/ Forside / Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Højere uddannelser
#NavnPoint
Nordsted1 1588
erling_l 1224
ans 1150
dova 895
gert_h 800
molokyle 661
berpox 610
creamygirl 610
3773 570
10  jomfruane 570
Cigaretslukker, ny model
Fra : Bo Warming


Dato : 01-05-03 13:14

Cigaretslukker, ny model


Kulfibre kan gøres hule, og virke som 0,1 mm tyk "brandslange" fra
knappenåls-hovedstor(½mm) vand-fyldt "slukningstank-reservoir" i
cigagret-filteret og ud til gløden.

Kul-brandslangen ligger i midten af cigaretten og brændes op gradvist.

Når du vil slukke, trykker du på filteret, og nano-robot får vandet til at
slukke lidt af gløden indefra.

Når den svage glød er halvt slukket indefra sin midte, er den helt slukket -
! - ligesom når man hiver brænde i pejsen lidt ud, så de glødende
træstykker ikke længere holder hinanden varme.

Hvis der et minut ikke er suget, slukkes automatisk - så sengebrande undgås.

Fra vandreservoiret går der ultra-tynde ledende tråde til filter og papir,
og når der mellem mindst to af disse er elektrisk kontakt, fordi læber eller
fingre er i berøring og er ledende, så kan der ryges, men lægger du
cigaretten fra dig, så slukkes den(fx smider den ud af bil-vinduet i en tør
skov, eller den falder ud af din mund eller hånd i sengen)

Trykket til at pumpe vandet ud til gløden, kan komme fra en lille spændt
fjeder,

(eller brandslangen kan have et paralelt ultra-tyndt trykrør, der er fyldt
med vand, der pga glødens varme kommer i kog, og presser ind mod
reservoiret. Ventiler hindrer, at vand postes væk fra reservoiret ad
trykrøret))

Systemet er følsomt for træk - men det kan justeres ved at dimensionere om
på de "krudt-striber" omkring cigaret-papiret i hele dets længde, som gør,
at en færdigrullet cigaret ikke slukker sig selv, således som en
hjemmerullet gør, hvis ikke du pulser på den.--


Bo Warming
Bjelkes Alle 46
2200 København N
Tel: 3586 1000
Fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com



 
 
Klaus G. (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-05-03 15:28


"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
news:A28sa.53555$X21.30038@fe09.atl2.webusenet.com...
> Cigaretslukker, ny model
>
> [Klip en masse fine ord]
Hvis du kan tænke så meget over hvordan man laver en Cigaretslukker, så tør
jeg slet ikke tænke på, hvor meget du kan filosofere over meningen med
livet, eller om der er mere mellem himmel og jord....


--
Klaus G. / Seth-Enoch



LR (02-05-2003)
Kommentar
Fra : LR


Dato : 02-05-03 12:38

> Hvis du kan tænke så meget over hvordan man laver en Cigaretslukker, så
tør

Det kaldes forskning.

Mvh,

Lasse




Jakop Nielsen (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Jakop Nielsen


Dato : 01-05-03 18:31

> Cigaretslukker, ny model

Før det er rentabelt at fremstille den slags cigaretter er det sikkert for
længst blevet forbudt at rende rundt og ose på den måde. Man har da lov at
håbe.



Bo Warming (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-05-03 19:36

"Jakop Nielsen" <jn@no.mail> wrote in message
news:b8rlku$2toe$1@news.cybercity.dk...
> > Cigaretslukker, ny model
>
> Før det er rentabelt at fremstille den slags cigaretter er det sikkert for
> længst blevet forbudt at rende rundt og ose på den måde. Man har da lov at
> håbe.

Du er OT
Men det er OK
Hvis fodboldamatørsport har samme sundhedsskade som tobaksrygning - hvilken
skal så forbydes?

Du synes ikke det er interessant at stoppe skovbrande og
sengebrand-dødsfald?

Hvis det fordyrer cigaretten med en øre - så kan du vel ikke have noget imod
et fald i ildebrande?

Jeg håber selvfølgelig på videnskabelig/teknisk forbedringsforslag, før jeg
sender ideen til cigaret-firma



Øistein Wind (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Øistein Wind


Dato : 01-05-03 20:05

> Hvis fodboldamatørsport har samme sundhedsskade som tobaksrygning -
hvilken
> skal så forbydes?

Øøøh?



Bo Warming (02-05-2003)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 02-05-03 02:07

"Øistein Wind" <*oistein.wind*@*gmx.net*> wrote in message
news:3eb16fde$0$52135$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hvis fodboldamatørsport har samme sundhedsskade som tobaksrygning -
> hvilken
> > skal så forbydes?
>
> Øøøh?

Min pointe går ikke på om sundhedsskader ved sport er større eller mindre
end ved rygning.

Min pointe går på at det er privatsag hvordan man vælger at leve livet
farligt i sin fritid. Nej til smagsdommeri. Staten ejer os ikke.



Jakop Nielsen (02-05-2003)
Kommentar
Fra : Jakop Nielsen


Dato : 02-05-03 08:26

> Min pointe går på at det er privatsag hvordan man vælger at leve livet
> farligt i sin fritid. Nej til smagsdommeri. Staten ejer os ikke.

Du anfører selv at rygning er farligt for andre end rygeren. Hele din tråd
handler om at forhindre rygere i ved deres forsømmelighed at brænde huse og
skove af.

Dertil kommer at rygere desværre ofte er meget gavmilde med deres røg. Jeg
ryger ikke, men det gør jeg så alligevel når jeg færdes i det offentlige rum
sammen med rygere.

Min pointe var at den slags accepteres mindre og mindre, og det derfor er
sansynligt at det er helt forbudt før du får hænderne i teknologien til at
brandsikre cigaretterne billigt.



Mikkel Lund (02-05-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 02-05-03 09:54


"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
news:Pmjsa.74255$86.14657@fe10.atl2.webusenet.com...
> "Øistein Wind" <*oistein.wind*@*gmx.net*> wrote in message
> news:3eb16fde$0$52135$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > Hvis fodboldamatørsport har samme sundhedsskade som tobaksrygning -
> > hvilken
> > > skal så forbydes?
> >
> > Øøøh?
>
> Min pointe går ikke på om sundhedsskader ved sport er større eller mindre
> end ved rygning.
>
> Min pointe går på at det er privatsag hvordan man vælger at leve livet
> farligt i sin fritid. Nej til smagsdommeri. Staten ejer os ikke.
>

Så er der også en privatsag at betale for behandling af de lidelser som
følge med!
Sådan virker det jo bare ikke, men hvis det blive gjorde ville det bliver
endnu
mere smagsdommeri, når det skal bestemmes hvilke sygdomme man selv skal
betale for.
Jeg syntes da bare du skal ryge alt det du vil Bo...
(bare ikke i nærheden af mig eller mine kommende børn)

Hilsen Mikkel Lund

--
Fjern SKY fra min adresse.



LR (02-05-2003)
Kommentar
Fra : LR


Dato : 02-05-03 12:44

> farligt i sin fritid. Nej til smagsdommeri. Staten ejer os ikke.

Rigtigt, staten betaler kun, når din lungekræft skal helbredes

Lasse



Jannie og Jens (02-05-2003)
Kommentar
Fra : Jannie og Jens


Dato : 02-05-03 23:08

>
> Rigtigt, staten betaler kun, når din lungekræft skal helbredes
>
Jeg tror nu, at tobaks avgifterne så rigeligt kan betale.

Jens



medic! (05-05-2003)
Kommentar
Fra : medic!


Dato : 05-05-03 23:46


"LR" <lar@tdcadsl.dk> wrote in message news:b8tlh0$o47$1@sunsite.dk...
> > farligt i sin fritid. Nej til smagsdommeri. Staten ejer os ikke.
>
> Rigtigt, staten betaler kun, når din lungekræft skal helbredes
>
> Lasse
>
>

Hahahaha lungekræft helbredes... haha

jaja så har vi hørt det med. Nej, spøg tilside, men vi kunne vel
omformulere det til at staten pumper en masse penge i mere eller mindre
dødsdømte folk, for lungekræft er sq ikke en god diagnose :( -men det påstår
du jo heller ikke, ku bare ikke la være med at le...

Jacob


Bjørn Jørvad (06-05-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 06-05-03 00:16


"medic!" <XjabocsX@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:b96pj2$1ff1$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Nej, spøg tilside, men vi kunne vel
> omformulere det til at staten pumper en masse penge i mere eller mindre
> dødsdømte folk, for lungekræft er sq ikke en god diagnose

Er det din generelle holdning til cancer i al almindelighed..?

link: http://www.health-trends.dk/referat.htm

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil
Foreningens hjemmesider:
http://www.dkfritidbil.dk



medic! (06-05-2003)
Kommentar
Fra : medic!


Dato : 06-05-03 01:14

> KLIP
>
> > Nej, spøg tilside, men vi kunne vel
> > omformulere det til at staten pumper en masse penge i mere eller mindre
> > dødsdømte folk, for lungekræft er sq ikke en god diagnose
>
> Er det din generelle holdning til cancer i al almindelighed..?

Ja, jeg mener generelt at cancer ikke er en god diagnose (til trods for at
mange former har højere helbredelse end mange andre sygdomme). Desværre er
lungekræften svært tilgængelig og svær at helbrede.

Gamle storrygere der ligger med lungekræft (spec. kvinder hvor kræften rent
faktisk sidder i lungerne og ikke i hovedbronchierne) kan faktisk næsten
ikke behandles/opereres, da mange af dem lider af kroniske lungesygdomme i
forvejen, hvorfor helbredende behandling (evt. fjernelse af ene lunge eller
del heraf) ikke er muligt. Man kan ofte lave livsforlængende behandling
(hvilket jeg også mener man skal, når det tjener et formål for patienten!).
Det kan man så starte en etisk diskussion om, men det hører vel ikke til
her.

Faktum er at der pumpes en masse penge i folk der er meget svære at helbrede
mht. lungekræft. Jeg mener det bør være sådan som det er - nemlig at vi har
behandlingspligt overfor dem ligesom overfor alle andre.

Mht det link du gav mig, så er jeg ikke i stand til at argumentere mod ham
professoren, han er en af de tunge drenge med over 100 artikler på pubmed,
så det vil jeg ikke forsøge på. Vi er forresten vist røget off topic :)

mvh
Jacob


Bjørn Jørvad (09-05-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 09-05-03 16:20


"medic!" <XjabocsX@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:b96up3$1nuu$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Ja, jeg mener generelt at cancer ikke er en god diagnose (til trods for at
> mange former har højere helbredelse end mange andre sygdomme).

Jeg læste faktisk, du fandt det var spild af penge at forsøge at hjælpe
disse ulykkelige menesker.....det var vel ikke din generelle holdning..?

> Desværre er
> lungekræften svært tilgængelig og svær at helbrede.

Jeg har ikke viden om den generelle helbredelsesprocent for cancer, men
synes at vide Danmark er ved at nå 15% for lungecancer.

Hvordan ligger det med andre for cancer..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil
Foreningens hjemmesider:
http://www.dkfritidbil.dk



Bo Warming (09-05-2003)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 09-05-03 18:42

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3ebbc72c$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "medic!" <XjabocsX@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:b96up3$1nuu$1@news.cybercity.dk...
>
> KLIP
>
> > Ja, jeg mener generelt at cancer ikke er en god diagnose (til trods for
at
> > mange former har højere helbredelse end mange andre sygdomme).
>
> Jeg læste faktisk, du fandt det var spild af penge at forsøge at hjælpe
> disse ulykkelige menesker.....det var vel ikke din generelle holdning..?
>
Det er utænkeligt at nogen har en sådan holdning
Du laver demagogi på ordet "hjælp"

- for hjælp er altid godt, men forsøg på hjælp - terapi - kan være dybt
skadeligt
> > Desværre er
> > lungekræften svært tilgængelig og svær at helbrede.
>
> Jeg har ikke viden om den generelle helbredelsesprocent for cancer, men
> synes at vide Danmark er ved at nå 15% for lungecancer.
>
> Hvordan ligger det med andre for cancer..?

Det meste helbreder sig selv. Spores ultratidligt, kan der "gribes ind" og
når helbredelse tager lægerne æren
Måske ingen kræftterapi har gjort gavn.



LR (02-05-2003)
Kommentar
Fra : LR


Dato : 02-05-03 12:49

Jeg må nok skuffe dig - mange hjemmerul-cigaretter gå ud af sig selv efter
kort tid, hvis man ikke suger (til evig ærgelse i rygerkredse). Det skyldes
vist et kemisk stof, der er tilsat tobakken.

Mvh,

Lasse




"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
news:A28sa.53555$X21.30038@fe09.atl2.webusenet.com...
> Cigaretslukker, ny model
>
>
> Kulfibre kan gøres hule, og virke som 0,1 mm tyk "brandslange" fra
> knappenåls-hovedstor(½mm) vand-fyldt "slukningstank-reservoir" i
> cigagret-filteret og ud til gløden.
>
> Kul-brandslangen ligger i midten af cigaretten og brændes op gradvist.
>
> Når du vil slukke, trykker du på filteret, og nano-robot får vandet til at
> slukke lidt af gløden indefra.
>
> Når den svage glød er halvt slukket indefra sin midte, er den helt
slukket -
> ! - ligesom når man hiver brænde i pejsen lidt ud, så de glødende
> træstykker ikke længere holder hinanden varme.
>
> Hvis der et minut ikke er suget, slukkes automatisk - så sengebrande
undgås.
>
> Fra vandreservoiret går der ultra-tynde ledende tråde til filter og papir,
> og når der mellem mindst to af disse er elektrisk kontakt, fordi læber
eller
> fingre er i berøring og er ledende, så kan der ryges, men lægger du
> cigaretten fra dig, så slukkes den(fx smider den ud af bil-vinduet i en
tør
> skov, eller den falder ud af din mund eller hånd i sengen)
>
> Trykket til at pumpe vandet ud til gløden, kan komme fra en lille spændt
> fjeder,
>
> (eller brandslangen kan have et paralelt ultra-tyndt trykrør, der er fyldt
> med vand, der pga glødens varme kommer i kog, og presser ind mod
> reservoiret. Ventiler hindrer, at vand postes væk fra reservoiret ad
> trykrøret))
>
> Systemet er følsomt for træk - men det kan justeres ved at dimensionere om
> på de "krudt-striber" omkring cigaret-papiret i hele dets længde, som gør,
> at en færdigrullet cigaret ikke slukker sig selv, således som en
> hjemmerullet gør, hvis ikke du pulser på den.--
>
>
> Bo Warming
> Bjelkes Alle 46
> 2200 København N
> Tel: 3586 1000
> Fax: 3586 1001
> http://www.glistrup.com
>
>



Poul-Erik Andreasen (03-05-2003)
Kommentar
Fra : Poul-Erik Andreasen


Dato : 03-05-03 01:42

On Fri, 2 May 2003 13:48:50 +0200
"LR" <lar@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg må nok skuffe dig - mange hjemmerul-cigaretter gå ud af sig selv efter
> kort tid, hvis man ikke suger (til evig ærgelse i rygerkredse). Det skyldes
> vist et kemisk stof, der er tilsat tobakken.

Jeg må skuffe dig, det er absolut ikke til ærgrelse, tværdigmod, jeg
synes det er praktisk, jeg kalder dem nogen gange når jeg skal være
vittig for mine sikkerhedscigeretter.

Det er i sær smart nåt man spiller billard, med almidelig cigeretter
ligger de bare og ryger sig selv i askebægeret, når man er ved bordet.

I øvrigt er det omvendt det er købecigeretter der er tilsat salpeter
plus et hav af andre tilsætningsstoffer, så de brænder af sig selv.



--
Poul-Erik Andreasen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste