Finde et index i array
Fra : Klaus

Dato : 01-05-03 16:37

Hej

jeg henter nogle data fra et recordset og konverterer det til et array
via

mitArray=rs.GetRows

Arrayet består af en masse unikke poster med følgende 3 felter:

"key","value","desciption" fx
MinProcent,10,"Mindste procentdel"
MaxProcent,20,"Største procentdel"
AntalBrugere,2000,"Antallet af brugere"
SessionTimeOut,6000,"Antallet sekunder før sessionen timer ud"

Jeg er ikke nogen haj til det med arrays, men jeg kan tydeligt mærke, at
der er en performancegevinst i min klasse hvor jeg benytter arrays i
stedet for enkeltopslag.

Det, jeg nu gerne vil, er at kunne hente en bestemt post, fx AntalBrugere
ud at skulle gennemtrævle alle poster i mit - ret store - array vha en
For-Next løkke. Er der nogle indbyggede Array-funktioner jeg kan arbejde
med, noget stil med:

myIndex=mitArray.Find("AntalBrugere")
myValue=mitArray(myIndex,1)

Mvh
/Klaus Ambrass

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 01-05-03 22:14

Klaus skrev:
> [...]
> ud at skulle gennemtrævle alle poster i mit - ret store - array vha en
> For-Next løkke. Er der nogle indbyggede Array-funktioner jeg kan arbejde

Jamen, det er jo netop det, som man bruger en database til, og netop det,
som man ikke kan med arrays (uden at skulle løbe det hele igennem)!

Du bør måske kigge på klasserne Collection og Dictionary. Her har du visse
muligheder for at angive en nøgle (som i en database) og/eller et
indeks-nummer (som i en tabel).

-------
Tomas

Fra : Klaus

Dato : 04-05-03 18:12

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> wrote in

> [...]
>
> Du bør måske kigge på klasserne Collection og Dictionary. Her har du
> visse muligheder for at angive en nøgle (som i en database) og/eller et

Ok, det var det jeg tænkte - tak.

/Klaus

Fra : Klaus

Dato : 04-05-03 18:12

> [...]

> Du bør måske kigge på klasserne Collection og Dictionary. Her har du
> visse muligheder for at angive en nøgle (som i en database) og/eller et

Ok, det var det jeg tænkte - tak.

/Klaus