Hvordan undgås blæse-vælte-kaos på bro?
Der kan spændes net ud som dæmper de drilske vindstød ved orkan..
Anhænger-folk er sortarbejde-folk - derfor hysterisk overforsigtighed i
blæsevejr på bro
Hvis staten afvejede risici og fordele klogt, kunne den fx lade "
blæs-om-køretøjerne køre i konvoj med ti meters afstand hver anden hele
time.
UDDYBNING SOM KAN FORKORTES
_: Konvojløsning_i storm på bro_
Stats-chikanen mod bilister omfatter, at man tager ansvar for om folk vælter
på den - grundigt overvågede - Storebæltsbro
Det mindste blæsevejr, og de mange kontrollanter nægter anhængere,
campingvogne og lette køretøjer at passere - indtil der er passende
vindstille igen.
Færgerne ønskes tilbage! (Ekstrabladet 1maj03)
Der er vist endnu kun væltet meget få
Selvom vindstød kan være finurlige, må man have tommelfingerregler og kunne
vente med kørselsforbud til det er virkelig nødvendigt. Udfra afvejning af
skader ctr ventetid. Idag er forsigtighedsmoral i højsædet.
Kunne man ikke lade de potentielt væltbare køretøjer opsamles og passere i
konvoj med ti meters afstand, hvis de lover at køre præcis 110 km/h (eller
lignende) ?
En sådan konvej kunne starte hver anden hele time og indtil alle de
blæs-om-bare er ovre, må andre så køre samme hastighed , eller vente eller
holde sig til det andet spor
Eventuelt bruges kun et spor(det med mest læ), når der vurderes "virkelig
farlig konvojkørsel".Vælter så nogen, kan rydning hurtigt ske.
Efter et år vil det formodentlig afsløres, at nuværende forbudsmentalitet er
sygeligt hysteri, for ikke mange danske bilister vil køre ud, hvis han ikke
er sikker på kontrol over sit køretøj og påhæng.
Og han har skrevet under på og lagt rednings-depositum.
Hvis skaden sker og nogen vælter, så må ejeren finde sig i, at møves ind til
siden eller trækkes brutalt og hurtigt væk , hvilket koster dyrt ud af
depositum. Ingen bliver blæst over gelænderet, hvis ikke super-orkan.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46
2200 København N
Tel: 3586 1000
Fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com