Tutorial til Cookies
Fra : Dennis Dahl Christen~

Dato : 01-05-03 17:59

Jeg er lige begyndt på HTML og CSS

Jeg har brug for at overføre noget data fra en side på min
hjemmeside til en anden. Jeg formoder at dette gøres nemmest ved
cookies.
Og derfor vil jeg gerne have en henvisning til en tutorial i
Cookies.
Eller nogle gode råd til, hvordan jeg kunne gøre.
På forhånd tak

Dennis Dahl Christensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 01-05-03 19:26

Dennis Dahl Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
ved
> cookies.
> Og derfor vil jeg gerne have en henvisning til en tutorial i

Øhhhhh hvad har cookies med det at gøre.
Det lyder mere som om du skal lave noget ASP/PHP, CSS og sikkert
også lidt database.

Per Rasmussen
-----------------------------------
Debat om webhotel på andelsbasis,
kan det lade sig gøre??
tjek http://www.webhotel.jrohde.dk.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 01-05-03 20:45

> [...]
> Cookies.
> Eller nogle gode råd til, hvordan jeg kunne gøre.

Taler vi om at det er den samme bruger der skal "have data med sig" på flere
sider? eller er det forskellige brugere?

Hvis det er det første du mener, så vil jeg anbefale sessions i php...

Fra : Dennis Dahl Christen~

Dato : 01-05-03 20:57

Jeg skal have lavet en slags indkøbskurv, som skal gemme de ting, som kunden
har smidt i den. Derfor vil jeg gerne bruge cookies, hvis det kan lade sig at
gøre, da det ikke kræver så meget af serveren.

Fra : jopa

Dato : 01-05-03 23:37

Davs du
Dennis Dahl Christensen <dennisdahlc@hotmail.com> skrev bla:
> Jeg skal have lavet en slags indkøbskurv, som skal gemme de ting, som
> kunden har smidt i den. Derfor vil jeg gerne bruge cookies, hvis det
> kan lade sig at gøre, da det ikke kræver så meget af serveren.

Det kan ikke laves i HTML
Prøv her alt efter hvad du har adgang til

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 02-05-03 06:23

Hej

jopa wrote:
> Det kan ikke laves i HTML

Det kan godt laves med cookies så du husker hvad der ligger i kurven,
men på et eller andet tidspunkt skal dette jo sendes til serveren når
ordren skal gives, og så skal du jo alligevel have gang i noget server-side.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Dennis Dahl Christen~

Dato : 02-05-03 11:27

Stig Nygaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> ordren skal gives, og så skal du jo alligevel have gang i noget server-side.

Vil det sige, at jeg godt kan lave cookies, som gemmer noget info om en vare,
og som hjemmesiden kan læse fra igen ?? Der skal aldrig sendes noget til selve
serveren, da jeg bare skal kunne simulere et indkøb, dvs. at kunden "tror", at
der sker et indkøb.

Hvis man kan gøre det, så vil jeg enormt gerne vide, hvordan jeg gør det

Fra : jopa

Dato : 02-05-03 12:06

Davs du

> [...]
> indkøb, dvs. at kunden "tror", at der sker et indkøb.
>
> Hvis man kan gøre det, så vil jeg enormt gerne vide, hvordan jeg gør

Ligeledes her. Mener umiddelbart kun det virker i IE men kan jo tage fejl

Fra : Dennis Dahl Christen~

Dato : 02-05-03 12:35

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Davs du

> Ligeledes her. Mener umiddelbart kun det virker i IE men kan jo tage fejl

> [...]

Ahhh kom nu, der må da være nogle som ved det.
At det kun virker i IE er ligemeget i denne forbindelse

Fra : jopa

Dato : 02-05-03 14:18

Davs du

http://www.g-b.dk/torben/cookies/interakt.htm

Fra : Dennis Dahl Christen~

Dato : 03-05-03 09:25

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]

Kan du skrive mig noget kode, som jeg kan sætte direkte ind i mit
HTML dokument, som der bliver gemt en lille streng i cookien,
samt noget kode, som jeg kan bruge, når jeg skal læse fra den
igen ??
Det ville være optimalt. Jeg har prøvet at læse noget af det
link, du gav mig, men jeg synes, at jeg manglede nogle konkrete
eksempler på det, jeg læste.

På forhånd mange tak

Hilsen Dennis Dahl Christensen

Fra : jopa

Dato : 03-05-03 12:11

Davs du
> [...]
> HTML dokument, som der bliver gemt en lille streng i cookien,
> samt noget kode, som jeg kan bruge, når jeg skal læse fra den

Hej Dennis.
Nej det kan jeg ikke da jeg mener grundlæggende at man laver cookies i et
serverside sprog a la PHP eller ASP.

Det var ikke mig der påstod at det kunne laves i HTML

Prøv evt her