Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
USA handel - garanti
Fra : Jes Conradsen

Dato : 01-05-03 18:04

Hej NG

Ved handel i rette butik i USA vil jeg kunne spare 33-45 %, som er mange
penge. Hvad med garanti i Danmark på vare købt i USA ?
Tænker Canon, SONY, NIKON og FUJI. Nogen der ved om der er
verdensomspændende garanti hos nogen af disse mærker ?

Evt nogen der har erfaringer med handel i USA og kender en god sikker butik
?

Cool Regards

Jes Conradsen

Fra : Ole Salum Dahl

Dato : 01-05-03 19:01

Her

Husk lige at hvis du handler online i Usa så Kommer der Told og dansk moms
oven i prisen.
så er der ikke meget at spare.

Ole

---

Fra : Christian

Dato : 01-05-03 22:27

"Ole Salum Dahl" <saltum@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Her
>
> Husk lige at hvis du handler online i Usa så Kommer der Told og dansk moms
> oven i prisen.
> så er der ikke meget at spare.

Jo da - hvis han selv tager derover og "smugler" kameraet ind i DK, husk at smide
emballagen væk og send kvittering og manual hjem med posten
Garanti tja Canon DK vil ikke have noget at gøre med USA's =

Fra : Christian Lyng

Dato : 02-05-03 17:22

"Christian" <devnull@sunsite.dk> wrote in message

> [...]
> emballagen væk og send kvittering og manual hjem med posten
> Garanti tja Canon DK vil ikke have noget at gøre med USA's =

Hmm..

http://www.usa.canon.com/html/support/compactfaq.html

All models distributed by Canon USA have a 1 year parts & labor warranty
which is valid worldwide.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-05-03 20:25

In article <b8u5vg$10lm$1@news.net.uni-c.dk>, Christian Lyng wrote:
> [...]
>
> http://www.usa.canon.com/html/support/compactfaq.html
>
> All models distributed by Canon USA have a 1 year parts & labor warranty

Ja, men det er kun officielle Canon USA kameraer. Mange af de billige
postordreforhandlere sælger grå importvarer fra asien, uden den
internationale garanti.

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 14-04-04 12:34

Jeg har kigget lidt på denne butik i USA:
http://www.bhphotovideo.com/

De har begge typer varer, altså både originale USA produkter og
importerede "grå" varer, og de beskriver også Canons verdensomspændende
garanti.

Er der nogen der ved om den holder i DK, og hvordan Canon DK har tænkt
sig at den ikke skulle holde.

Søren Theilgaard

Fra : DUG_TEN

Dato : 14-04-04 15:04

Hej, dette var det svar jeg fik fra Canon Danmark ...

Hilsen

Henrik

http://fotogruppen.net/

Hej Henrik,

Nej du har ikke garanti i Danmark, hvis du køber et kamera i USA. Det er kun
alle digitale Canon kameraer købt i Europa, som er omfattet af en
pan-europæisk garantiordning.

Med venlig hilsen
Canon Danmark A/S

Louise Thorning Christensen
Marketingkoordinator

--------------------------------

Fra : Buster

Dato : 14-04-04 17:22

Kære Søren

Inden du stiller sådan et spørgsmål, så være sød at kigge lidt til bage i
forumet, bare nogle få uger, spørgsmålet bliver jævnlig stillet og besvaret,
og hvorfor så blive ved med at stille de samme spørgsmål, det giver ingen
mening.

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 15-04-04 10:10

Det burde jeg have gjort, og jeg fandt da ogsåstort set svaret lidt
ængere ned i historikken.

--
Søren Theilgaard
IT Consultant, M.Sc.Eng.

Theilgaard Consult
http://www.theilgaard.dk

(Remove "NOSPAM" from e-mail address if replying directly to me.)

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 02-05-03 20:01

Nikons garantier er delt op i Europa, USA/Canada og Asien.
Dvs at hvis du køber i USA, skal du sende det derover for at få det
repararet under garantien, som kun er 1 år derovre, med mindre du betaler
ekstra.
USA er også oversvømmet med såkaldte "grey-market" kameraer, dvs
parallelimporterede kameraer fra Østen. NIKON USA vil intet have med disse
kameraer at gøre.
Det betyder, at i en garantirep.-situation skal du henvende dig til butikken
hvor du købte det, og at den så forestår reparationen. Dette kan være
problematisk. Især hvis du bor på den anden side af kloden.
Forskellen på NIKON-USA kameraer og Grey-market-kameraer kan udelukkende ses
på garanti-sedlen der ligger i æsken. Jeg husker ikke helt eksakt, hvad det
er der står på det ene hhv. det andet, men det er noget jeg har læst om i et
amerikansk digital-foto-forum.
Af respektable steder kan nævnes http://www.bhphotovideo.com/ hvor jeg selv
har handlet og http://www.adorama.com/
Pas for guds skyld på steder som ROYALCAMERA og hvad de nu hedder. De
billigste stedet er de klart farligste !!!
Jeg ville selv have købt et NIKON CP 5700 i New York tidligere i år, men
endte med at købe herhjemme alligevel, pga alle de ubekendte faktorer samt
usikkerhed, bedre garanti her m.v.
God fornøjelse !!!

Niels Hejnfelt