGEN RIDSER - og det med længere
arme uden stropper der holder er noget bras . Jeg har lange arme og hver
gang vi bliver overhalet oller kører på landevej og møder modkørende giver
det et ryk i den fjeder der klapper spejlet ind - så jeg har måttet
investere i en sugekop - og rigtig ærgerligt fået to runde mærker på
skærmen - så det ene onde blev afløst af noget andet.
Men vi kan jo ikke være lige heldige hver gang
Venlig hilsen
Carsten.

Fra : Steen Larsen

Dato : 02-05-03 21:18

"Carsten Bo Laursen" <cabola@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kører Mercedes - og har lakerede spejle - jeg har klippet et stykke
> "SKRIDSIKKER" dug - det vi bruger i campingvognen -
> af og placerer under spejlene - så har jeg INGEN RIDSER

Jeg har gjort det samme. :)

> [...]
> arme og hver gang vi bliver overhalet oller kører på landevej og møder
> modkørende giver det et ryk i den fjeder der klapper spejlet ind

Har samme problem :(

- så jeg har måttet investere i en sugekop - og rigtig ærgerligt fået to
> runde mærker på skærmen - så det ene onde blev afløst af noget andet.
> Men vi kan jo ikke være lige heldige hver gang

Hvad er det for nogle sugekopper og hvor køber man dem, er det noget der
dur? oo-

MVH Steen.
..

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 05-05-03 06:17

Hvad er det for sugekopper ??

Jeg har ved et autoreservedelshus i Tyskland set nogle stropper der monteres
på spejlarmen - i den ene ende og med en stor
sort gummisugekop fastgøres på skærmen over hjulkassen - det skulle afhjælpe
at spejlene klapper ind mod bilen,

Det var ikke særligt dyrt så det købte jeg - (Ca. 75,- Kroner)

Der virkede også - det tog naturligvis ikke rysteriet fra spejlene - men de
klappede ikke mere ind ved forbikørsel af modkørende.

Men ved hjemkomst kunne jeg konstatere at Jeg har fået gnavet to cirkler i
lakken fra sugekopperne - og det er mere ærgerligt en at spejlene klapper.
Så jeg kan IKKE anbefale denne løsning mere - Jeg har smidt det ud og leder
nu, lige som Jer andre, efter en godt løsning uden minuspunkter ved.

Venlig hilsen
Carsten Bo Laursen