Stylesheets eller aendre de forskellige "n~
Fra : Perino

Dato : 24-03-01 18:56

Hej allesammen,

Jeg har et irriterende problem: jeg kan ikke finde ud af at aendre de
forskellige "normal", "heading 1, 2, 3" etc. pre-programmed styles i
FP2000 - hvordan goer jeg? Jeg har forsoegt at gaa ind i styles som man
f.eks. goer i Word, men "normal", "heading 1, 2, 3" etc. er der ikke - der
synes kun at vaere html koder. Kigger jeg det rigtige sted? ell hvad goer
jeg forkert?

Jesper

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 25-03-01 10:58

> [...]
> synes kun at vaere html koder. Kigger jeg det rigtige sted? ell hvad goer

Den er god nok. Heading 1 (den største) hedder H1 i HTML koden.
Så marker "H1" og tryk på rediger knappen. Vælg formater og den
gruppe du vil ændre noget i.

Laver du din style direkte på den siden der skal vises i browseren, virker
din "Style" kun på den side.

Skal det virke på alle sider, er du nød til at oprette et typografiark
(Filer-Ny-Side-Typofrafiark). Lav dine ændringer, gem det og
derefter vælger du Formater-Kæder til typografark mens du står på
en af dine websider. Sørg for at den linker til alle sider og vupti så
virker den på alle sider.

Kasper K

Fra : Perino

Dato : 25-03-01 11:01

kasper, tak for det! hvad hedder normal?

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 25-03-01 11:14

> kasper, tak for det! hvad hedder normal?

Normal er standarden for siden og defineres i Body medmindre man vil
lade browseren styre det.

Skal du sætte standard-skrifttypen, skal du gøre det i Body.
Men da du sikkert bruger tabeller, er du nød til at sætte
skrifttypen på HTML-koden TD istedet (TD=celle i tabellen).

Kasper K