X2 (*SPOILER*!!) - fed, feeed film!
Fra : Kong Kent

Dato : 01-05-03 19:17

Var i går inde og se X2 i går aftes med min kæreste, og DAMN, ikke siden
Godfather II har jeg set en 2'er der er bedre end 1'eren. Men X2 er
simpelthen noget af det fedeste jeg har set den seneste tid. Effekterne er
*spot on* i forhold til de beskidte og kedelige effekter i eksempelvis 007.

Historien kan jeg ikke rigtig snakke med om, for jeg har ikke læst
tegneserierne, men jeg synes den er god, og har mange klassiske ting vedr.
helten, som har været noget grueligt igennem, møder sin gamle "fjende/ven"
osv. osv.

Ganske fedt. Sjovest er det, at Magneto og "Wheels" igen skal stå sammen mod
Stryker, og så synes jeg hende med den blå hud (der kan skifte skind og
ansigt, kan ikke huske hendes navn) og den nye Nightcrawler er ganske fede
plusser til filmen. Pyro synes jeg var lidt tynd, men kunne godt tænke mig
lidt flere macho-scener med ham den unge Terminator-look-a-like.

MEN! Alt i alt er jeg HELT VILD med den måde macho-måde filmen blev fortalt
på. Da Magneto hiver blyet ud af fængselsbetjenten sad jeg bare og
storsmilede. Så blæret, at man ikke kan lade være med at elske filmen!

Det var bare mine $ 0.02

Tror sq jeg skal ind og se den i biffen igen, for den er bare rigtig sej
(føler mig som en 16-årig igen når jeg bruger sådanne fraser om en film, men
sådan er det altså bare!! :) )

Kent Kirkegaard Jensen.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-05-03 20:08

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> writes:

> [...]
> *spot on* i forhold til de beskidte og kedelige effekter i eksempelvis 007.

Jeps. Jeg sad og havde lyst til at skrige "BAMF!" hver gang
Nightcrawler teleporterede. Og intro-sekvensen med ham viste virkelig
hvor rå og farlig en teleporter kan være.

> [...]
> plusser til filmen. Pyro synes jeg var lidt tynd, men kunne godt tænke mig
> lidt flere macho-scener med ham den unge Terminator-look-a-like.

Ah ja, Pjotr. Colossus. Han virkede præcis så dum og helte-lallet som
i tegneserierne

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Klaus G.

Dato : 02-05-03 13:23

> Jeps. Jeg sad og havde lyst til at skrige "BAMF!" hver gang
> Nightcrawler teleporterede. Og intro-sekvensen med ham viste virkelig
> hvor rå og farlig en teleporter kan være.

Ok, hver gang nogen siger "BAMF!", så tænker jeg altid på "MILF" fra
American Pie. Ved ikke helt hvorfor. Måske det er fordi at BAMF er en Dansk
Couter-Strike(Puter spil) clan, og betyder "Bad Ass Mother Fucker", og jeg
så tænker på "MILF" "Mother I Like to Fuck". Men nok bare mig som er
underlig :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 01-05-03 21:23

On Thu, 1 May 2003 20:17:07 +0200, "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

>Tror sq jeg skal ind og se den i biffen igen, for den er bare rigtig sej
>(føler mig som en 16-årig igen når jeg bruger sådanne fraser om en film, men
>sådan er det altså bare!! :) )

Kan ikke andet end erklære mig fuldstændigt enig! Rigtig fed film!

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 01-05-03 22:11

Super Fed Kanon Film!!!
Jeg regner med at lige skulle se den engang til inden for de næste par dage,
men hold kæft jeg glæder mig til X-3!!!
Håber at man netop ser mere til Colossus, og hvordan det går med Jean Gray
(Phoenix .
Og om Gambit snart kommer med ind i spillet!

Og hvor er Sir Ian McKeller kanon som Magneto, måske bliver han lidt for
gamle til rollen, men indtil videre perfekt castet til rollen!!!

Fra : Rune Zedeler

Dato : 01-05-03 22:24

Jess Møller-Petersen wrote:

> Og hvor er Sir Ian McKeller kanon som Magneto, måske bliver han lidt for
> gamle til rollen, men indtil videre perfekt castet til rollen!!!

Sej film. Ian er sej. Men det vidste vi jo godt.

-Rune (der tænder totalt på Mystique - og nok ikke har set X2 for sidste
gang)

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-05-03 00:58

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message

> --
> mvh
>
> Kent Kirkegaard Jensen.
> http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
> http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Jeg sad og små grinede som en lille tøs da Wolverine gik berserk og en
kronhjort
på soldaterne i starten. :) Fedt at se tøjlerne var blevet sluppet lidt i
forhold til den
første film.

Hilsen

Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-05-03 06:21

"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> writes:

> [...]
> kronhjort
> på soldaterne i starten. :) Fedt at se tøjlerne var blevet sluppet lidt i

Tjah... Det var vist nærmere persontegning. Vi ser i 1'eren af
Wolverine ikke tager det så tungt om han selv bliver skadet, men da
Rogue er i fare er der ingen grænser for hvad han vil gøre for at
redde hende - og her i 2'eren ser vi så, at det også gælder de andre
unger.

Fra : Peter G

Dato : 02-05-03 12:43

Peter B. Juul skrev:

> [...]
> Rogue er i fare er der ingen grænser for hvad han vil gøre for at
> redde hende - og her i 2'eren ser vi så, at det også gælder de andre

Nu er Wolverines berserkeranfald og evige kamp med sit indre dyr også en
stor del af figurens personlighed. Det var netop det jeg manglede i 1'eren.
Figuren var i mine øjne tandløs. Jeg har store forhåbninger til 2'eren

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Rule #0: Spam is theft.   Rule #1: Spammers lie.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-05-03 20:29

Peter G <wzn0slk402@sneakemail.com> wrote:

>Nu er Wolverines berserkeranfald og evige kamp med sit indre dyr også en
>stor del af figurens personlighed. Det var netop det jeg manglede i 1'eren.
>Figuren var i mine øjne tandløs.

Måske - men han er lidt for sej og usårlig i x2. I det hele taget
synes jeg at styrkeforholdet er skævt på flere området.

I øvrigt en sød reference til x1 da Magneto siger til Rougue (som jeg
husker det): "like what you've done with your hair".

Nu lader det altså til at der lægges op til dark age of phoenix - men
hvor kunne det være interessant om det var age of apocalypse. Det
kræver dog nok et for stort kendskab til det almindelige xmen univers
for den "almindelige" person at kunne værdsætte denne alternative
virkelighed.

Måske i X5.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter G

Dato : 02-05-03 22:52

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> wrote:

> Måske - men han er lidt for sej og usårlig i x2. I det hele taget
> synes jeg at styrkeforholdet er skævt på flere området.

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Jeg får alligevel først set den i
morgen (lørdag aften).

> I øvrigt en sød reference til x1 da Magneto siger til Rougue (som jeg
> husker det): "like what you've done with your hair".

Qué? Farver hun da håret i X2 eller sådant? SVJH har Rogue altid haft en
hvid midterstribe og hun havde det da også i 1'eren. Vil jeg fatte det
efter at have set 2'eren?

[Fra andet indlæg om tegneserien]
Du har ret. Hun overtager Ms. Marvels kræfter permanent og da hun også
har rester af hendes personlighed søger hun hjælp hos Xavier for ikke at
ende som en mental grønsag.
Jeg mener dog at dette sker efter attentatforsøget på Senator Kelly, hvor
X-Men møder broderskabet (uden Rogue) for første gang.

> Nu lader det altså til at der lægges op til dark age of phoenix - men
> hvor kunne det være interessant om det var age of apocalypse.

Aha, jeg kan (jeg overlever det nok) regne ud at vores lille Famke åbenbart
lider en grum skæbne i X2. Dark Phoenix ville være en god skurk for en 3'er.
Kærlighed, magt, drama, loyalitet, opofrelse, ondskab. Gode ingredienser.

Apocalypses komme kræver lidt mere forberedelse. Det er jo en form for
mutanternes Ragnarok.
Desuden er der så mange andre gode historier at tage af i mellemtiden.
Jeg kunne især gerne lide historien med Kellys attentatforsøg /
alternativ vogterfremtid og internerede mutanter.

> Det
> kræver dog nok et for stort kendskab til det almindelige xmen univers
> for den "almindelige" person at kunne værdsætte denne alternative
> virkelighed.

Enig.

P.S. Undskyld "rykkeren" for emailadresseskiftet. Jeg er åbenbart forvænt
m.h.t. tilbagemeldinger

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
"Ever seen a shirt make a phonecall?"

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-05-03 23:18

Peter G <wzn0slk402@sneakemail.com> skrev:

> Qué? Farver hun da håret i X2 eller sådant? SVJH har Rogue altid haft
> en hvid midterstribe og hun havde det da også i 1'eren. Vil jeg fatte
> det efter at have set 2'eren?

Hun får striben i et'eren, da hun får suget livet ud af sig i Magnetos
maskine. Striben vokser simpelthen frem. Meget fed effekt.

Mark

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-05-03 23:18

Peter G <wzn0slk402@sneakemail.com> writes:

> Qué? Farver hun da håret i X2 eller sådant? SVJH har Rogue altid haft en
> hvid midterstribe og hun havde det da også i 1'eren. Vil jeg fatte det
> efter at have set 2'eren?

Striben dukker op i 1'eren, da Magneto bruger hende som
Duracell-batteri.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-05-03 23:25

>Qué? Farver hun da håret i X2 eller sådant? SVJH har Rogue altid haft en
>hvid midterstribe og hun havde det da også i 1'eren. Vil jeg fatte det
>efter at have set 2'eren?

Har du set x1? Hun får først striben i håret efter hendes tur gennem
Magnetos vridemaskine. Det er derfor referencen er lidt morsom,
eftersom det er på et tidspunkt hvor de to arbejder på "samme side".

> [...]
>Jeg mener dog at dette sker efter attentatforsøget på Senator Kelly, hvor
>X-Men møder broderskabet (uden Rogue) for første gang.

Jeg mener også hun har fået hjælp af Mystique (der næsten opfatter
hende som en datter) men hvor hun går til "fjenden" - dvs. xavier pga.
hendes mentale problemer.

Derudover er Nightcrawler jo egentlig Mystiques søn - hvilket de godt
kunne have fået en interessant historie ud af - nu hvor begge
karakterer jo er med i x2.

De traf valget mht. Rogue i x1 og det er man nødt til at bygge videre
på. Jeg kan også godt forstå at det gør personen lettere tilgængelig
for det almindelige publikum - men jeg sidder og ærgrer mig over at
hun er en lille skvattet teenage-tøs hvor hun i serien er (bliver til)
en af de stærkeste x-men.

> [...]
>Kærlighed, magt, drama, loyalitet, opofrelse, ondskab. Gode ingredienser.

Det lægger i det hele taget alvorligt op til Phoenix. Slutningen er en
stor cliffhanger - men jeg er ikke sikker på hvor tydelig den er for
folk der ikke kender den historie de har lånt x2 fra. Men kender man
den så er det tydeligt, du vil ikke være i tvivl når du ser det.

>Apocalypses komme kræver lidt mere forberedelse. Det er jo en form for
>mutanternes Ragnarok.

Det kræver i hvert fald at folk har god kendskab til det almindelige
univers for at de kan værdsætte det alternative.

Det rigtig gode ved apocalypse er at det er noget af det mest rå x-men
jeg har læst - hvor superhelte jo pr. definition skal være så politisk
korrekte og søde så er det skægt at se forfatterne slå sig løs i et
univers hvor alt er tilladt.

>Desuden er der så mange andre gode historier at tage af i mellemtiden.
>Jeg kunne især gerne lide historien med Kellys attentatforsøg /
>alternativ vogterfremtid og internerede mutanter.

Tja - hvis vi alligevel skal ud i alternative tidslinier så ville jeg
altså hellere se apocalypse. Men du har nok ret i at vogter-serien
ville være mere nærliggende - qua de to første films gennemgående
historier om mutanternes kamp om at blive anerkendt og accepteret af
det almindelige samfund.

Men hvor ville det dog være godt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Brian Nielsen

Dato : 03-05-03 08:47

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Øv, nu spoiler I vist mere end spoiler advarslen i subject kan bære...

> [...]
> jeg har læst - hvor superhelte jo pr. definition skal være så politisk
> korrekte og søde så er det skægt at se forfatterne slå sig løs i et

Alternativt univers? Er det sådan ligesom Jord 2 fra DC's serier i starten
af 80'erne?`

Så syntes jeg bestemt at de skal holde sig fra det i X-Men filmene! Det er
muligt
at læsere af tegneserien vil finde det interessant, men filmene er lavet til
et bredere
publikum, og de fleste vil nok stå af overfor sådan noget "ævl"

Personligt syntes jeg stadig at det var en fornuftig ide at droppe de
farvestrålende
"yellow spandex"-kostumer til fordel for en mere ensartet "militær"-uniform,
som jeg tror har været med til at filmene bliver nemmere at sluge for de
uindviede.

/Brian

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-05-03 09:07

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote:

>Alternativt univers? Er det sådan ligesom Jord 2 fra DC's serier i starten
>af 80'erne?`

Det ved jeg ikke, jeg har ikke læst ret meget DC.

Men age of apocolypse er et tanke-eksperiment. Det er en anden
tidslinie. Hvad nu hvis professor xavier var blevet dræbt før han
havde samlet mutanterne. Historien starter ud med at der er anarki og
kaos på jorden og man ser kendte skurke som helte og omvendt bl.a.

> [...]
>et bredere
>publikum, og de fleste vil nok stå af overfor sådan noget "ævl"

Jeg tror såmænd heller ikke det sker.

Men folk kan jo alligevel godt forholde sig til terminator der også
bygger på alternative tidslinier eller Matrix der arbejder med en
anden virkelighed.

> [...]
>som jeg tror har været med til at filmene bliver nemmere at sluge for de

Det er jeg enig i. Hvad der virker i tegneserier - og til dels på
tegnefilm kan godt gå hen at virke ufrivilligt komisk på film.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Brian Nielsen

Dato : 03-05-03 14:26

> "Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote:
>

> Men folk kan jo alligevel godt forholde sig til terminator der også
> bygger på alternative tidslinier eller Matrix der arbejder med en
> anden virkelighed.

I disse film er det en integreret del af historien at der findes
alternative tidslinjer/virkeligheder.

På nuværende tidspunkt er der ikke noget i X-Men filmenes univers der lægger
op til alternative tidslinjer. Altså bortset fra at "Wheels" er istand
til at standse tiden
medens han og udvalgte andre fortsætter som om intet er hændt. Den havde jeg
umiddelbart
svært ved at sluge.

/Brian

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-05-03 18:29

Brian Nielsen wrote:
> [...]
> er istand til at standse tiden
> medens han og udvalgte andre fortsætter som om intet er hændt. Den

så vidt jeg opfattede så stoppede han ikke tiden som sådan, han stoppede de
omkringstående menneskers virke (bedøvede/frøs, kald det hvad du vil) men
verden ude omkring gik fortsat videre....

bemærk første gang i zoologisk museum, hvor tv'et stadig sendte nyhederne...
og på præsidentens kontor havde han brug for Storm til at påvirke
tv-signalet og strømmen......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : No Humor Man

Dato : 03-05-03 21:53

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message

> Jeg tror såmænd heller ikke det sker.
> Men folk kan jo alligevel godt forholde sig til terminator der også
> bygger på alternative tidslinier eller Matrix der arbejder med en
> anden virkelighed.
Okay, hvor i Terminator filmen arbejder de med konceptet alternativ
tidslinie? Så vidt jeg kan se så er det en fikseret tidslinie. Ankomst af
Terminatoren og Reese, Reese og Sarahs flugt fra Terminatoren. Hyggetime.
Reese dør og Sarah ødelægger Terminatoren. Sarah gemmer sig før krigen,
gravid, lærer John en masse militær gejl. Bliver anholdt og kommer på
mental hospital efter bombeforsøg mod Cyberdyne Corporations. Nummer to hold
Terminatore ankommer - en frelser og en udslætter. Alle ved hvad der sker.
De to Terminatore går til grunde. Fremtiden er usikker. Cyberdyne udvikler
en chip. Skynet bliver bygget. Terminatorerne dukker op... og to bliver
sendt tilbage i tiden for at udslette Sarah og John Connor.

ÉN tidslinie, der ikke bliver brudt. Og ja, Dyson var sikkert ikke den
eneste der arbejdede med chip projektet, men kan sagtens være krediteret for
chippens tilblivelse, selv efter hans død. Cyberdyne løj om chippen og
armen, mon ikke også de kunne lyve overfor deres egne medarbejdere og
samtidig have back-up af alt der blev udviklet, uden at medarbejderne ved
noget om det!? Er det så usandsynligt?

Hvad der så sker i T3 er jo ikke godt at vide, men det er ikke en James
Cameron film og ergo ikke en del af hans vision.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Rune Zedeler

Dato : 03-05-03 22:24

No Humor Man wrote:

> Okay, hvor i Terminator filmen arbejder de med konceptet alternativ
> tidslinie? Så vidt jeg kan se så er det en fikseret tidslinie.

(T1+2 spoiler)
Nej. Maskinerne sender jo robotterne tilbage til fortiden for at dræbe
John Connor. Hvis tidslinjen havde været statisk ville maskinerne på
forhånd vide, at deres mission ville mislykkes (da john connor jo i
fremtiden lever i bedste velgående). Derfor ville maskinerne slet ikke
have nogen grund til at sende deres robotter tilbage i tiden.

Så vi kan i hvert fald konkludere, at maskinerne TROR, at tiden ikke er
statisk.
Det er også rimeligt at antage, at maskinerne VED hvad de TROR. - De må
have lavet masser af eksperimenter med deres tidsmaskiner på forhånd.

-Rune

Fra : No Humor Man

Dato : 04-05-03 14:26

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
> Det er også rimeligt at antage, at maskinerne VED hvad de TROR. - De må
> have lavet masser af eksperimenter med deres tidsmaskiner på forhånd.
Hvordan kan du konkludere noget som helst? De tre foskellige terminatore
der blev sendt tilbage, blev jo alle sammen ødelagt. Ergo er der jo ikke
nogen af dem der kan fortælle Skynet at det lykkedes. Desuden, ville det jo
skabe en alternativ tidslinie, hvis det havde lykkedes dem at slå Connor
ihjel, hvilket den tid de blev sendt fra jo så ikke ville kunne nyde noget
godt af alligevel. Det er den alternative nye fremtid, der vil få glæde af
det og ikke den der sendte maskinerne afsted. Ergo kan man ikke konkludere
en pind at Skynet vidste eller ej om tiden er statisk. Det kunne være den
bare håbede på at den ikke var. For hvis den første terminator ikke var
blevet sendt tilbage, så havde der jo heller ikke været noget Skynet.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-05-03 00:30

"No Humor Man" <no.humor.man@mail.tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/
> - trademark of the Watertight Precautions & The Jellyfish Association

Peter B. Juul, o.-.o "Med et kort næb / og med en kort hals / måske med
The RockBear. ((^)) gullig pels / så ville den ligne en puma. /
I speak only 0}._.{0 Måske ikke den sejeste puma verden har set /
for myself. O/ \O men dog en puma og hurra for det."

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-05-03 00:31

"No Humor Man" <no.humor.man@mail.tdcadsl.dk> writes:

> ÉN tidslinie, der ikke bliver brudt.

Måske husker jeg forkert, men jeg synes nu at huske en "Judgment Day
came and passed"-monolog i slutningen af T2.

Fra : No Humor Man

Dato : 04-05-03 14:27

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> Måske husker jeg forkert, men jeg synes nu at huske en "Judgment Day
> came and passed"-monolog i slutningen af T2.
Nope, du må huske forkert. Monologen handlede bare om at Sarah Connor ikke
længere VIDSTE om Judgment Day kom, eller om de havde ændret fremtiden.
Intet bevis på at fremtiden overhovedet blev ændret.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-05-03 08:57

"No Humor Man" <no.humor.man@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>en chip. Skynet bliver bygget. Terminatorerne dukker op... og to bliver
>sendt tilbage i tiden for at udslette Sarah og John Connor.

Det kan man sige - men det rejser nogle hønen og ægget paradokser. Og
man skal som du (og som de sikkert gør i T3) rationalisere for at få
slutningen i T2 til at være med i en fast tidslinie. T2 ender med at
man ændrer fremtiden. Men hvis man ændrer fremtiden så undgår man
judgement day, John sender ikke Reese tilbage til fortiden, Reese
bliver ikke far til John og .. osv.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : No Humor Man

Dato : 04-05-03 14:30

> [...]
> man ændrer fremtiden. Men hvis man ændrer fremtiden så undgår man
> judgement day, John sender ikke Reese tilbage til fortiden, Reese
Øh, selvom Sarah og John måske tror de har ændret fremtiden, så ved de det
jo ikke før d. 29 august 1997. Intet bevis på at det lykkedes dem at ændre
tiden.
T3 kan sagtens ødelægge det hele af min tese, men indtil da holder jeg mig
til Camerons versioner.

Fra : Peter G

Dato : 03-05-03 09:12

Lars Kim Lund skrev:

> Har du set x1? Hun får først striben i håret efter hendes tur gennem
> Magnetos vridemaskine. Det er derfor referencen er lidt morsom,
> eftersom det er på et tidspunkt hvor de to arbejder på "samme side".

Ja, jeg kan åbenbart bare ikke huske plottet grundet skuffelser. Sådan går
det når en 1'er ikke gør det helt store indtryk. Jeg må prøve at få genset
den en af dagene eller google et dækkende referat af plottet.

Jeg sad nærmest med krympede tæer og udbrud af "Sådan er <figur X>
overhovedet ikke i tegneserien!", "Det der passer overhovedet ikke sammen",
Steffen Brandt'ske "nå nå"'er og gik bagefter i bedste Maude-stil op og
lagde mig over skuffelsen. Mine forventninger var simpelthen for høje.

Wolverine mod Mystique? Pffft, med hans dyriske reflekser havde hun ikke
haft en chance? Sabretooth husker jeg nu som godt beskrevet og Toad kunne
jeg godt acceptere havde fået mere kamporienterede evner.
Magnoto, en af de stærkeste og kyniske mutanter, med en kikset oval
æggehoved-hjelm fremfor den mere strømlinede han har i tegneserien?
Den frygtingydende Rogue bliver til en Jubilee-pendant?
Må jeg bede om det forhold hun og Wolvie havde til hinanden i starten af
tegneserien. Der er selve "healingen" af Rogue, grundet hendes fortid, så
meget mere spændingsladet.

Tak til Mark, Peter og dig for lige at give mig en opsummering på det
punkt, så jeg ikke ville lade det ødelægge resten af oplevelsen hvis jeg
ikke havde fanget den mens jeg sad derinde.

> Jeg mener også hun har fået hjælp af Mystique (der næsten opfatter
> hende som en datter) men hvor hun går til "fjenden" - dvs. xavier pga.
> hendes mentale problemer.

Jeps. Mystiqe betragter hende som en datter.

> Derudover er Nightcrawler jo egentlig Mystiques søn - hvilket de godt
> kunne have fået en interessant historie ud af - nu hvor begge
> karakterer jo er med i x2.

Er dette nogensinde blevet bekræftet i den "klassike del" af tegneserien
eller det først med Apocalypse? Jeg ved at antydningerne kom tidligt frem,
men har ikke læst et afsnit hvor det bliver bevist.
Sagaen om Apokalypse har jeg desværre kun læst spredt, nemlig når de havde
et bind på det lokale bibliotek.

> [...]
> for det almindelige publikum - men jeg sidder og ærgrer mig over at
> hun er en lille skvattet teenage-tøs hvor hun i serien er (bliver til)

Fuldstændig enig. Men nu er jeg jo også purist m.h.t. min opfattelse af
serien.

> Det kræver i hvert fald at folk har god kendskab til det almindelige
> univers for at de kan værdsætte det alternative.

Og der mener jeg at der er meget at bygge på m.h.t. det almindelige
univers.

> [...]
> jeg har læst - hvor superhelte jo pr. definition skal være så politisk
> korrekte og søde så er det skægt at se forfatterne slå sig løs i et

Hvilket altid har været grunden til at Wolverine er min yndlings-X'øer. Han
fremstod som så meget mere menneskeligt realistisk i sit væsen.

> [...]
> ville være mere nærliggende - qua de to første films gennemgående
> historier om mutanternes kamp om at blive anerkendt og accepteret af

Man må kravle, før man kan gå. Jeg håber de bygger mere på det klassiske
fremfor at lave et gigantisk spring ind i et alternativt univers.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
A: Because it messes up the order in which people normally read text.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-05-03 09:37

> [...]

>Steffen Brandt'ske "nå nå"'er og gik bagefter i bedste Maude-stil op og
>lagde mig over skuffelsen. Mine forventninger var simpelthen for høje.

Jeg havde ikke de helt store forventninger og jeg synes den var okay
uden at være imponerende. Det der irriterede mig mest i den var at
kampscenerne bar for tydeligt wire-fu. Det er dog blevet noget bedre i
X2 hvor man mere får fornemmelsen af at de KAN hoppe højt og langt og
ikke at de svæver i 0,5 G.

>Wolverine mod Mystique? Pffft, med hans dyriske reflekser havde hun ikke
>haft en chance?

I det hele taget er Mystique stærkere end i serien. Som jeg husker det
så lever hun af sine formskifts, "stealth" og snigmord. Enig, i
frontal konfrontation med Wolverine ville hun holde 2 sekunder.

> [...]
>æggehoved-hjelm fremfor den mere strømlinede han har i tegneserien?
>Den frygtingydende Rogue bliver til en Jubilee-pendant?

Ja. Jeg tror de har ønsket Rogues absorbtions-kræfter (Det er jo en
væsentlig del i plottet) men da hendes egen historie ikke kunne gå på
film (på det tidspunkt) så bruger de jubilee-figuren istedet som er
meget mere overfladisk (den rå jærv tager sig af den lille pige,
modsætninger mødes)

>Må jeg bede om det forhold hun og Wolvie havde til hinanden i starten af
>tegneserien. Der er selve "healingen" af Rogue, grundet hendes fortid, så
>meget mere spændingsladet.

Den rigtige historie om Rogue er bedre - men den er sværere at lave på
film for folk der også skal introduceres til universet. Desuden tror
jeg folk kunne have svært ved at "forholde" sig til en stærk person
der kunne flyve - det ville være for meget superman og det ville
ødelægge balancen i filmen.

>Er dette nogensinde blevet bekræftet i den "klassike del" af tegneserien
>eller det først med Apocalypse? Jeg ved at antydningerne kom tidligt frem,
>men har ikke læst et afsnit hvor det bliver bevist.

Det kan jeg ikke huske.

>Sagaen om Apokalypse har jeg desværre kun læst spredt, nemlig når de havde
>et bind på det lokale bibliotek.

Det passede sådan at en af mine kammerater på kollegiet for en del år
siden købte de engelske luxus-udgaver, paintbrushed og alt muligt - og
at det lige passede med apocalypse-tiden. Så jeg har læst den fra ende
til anden, da jeg dog ikke selv købte bladene har jeg dem ikke,
hvilket jeg godt kan fortryde lidt.

Det var i øvrigt første gang jeg stiftede bekendskab med Gambit.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter G

Dato : 03-05-03 16:01

Lars Kim Lund skrev:

> [...]
> jeg folk kunne have svært ved at "forholde" sig til en stærk person
> der kunne flyve - det ville være for meget superman og det ville

Suk, kompromiser. Forståelige, men irriterende.

> [...]
> at det lige passede med apocalypse-tiden. Så jeg har læst den fra ende
> til anden, da jeg dog ikke selv købte bladene har jeg dem ikke,

Dem med guldrelief-omslag?

Hæ, jeg har ikke nået til slutningen endnu. Hvis jeg kan lokke dig til at
fortælle mig ca. hvor mange bind den består af, tror jeg at jeg vil
bestille dem på det lokale bibliotek.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-05-03 17:56

>Dem med guldrelief-omslag?

Ja - de var/er RIGTIG flotte. Man mistede nærmest lysten til at læse
almindelige tegneserier derefter.

>Hæ, jeg har ikke nået til slutningen endnu. Hvis jeg kan lokke dig til at
>fortælle mig ca. hvor mange bind den består af, tror jeg at jeg vil
>bestille dem på det lokale bibliotek.

Nu var "Age of Apocolypse" spredt ud over mange serier (så vidt jeg
kan se) og jeg har altså kun læst den der guldindrammede mini-saga.
Men den var på ca. 10 hæfter svjh.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-05-03 00:26

Peter G <wzn0slk402@sneakemail.com> writes:

> Suk, kompromiser. Forståelige, men irriterende.

Hvorfor?

Er det virkelig så slemt, at en anden fortæller vælger at fortælle
noget andet i et andet medie?

Her er en mand, der i stedet for adskillige årtier af tegneserier har
omkring to timers film hvor han skal fortælle os en historie. Han
vælger at beskære verden noget og prøve at gøre andre ting mere
relevante for et moderne publikum. Han får en udmærket historie ud af
det, som vi, der kender figurerne, kan relatere til. Samtidig tyrer
han om sig med små sjove finesser, som ikke betyder noget, men som vi
kan more os over (Hank McCoy på TV'et i baggrunden, Franklin Richards'
sagsmappe på Strykers computer, osv.)

Hvorfor er det så vigtigt, at han fortæller en historie, der bare ikke
_kan_ fortælles på den givne tid, hvis han vil bruge de personer, den
involverer, når nu han har en lidt anden historie at fortælle, der
også er god?

Fra : Peter G

Dato : 04-05-03 18:52

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

> Hvorfor?

Fordi jeg er en purist hvad angår visse ting. Og visse ting i film
kan derfor irritere mig. Jeg siger ikke at det er en helligbrøde.
Nogle mente at Bombadils udeladen af FOTR var en skam. Det samme
med Galadriels gaver. Nogen mener at "The Ring" manglede noget i
forhold til "Ringu", nogen at den tilføjer noget.
Vi har alle vores udgangspunkter for sammenligningsgrundlag.

Du har nogle gode pointer og Singer håndterer det meget godt.
Jeg er imponeret HVOR godt han klarede det i mine kritiske øjne.

Jeg fik faktisk kun krympede tæer over skuespillet med Cyclops gråd og
Wolverines "He's dead, Jim"-tale.

Historien var god, og jeg er imponeret over hvordan han fik de
enkelte delhistorier til at passe sammen. Hans inkonsistenser i forhold til
tegneserien var til at acceptere.
Og så vil jeg godt se "mere" til Mystique. Yummy ;)

Det eneste der egentlig undrede mig, var Jasons motivation (frygt) som
eneste faktor. Jeg havde regnet med at han, lig tegneserien, ville have
haft sin egen "Let's strike Daddy Stryker out"-dagsorden ved at manipulere
med Jean.
Samt omfanget af professorens kræfter var lidt for stort. At sætte folk i en
hel madsal i stasis var mere end hvad jeg havde forventet.

Og ja, der var et Føniks-relief over vandene.

Fra : Maja

Dato : 08-05-03 18:36

Jeg glæder glæder glæder mig til X3!!!!

Historierne med Phoenix er nogle af de allersejeste!!!

Yeah!

Fra : Finn Nielsen

Dato : 04-05-03 15:46

> [...]

> længere VIDSTE om Judgment Day kom, eller om de havde ændret fremtiden.
> Intet bevis på at fremtiden overhovedet blev ændret.

Næh, han husker ikke forkert, han har bare set den alternative slutning..

Hvis man har Ultimate Edition DVD udgaven kan man prøve at vælge special
edition og taste 82997 på sin remote før man vælger play..

--
Finn Nielsen - http://www.finnnielsen.dk/

Fra : No Humor Man

Dato : 05-05-03 13:20

"Finn Nielsen" <spamtrap1@zznyyd.dk> wrote in message
> Næh, han husker ikke forkert, han har bare set den alternative slutning..
> Hvis man har Ultimate Edition DVD udgaven kan man prøve at vælge special
> edition og taste 82997 på sin remote før man vælger play..
Jaeh, okay, meen, det er jo en "alternativ" slutning og ikke slutningen der
er med i den almindelige version eller Special Edition versionen. Så, mon
man kan regne med den!?
Hmm... måske.

Fra : Per

Dato : 02-05-03 07:35

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> simpelthen noget af det fedeste jeg har set den seneste tid. Effekterne er
> *spot on* i forhold til de beskidte og kedelige effekter i eksempelvis

Har du ikke set T2?

> [...]
> helten, som har været noget grueligt igennem, møder sin gamle "fjende/ven"
Historien er fed nok. Specielt fedt, at der tydeligt ligges op til at Jean
genopstår som Phoenix i 3'eren. Så vidt jeg lige husker så er Phoenix sejere
end dem alle sammen og bliver vist også ond.

> [...]
> ansigt, kan ikke huske hendes navn) og den nye Nightcrawler er ganske fede
Ja absolut. Åbnings sekvensen er da det sejeste nogensinde!

> Pyro synes jeg var lidt tynd, men kunne godt tænke mig
> lidt flere macho-scener med ham den unge Terminator-look-a-like.
Ehm... whatever gets you off dude :/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-05-03 20:14

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> wrote:

>Historien er fed nok. Specielt fedt, at der tydeligt ligges op til at Jean
>genopstår som Phoenix i 3'eren. Så vidt jeg lige husker så er Phoenix sejere
>end dem alle sammen og bliver vist også ond.

Phoenix er rigtig sej. Derudover irriterer Rougue mig lidt fordi hun
ikke følger tegneserien som jeg husker det. Hun starter ud med at
absorberer en mutants kræfter permanent (kan ikke huske hvilken, ms
marvel?) og det betyder at hun er stærk og kan flyve. Derudover er hun
med i en bande sammen med Mystique (og Pyro i øvrigt) - i filmen er
hun et lille skvat.

Pyro er en bad-ass skurk, men han har aldrig været med i x-men. Jeg
mener det er omkring historien om phoenix at rougue kommer til x-men
og at der er kamp mod mystique, blob, pyro og avalance fra the
brotherhood. I det hele taget lader det til at x2 bygger op til den
historie, det skal nok blive spændende.

Var jeg den eneste der så en fugleagtig siluet under vandet i
slutsekvensen?

Og så er der lidt galt med alderen i forhold til hinanden på
mutanterne (f.eks. iceman og pyro som unge drenge) men det er trods
alt pænt tro mod universet. Det var også skægt at se "bæstet" før han
blev blå - det mente jeg dog skete ret tidligt i x-men universet så
det passede ikke helt.

Det er længe siden jeg har læst x-men. Findes hende den
adamantium-forstærkede kvinde i tegneserien?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-05-03 20:18

On Fri, 02 May 2003 21:14:02 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> wrote:

>Var jeg den eneste der så en fugleagtig siluet under vandet i
>slutsekvensen?

Om den var fugleagtig lagde jeg ikke lige mærke til, men jeg så da noget
under vandet.

Fra : PerX ...

Dato : 02-05-03 20:29

In article <j4g5bv40t1bb6thaa7l88p3pksqr718s32@sunsite.auc.dk>,
lkl@fabel.dk says...
> Det er længe siden jeg har læst x-men. Findes hende den
> adamantium-forstærkede kvinde i tegneserien?

Amerikanerne kalder hender for DeathStrike - men om det er en tegneserier
figur ved jeg ikke.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-05-03 20:34

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

>Amerikanerne kalder hender for DeathStrike - men om det er en tegneserier
>figur ved jeg ikke.

Med kendskab til navnet så kan man jo google svaret. Og det lader til
at hun er fra serien og ikke som jeg først troede "opfundet" direkte
til x2 (hvilket jeg ville have fundet højst uheldigt i forhold til at
universet jo har nok skurke at vælge imellem).

Der står bl.a. noget her:
http://www.geocities.com/Hollywood/2855/deathstrike.html

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-05-03 23:39

> [...]

>genopstår som Phoenix i 3'eren. Så vidt jeg lige husker så er Phoenix sejere
>end dem alle sammen og bliver vist også ond.

Jeg kiggede lige i mine gamle hæfter. En del blade er forsvundet men
jeg har nogle stykker fra netop den historie. Og et godt billede af
hendes styrke er at hun i serien sammenlignes med Galacticus (der
spiser planenter til morgenmad) og på et tidspunkt flyver ind i en sol
og får den til at gå i nova.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : -V-

Dato : 02-05-03 23:34

Lars Kim Lund wrote:
> [...]
> hendes styrke er at hun i serien sammenlignes med Galacticus (der
> spiser planenter til morgenmad) og på et tidspunkt flyver ind i en sol

Spiser planeter til morgenmad?!

Nu må I fandme stoppe. Det bliver en anelse for langt ude nu, gør det ikke?

Det næste bliver vel at almindelige mennesker tror at de er en slags
overmennesker og begynder at klæde sig ud i fjollede dragter. Så skal de
også have fjollede navne og begynder at kalde sig for Flagermusemanden og
hvad ved jeg.

-V-

Fra : Peter G

Dato : 03-05-03 09:12

-V- skrev:

> Spiser planeter til morgenmad?!

Jeps, så stærk er Dark Phoenix nu engang. Og hun nyder det. I det billede
Lars Kim lund må have set, har hun et yderst ondt smil på ansigtet. Dark
Phoenix er simpelthen fascinerende. Især på grund af hendes Jean Grey
personlighed som heller ikke lader sig fornægte.

> [...]
> overmennesker og begynder at klæde sig ud i fjollede dragter. Så skal
> de også have fjollede navne og begynder at kalde sig for

*Finder den gamle fastelavnsdragt frem*

Satans, den passer mig ikke længere.
Min mor var faktisk meget stolt af, at hun fik ørene til at stå ret op.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
"And your point is?"

Fra : -V-

Dato : 03-05-03 09:23

Peter G wrote:

> [...]
> ansigtet. Dark Phoenix er simpelthen fascinerende. Især på grund af
> hendes Jean Grey personlighed som heller ikke lader sig fornægte.

Jeg synes også at kunne erindre noget lignende i min ekstremt sparsomme
samling af X-Men.
Men planeter.....?

> *Finder den gamle fastelavnsdragt frem*
>
> Satans, den passer mig ikke længere.
> Min mor var faktisk meget stolt af, at hun fik ørene til at stå ret op.

Hæ.
Min Supermandragt fra mine pre-teenageår har vist udtjent sin pligt, efter
at være blevet misbrugt af søskende og fætre i mange herrens år.
Akke ja.

-V-

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-05-03 10:25

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev:

> Jeg synes også at kunne erindre noget lignende i min ekstremt
> sparsomme samling af X-Men.
> Men planeter.....?

Dark Phoenix løber tør for energi ude i rummet. Ergo suger hun kraften ud af
en tilfældig stjerne, der desværre er livsgrundlaget for en en planet, der
huser flere milliarder individer, som dør, da de mister deres sol. Sådan som
jeg husker det.

> Hæ.
> Min Supermandragt fra mine pre-teenageår har vist udtjent sin pligt,
> efter at være blevet misbrugt af søskende og fætre i mange herrens år.
> Akke ja.

Og husk nu: dragten betyder *ikke*, at du kan flyve.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-05-03 09:48

>Jeps, så stærk er Dark Phoenix nu engang.

Nu var det altså Galacticus der spiste planeter - men det var
styrkeforholdet der blev sammenlignet.

I øvrigt skal man have læst de fantastiske fire for at kende ret meget
til Galacticus. Hans herolder optræder dog andre steder, bl.a. silver
surfer og nova. F.eks. er der en rigtig fed historie med Spiderman der
kæmper mod Nova (og får ret seriøse tæsk).

> [...]
>Phoenix er simpelthen fascinerende. Især på grund af hendes Jean Grey
>personlighed som heller ikke lader sig fornægte.

Jeg mindes at det ikke ender lykkeligt. Kommer Jean egentlig
nogensinde tilbage som "sig selv"?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-05-03 10:32

> Jeg mindes at det ikke ender lykkeligt. Kommer Jean egentlig
> nogensinde tilbage som "sig selv"?

I den oprindeligt tænkte historie får hun suget sin mørke side væk, og er
tilbage i almindelig Jean Grey styrke.

Det var ikke godt nok til Jim Shooter, da Dark Phoenix jo var massemorder.
Så i stedet bliver hun alm. Jean Grey og hende og x-mændene skal kæmpe for
hendes ret til til at leve i en tvekamp, som de taber. Da Jean Grey og Scott
(som de sidste) er presset op i krog bliver hun Dark Phoenix, basker
modstanderne og har iscenesat det på en sådan måde, at hun begår selvmord.

Efter sigende er Jim Shooters indblanding én af grundene til at Chris
Claremoont og John Byrne stoppede deres samarbejde om X-men.

Fra : Peter G

Dato : 03-05-03 16:01

> Nu var det altså Galacticus der spiste planeter - men det var
> styrkeforholdet der blev sammenlignet.

- V -, nu er du er et større pernittengryn end mig. Og der skal ellers
meget til. :)

Hun "spiser" af en sol, hvilket får nogle kedelige konsekvenser for de
nærliggende planeter og medfører en interplanetal "arrestordre".
Dark Phoenix er værre og mægtigere end skattevæsenet. Hun er grummere end
søndagstømmermænd og mandagsmorgenhår. Hun er mere skræmmende end TV3s
programflade. Geddit?

> Jeg mindes at det ikke ender lykkeligt. Kommer Jean egentlig
> nogensinde tilbage som "sig selv"?

Lykkeligt, nej. God historie, ja.

Du har åbenbart ikke det næste bind hvor slutningen findes. En skam, for
det er vistnok ellers ret eftertraget her i DK. Jeg har læst det een gang
hos en ven for mange år siden. Jeg har aldrig set et eksemplar af det siden
da. Men da Matk har givet et udemærket referat nedenunder ser jeg ingen
grund til at uddybe. Desuden har vi jo også Google.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-05-03 17:47

>- V -, nu er du er et større pernittengryn end mig. Og der skal ellers
>meget til. :)

HALLO! Jeg hedder ikke -V-. Og det kan da godt være hun suger energi
fra stjerner, men det var ikke det jeg mente da jeg skrev. Prøv at
læse igen.

> [...]
>da. Men da Matk har givet et udemærket referat nedenunder ser jeg ingen
>grund til at uddybe. Desuden har vi jo også Google.

Det jeg har hedder projekt x 7/85. Og den slutter med genfødsel gennem
ilden og med at jean er kommet på hospital og de siger hun bliver
rask.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter G

Dato : 03-05-03 18:35

Lars Kim Lund skrev:

> HALLO! Jeg hedder ikke -V-. Og det kan da godt være hun suger energi
> fra stjerner, men det var ikke det jeg mente da jeg skrev. Prøv at
> læse igen.

Jeg ved det. Jeg prøvede at kombinere to svar til to personer (kunne
opfattes som citatfusk, derfor adressering med navn) i en besked.
Det skulle jeg åbenbart ikke have gjort.

> Det jeg har hedder projekt x 7/85. Og den slutter med genfødsel gennem
> ilden og med at jean er kommet på hospital og de siger hun bliver
> rask.

Det er da betydeligt ældre.
Det jeg tænkte på du måtte have, er det hvor Phoenis opstår, spiser
en sol, Xavier får "nedkæmpet" DP, alt er fred og gammen, og hele banden så
bliver teleporteret væk for øjnene af Jeans familie.

Det efterfølgende bind, hvor vi har tvekampen og Phoenix endelige skæbne,
er det sjældne.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Topposts are being automatically filtered.

Fra : Peter G

Dato : 03-05-03 18:41

Peter G skrev:

> [...]
> banden så bliver teleporteret væk for øjnene af Jeans familie.
>
> Det efterfølgende bind, hvor vi har tvekampen og Phoenix endelige

For lige at følge op på mit eget indlæg. Et ret fyldesgørende resumé (plus
alternativ slutning) gives her.

http://www.silverbulletcomicbooks.com/soapbox/99272726322238.htm

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
"That's not our son! That's a Mister Potato Head!"

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-05-03 22:26

> [...]
>bliver teleporteret væk for øjnene af Jeans familie.
>
>Det efterfølgende bind, hvor vi har tvekampen og Phoenix endelige skæbne,

Okay - det har jeg faktisk også. Jeg mente nok jeg kendte historien.
Jeg har også (haft) historien om Rogue (hendes indtræden i x-men).
"Haft" for jeg kan ikke finde det igen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-05-03 10:32

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> Spiser planeter til morgenmad?!
>
> Nu må I fandme stoppe. Det bliver en anelse for langt ude nu, gør det ikke?

Roooooolig nu. Galactus er en del af den overordnede mytologi i
Marvel-Universet. Han er en central del af det, der får universet hjul
til at snurre. Han er sådan en fætter, der trækker på skuldrene af
guder af Olympus- og Asgård-format.

Han er _ikke_ sådan en forbipasserende superhelt/skurk, der synes, at
det er fedt at stjæle en diamant mens han råber "Wolverine lugter af
sved."

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : MH

Dato : 03-05-03 14:34

Lige et hurtigt spørgsmål:
findes der et site, der "beskriver" de forskelige mutanter? navne,
mutationer, deres baggrund, deres evner osv. ?
Jeg har prøvet at søge på google, men har ik rigtigt kunne finde noget
brugbart?

Håber i kan guide en newbie der syns X-men universet er for sejt.

På forhånd tak !

MVH
Mi.H

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-05-03 17:52

MH <mikaelh@REMOVETHISstofanet.dk> skrev:

> [...]
> mutationer, deres baggrund, deres evner osv. ?
> Jeg har prøvet at søge på google, men har ik rigtigt kunne finde noget

Søg på de enkelte figurer. Der er fansider til de fleste. Jeg fandt i hver
fald en Jean Grey side, der fortalte alt.

Eller skriv www.x-men.com hvor du ryger ind på en underside af Marvel, der
handler om x-men.

Ellers skal du på antikvariater og lede efter Projekt X. Det kan klart
anbefales, da det er de danske udgivelser. De består af cremen af de X-men
historier, der er lavet. Filmene baserer sig en del på disse. Ligesom
Daredevil baserer sig på Frank Millers historier.

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 03-05-03 23:22

> [...]
> simpelthen noget af det fedeste jeg har set den seneste tid. Effekterne er
> *spot on* i forhold til de beskidte og kedelige effekter i eksempelvis

Hej Kent,

Nu kan jeg huske du er fra Hjørring, og jeg har netop været inde at se
filmen i Hj. Bio!

Den er aaaaaalt for fed, virkelig en god film - og at der så er kanon lyd i
Hj. Bio gjorde jo ikke oplevelsen værre! Jeg er imponeret over, at det
faktisk *kan* lade sig gøre at lave en bedre 2'er.

X2 - den skal ejes på DVD til den tid. Samme med Daredevil.

Mvh
Mads

Fra : Lin

Dato : 04-05-03 19:31

Jeg var inde og se filmen i går og ville ønske, at jeg havde fået
mavekramper en halv time før den sluttede - for så var oplevelsen ikke
blevet spoleret. Magen til patetisk slutning og dårligt manuskript-arbejde
kan man finde i de fleste Amerikanske pladderromantiske komedier og Disney
film - men hvorfor i X-Men?!!?!!! Jeg synes de sidste 30 min.er en skændsel
for en ellers god og underholdende film. Man kan diskutere hvorvidt scener
som den hvor Pyro får ros af Magneto er en god scene, men den får et budskab
igennem. Men i scener som den, hvor Scott og Wolverine sidder i flyet og er
ved at hyle (Aaaaa-OUUUUUU) over at deres elskede Jean er død, sammenlagt
med scenen hvor Wolverine med sin påtagede store, maskuline sårbarhed, siger
til Scott at han var manden i hendes liv - synes jeg vi er henne, hvor
skuespillerne ikke engang selv på tror dialogen. Og så er jeg også svær at
overbevise.

Iøvrigt vil jeg give fyrene ret: Mystique er den sejeste - gennemført rå (i
forhold til mange af de mandlige klynke-wuz)!

-Lin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-05-03 21:34

Kong Kent escribió / skrev

> Nightcrawler er ganske fede
> plusser til filmen.

Sagde Nightcrawler ikke at hvis han ikke kan se hvor han teleporterer
hen, så kan han ikke styre det, og kan risikere at havne indeni en væg?
Hvis det hænger sådan sammen, hvordan kunne han så redde Rogue fra at
styrte til jorden?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann, der foretrækker X1

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-05-03 23:16

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> writes:

> [...]
> hen, så kan han ikke styre det, og kan risikere at havne indeni en væg?
> Hvis det hænger sådan sammen, hvordan kunne han så redde Rogue fra at

Han sagde, at han var nødt til at kunne se sit mål for ikke at havne i
en væg. Men der er ingen vægge i den højde, så det var ikke et problem.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : MP Jakobsen

Dato : 04-05-03 23:24

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote

> Sagde Nightcrawler ikke at hvis han ikke kan se hvor han teleporterer
> hen, så kan han ikke styre det, og kan risikere at havne indeni en væg?

Og hvordan har han fundet ud af at han kan risikerer at havne inde i en væg?

MP

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-05-03 01:01

"MP Jakobsen" <mpej@ruc.dk> skrev:

>Og hvordan har han fundet ud af at han kan risikerer at havne inde i en væg?

Det behøver man ikke være Einstein for at regne ud. Det er da logik
for perlehøns.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 04-05-03 23:26

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> hen, så kan han ikke styre det, og kan risikere at havne indeni en
> væg? Hvis det hænger sådan sammen, hvordan kunne han så redde Rogue

Den har jeg ikke noget problem med, for rammer han ved siden af kan han bare
teleportere sig igen. Men hvordan teleportede han sig ind i et andet rum i
det Hvide Hus? Og hvorfor var det så svært at komme ind i Cerebro ? De andre
kunne vel fortælle ham hvordan der ser ud (de kan jo i alt fald gætte på at
den er opbygget ligesom Xaviers egen).
hygge,
Nicolai

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-05-03 08:57

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <nicolai@heiredal.dk> writes:

> Den har jeg ikke noget problem med, for rammer han ved siden af kan han bare
> teleportere sig igen. Men hvordan teleportede han sig ind i et andet rum i
> det Hvide Hus?

Han var vanvittig i gerningsøjeblikket.

> Og hvorfor var det så svært at komme ind i Cerebro ?

Han var bange for at slå sig selv ihjel ved at teleportere sig ind i
noget.

Det virker ret oplagt, at han sagtens _kan_ teleportere sig selv om
han ikke kan se målet, men at han ikke bryder sig om det.