Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A10 frames pr. second?
Fra : Christian

Dato : 01-05-03 13:13

Hej,

i specifikationerne for dette kamera står der, at man kan tage 2½ bilede pr.
sekund (continouos drive 2,5 fps), men er der en af jer der ved hvor mange
billeder, man kan tage efterfølgende.

Kan man tage 5 billeder på 2 sek, 10 på 4 sek, osv, eller er der en
begrænsning i kameraet, eller har det betydning hvor stort CF kortet er?

Hilsen Christian

Fra : poul madsen

Dato : 01-05-03 14:20

Prøv at læse her
http://www.digit.no/Tester/canon_a10/canon_a10_intro.htm

Mvh. Poul

Fra : Christian

Dato : 01-05-03 15:18

"poul madsen" <poulhm@fjerndettemail.dk> wrote in message
> Prøv at læse her
> http://www.digit.no/Tester/canon_a10/canon_a10_intro.htm
>
> Mvh. Poul

Tak for det, det gav svar på mit spørgsmål, og samtidig lærte jeg en ny side
at kende)

Jeg har nu afprøvet kameraet, og det ér (bl.a.) størrelsen på CF kortet, der
sætter begrænsningen i dette kamera. Dvs., at man teoretisk godt kan tage 10
billeder på 4 sekunder.

Grunden til at jeg spurgte var, at i mit Olympus C3030Zoom, der kan tage 3½
billede i sekundet, er en begrænsning på 5 billeder i træk, uanset
flashkortets størrelse. Så her ligger begrænsningen altså i kameraet.

Tak for svarene
Christian

Fra : poul madsen

Dato : 01-05-03 18:16

Måske du kan bruge denne side også

Fra : poul madsen

Dato : 01-05-03 18:23

Ups. Den må da vist heller komme med
http://www.akam.no/tester/canon_powershot_a10/index.html

Fra : Christian

Dato : 02-05-03 07:38

Endnu engang tak, den kan jeg også bruge.

For en god ordens skyld kan jeg da lige fortælle, at jeg efter at ha' læst
test'sne nu har bestilt kameraet.

Det er bestilt i TDC's eButik til 1399 kr incl. 64 MB CF-kort og Sandisk
kortlæser.

Tak for hjælpen.

Fra : poul madsen

Dato : 02-05-03 21:13

Hej !
Det er også det tilbud jeg benyttede mig af.
Bestilte det tirsdag aften, modtog med det samme en mail der bekræftede min
bestilling. næste dag (onsdag) modtog jeg en mail om at det var afsendt fra
lager. Torsdag kom kameraet med posten. Betalte med dankort, så leveringen
var med i prisen. Alt i alt en nem og gnidningsfri handel. Er forøvrigt
meget tilfreds med kameraet, syntes dog at det havde lidt svært ved at
fokuser ved lang tele. Har lige hentet en opdatering fra Canon, der skulle
rette dette. Har dog ikke fået lagt det ind i kameraet, Har brugt alt
strømmen på at lege. )

Fra : poul madsen

Dato : 02-05-03 21:16

Adressen er her hvis det har nogen interesse .
http://www.canon.co.jp/Imaging/PSA10/PSA10_Adjustment-e.html
Poul

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 02-05-03 23:39

Hej Poul

Tak for oplysningen om opdateringen, det havde jeg da slet ikke fundet ud af
på andre måder. Jeg har brugt mit A10 i omkring et år nu, og har længe
savnet større skarphed.

MVH

Thomas Sass Pedersen
http://home6.inet.tele.dk/sass

Fra : poul madsen

Dato : 03-05-03 00:06

Velbekommen.
Det vil være rart at høre om du syntes at det hjælper.
Har lige lagt det ind i mit men har ikke afprøvet det endnu. Det var ikke
nær så omstændigt som det lyder til i anvisningen.
Mvh.
Poul

Fra : Christian

Dato : 05-05-03 07:16

Hej Poul,
Jeg bestilte torsdag, mail om at kamera var afsendt fredag, så forhåbentlig
har jeg det idag eller i morgen.

Jeg havde allerede set, at der var en 'Adjustment' opdatering. I en af
testene var der også en, der klagede lidt over billedkvaliteten, men det
rettes nok med denne opdatering.

Smart, at man kan gøre det på den måde.

Der ligger også en Firmwave opdatering, har du nogen idé om, hvad den
afhjælper?
http://www.canon.co.jp/Imaging/PSA10/PSA10_Firmware-e.html

Fra : poul madsen

Dato : 05-05-03 17:42

Det står nævnt i linket.
Mvh.
Poul

Firmware update Ver. 1.0.0.2 provides the following user benefit:

Supports Direct Print Function for CP-100 Photo Printer

Adds the index print function when using Direct Print Function
and Digital Print Order Format (DPOF) print Function

Supports ON/OFF selection of the power-saving mode while
connected to a

> [...]
> rettes nok med denne opdatering.
>
> Smart, at man kan gøre det på den måde.
>
> Der ligger også en Firmwave opdatering, har du nogen idé om, hvad den

begin 666 point2.gif
M1TE&.#EA"@`*`+,,`);2RG.CF8K7S&RBF9+4S)/5S8G6RX[6RHO3QY36SHK2
MQO_O`````````````````"'Y! $```P`+ `````*``H```0K<"B%*IJ2Z:V5
D80NG&5^XA88`GIIPK#!SO*&I'01H:P0@;H! (4$D%@J!" `[
`
end

Fra : Peter Schrøder

Dato : 01-05-03 14:51

"Christian" skrev
> [...]
pr.
> sekund (continouos drive 2,5 fps), men er der en af jer der ved hvor mange

Historeien melder ikke noget om begrænsninger
af antallet af billeder. Kameraet har 1,3 mill pixels
og der som regel filernes størrelse, der er afgørende.
Jo større filer, jo større "lagringstid"
Et 1,3 mill pixels kamera, der gemmer i jpg, laver
forholdsvis små filer.

> Kan man tage 5 billeder på 2 sek, 10 på 4 sek, osv, eller er der en
> begrænsning i kameraet, eller har det betydning hvor stort CF kortet er?

Måske kan kortets hastighed spille en rolle.
Størrelsen har kun betydning for, hvor mange
billeder du kan ta' i alt, inden kortet skal tømmes.