/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Sonofon (Variant); Dyr som bare fanden.
Fra : RANielsen.


Dato : 24-03-01 18:18

Jeg har nu været Variant bruger igennem et lille års tid og jeg undres
til stadighed over de forbavsende høje regninger.

Nu har jeg så taget mig sammen og har fulgt nøje med i mit forbrug. Den
nye kommende regning bliver på 236,52. Jeg har efter mine egne
oplysninger ringet ud i 70 min hvilken anbringer mig i Trin 2.
Det skulle så beløbe sig til 70*1,5 + 50 = 155,-.
Trækker jeg mit beløb fra Sonofon's, så er der en difference på
(236,52-155,00) = 81,52 hvilket svarer til at jeg skal have sendt 163,04
SMS beskeder á 50 øre stykket.

Er det mon min mobil telefon der tæller for langsomt, eller er det
Sonofon's tælleapparat der tæller for hurtigt, eller måske bare
liiiiiige runder op til nærmeste hele tal ved hvert opkald ?
Eller er de opgivne Variant priser mon uden moms ?
155,- +25% = 193,75 + 86 SMS beskeder, hvilket lyder meget rimeligt

Før da jeg havde et alm. abonnement m. Billigzone snakkede jeg 3 gange
så meget til en lavere pris, er det bare mig, eller stinker Sonofon's
Variant af HUMBUG ?

Jeg mente da også Sonofon blev etableret som værende en konkurrent til
TeleDanmark, men for mig ser det nærmest ud som om de 2 arbejder sammen
om at vildlede deres alt for mange kunder med nye uigennemskuelige
priser og "tiltag".

PS. Minutprisen for de 70 minutters taletid er på 2,86; det er altså 40
gange dyrere end at være på nettet. Kan det mon ikke gøres billigere med
et taletids kort ?

--
Rasmus.



 
 
Zone (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Zone


Dato : 24-03-01 19:12

Du glemmer vist kvartalsafgiften.



"RANielsen." <surtceps@worldonline.dk> wrote in message
news:GE4v6.7131$Ov.462906@news010.worldonline.dk...
> Jeg har nu været Variant bruger igennem et lille års tid og jeg undres
> til stadighed over de forbavsende høje regninger.
>
> Nu har jeg så taget mig sammen og har fulgt nøje med i mit forbrug. Den
> nye kommende regning bliver på 236,52. Jeg har efter mine egne
> oplysninger ringet ud i 70 min hvilken anbringer mig i Trin 2.
> Det skulle så beløbe sig til 70*1,5 + 50 = 155,-.
> Trækker jeg mit beløb fra Sonofon's, så er der en difference på
> (236,52-155,00) = 81,52 hvilket svarer til at jeg skal have sendt 163,04
> SMS beskeder á 50 øre stykket.
>
> Er det mon min mobil telefon der tæller for langsomt, eller er det
> Sonofon's tælleapparat der tæller for hurtigt, eller måske bare
> liiiiiige runder op til nærmeste hele tal ved hvert opkald ?
> Eller er de opgivne Variant priser mon uden moms ?
> 155,- +25% = 193,75 + 86 SMS beskeder, hvilket lyder meget rimeligt
>
> Før da jeg havde et alm. abonnement m. Billigzone snakkede jeg 3 gange
> så meget til en lavere pris, er det bare mig, eller stinker Sonofon's
> Variant af HUMBUG ?
>
> Jeg mente da også Sonofon blev etableret som værende en konkurrent til
> TeleDanmark, men for mig ser det nærmest ud som om de 2 arbejder sammen
> om at vildlede deres alt for mange kunder med nye uigennemskuelige
> priser og "tiltag".
>
> PS. Minutprisen for de 70 minutters taletid er på 2,86; det er altså 40
> gange dyrere end at være på nettet. Kan det mon ikke gøres billigere med
> et taletids kort ?
>
> --
> Rasmus.
>
>



RANielsen. (24-03-2001)
Kommentar
Fra : RANielsen.


Dato : 24-03-01 23:08


"Zone" <sd@sdf.dkl> skrev:
> Du glemmer vist kvartalsafgiften.

Noep.

--
Rasmus.



Razzia (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Razzia


Dato : 24-03-01 19:21

Du skal også tænke på at hvis du snakker meget lidt denne måned, så er det
først næste måned der på trin 1.

"RANielsen." <surtceps@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:GE4v6.7131$Ov.462906@news010.worldonline.dk...
> Jeg har nu været Variant bruger igennem et lille års tid og jeg undres
> til stadighed over de forbavsende høje regninger.
>
> Nu har jeg så taget mig sammen og har fulgt nøje med i mit forbrug. Den
> nye kommende regning bliver på 236,52. Jeg har efter mine egne
> oplysninger ringet ud i 70 min hvilken anbringer mig i Trin 2.
> Det skulle så beløbe sig til 70*1,5 + 50 = 155,-.
> Trækker jeg mit beløb fra Sonofon's, så er der en difference på
> (236,52-155,00) = 81,52 hvilket svarer til at jeg skal have sendt 163,04
> SMS beskeder á 50 øre stykket.
>
> Er det mon min mobil telefon der tæller for langsomt, eller er det
> Sonofon's tælleapparat der tæller for hurtigt, eller måske bare
> liiiiiige runder op til nærmeste hele tal ved hvert opkald ?
> Eller er de opgivne Variant priser mon uden moms ?
> 155,- +25% = 193,75 + 86 SMS beskeder, hvilket lyder meget rimeligt
>
> Før da jeg havde et alm. abonnement m. Billigzone snakkede jeg 3 gange
> så meget til en lavere pris, er det bare mig, eller stinker Sonofon's
> Variant af HUMBUG ?
>
> Jeg mente da også Sonofon blev etableret som værende en konkurrent til
> TeleDanmark, men for mig ser det nærmest ud som om de 2 arbejder sammen
> om at vildlede deres alt for mange kunder med nye uigennemskuelige
> priser og "tiltag".
>
> PS. Minutprisen for de 70 minutters taletid er på 2,86; det er altså 40
> gange dyrere end at være på nettet. Kan det mon ikke gøres billigere med
> et taletids kort ?
>
> --
> Rasmus.
>
>



PsHdO (24-03-2001)
Kommentar
Fra : PsHdO


Dato : 24-03-01 23:14

Hej.

> Du skal også tænke på at hvis du snakker meget lidt denne måned, så er det
> først næste måned der på trin 1.

Kan det nu også passe ???
Efter en af "Sonofon-pigernes" udsagn så er det altid laveste trin og så
justere den op alt efter forbrug....
Men det er måske bare mig der er blevet bildt noget ind ????

Mvh.
Peter



RANielsen. (25-03-2001)
Kommentar
Fra : RANielsen.


Dato : 25-03-01 00:34


"Razzia" <razzia@funz.dk> skrev:
> Du skal også tænke på at hvis du snakker
> meget lidt denne måned, så er det
> først næste måned der på trin 1.

Nej, det passer da ikke.
Min kommende regning for 17/2 til 17/3 er jeg på trin 2. På min regning
for perioden 17/3 til 17/4 er jeg stadig på trin et da jeg kun har
snakket i 22 minutter.

Jeg har nu fundet regningen for perioden 17/2 til 17/3, her kræver
Sonofon ind for 94 minutter, hvor tælleren på min telefon kun mener jeg
skal betale for små 70 minutter. Altså har Sonofon krævet ind for 25
minutter jeg ikke har brugt.

Jeg har lige skrevet en lang mail til dem, men regner ikke med andet end
det sædvanlige 'vand ud af ørene': "Det må være dig der har talt
forkert" eller "Du må ikke tro på ODO meteret i din telefon" ect....

Jeg testede lige min telefon og den tæller 99,9% rigtigt.


Med dette indlæg ville jeg bare opfordre andre Variant kunder holde et
vågent øje med deres forbrug vs. Sonofons regninger. Jeg betaler 500,-
for meget på års basis.


--
Rasmus.



Jan Jensen (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Jan Jensen


Dato : 25-03-01 01:37

"RANielsen." <surtceps@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:O7av6.8666$Ov.533089@news010.worldonline.dk...
>
> Min kommende regning for 17/2 til 17/3 er jeg på trin 2. På min regning
> for perioden 17/3 til 17/4 er jeg stadig på trin et da jeg kun har
> snakket i 22 minutter.
>
> Jeg har nu fundet regningen for perioden 17/2 til 17/3, her kræver
> Sonofon ind for 94 minutter, hvor tælleren på min telefon kun mener jeg
> skal betale for små 70 minutter. Altså har Sonofon krævet ind for 25
> minutter jeg ikke har brugt.
>
Deres fakturaperioder går fra 14/x til 13/x....kan det være der det går galt
?

Du kan jo evt. prøve med en opkaldsspecifikation.
Det koster vist "kun" 3 kr. hvis du ser den via Sonofon´s hjemmeside.

Har du husket at medregne opkaldsforsøg ? (ok, burde ikke give 25 kr, men
alligevel...)

Har aldrig været ude for at deres system tæller forkert...det passer altid
med min telefons tæller.

Ellers prøv at snakke med deres FakturaService.

Hvis du er tilmeldt deres online-service, så kan du jo også prøve at følge
med der...den er opdateret lidt efter opkaldet er foretaget.

--
Mvh.
Jan Jensen
Email: j-jensen[at]dkik[dot]dk



RANielsen. (25-03-2001)
Kommentar
Fra : RANielsen.


Dato : 25-03-01 12:01


"Jan Jensen" <nospam@my.mail> skrev:

> Deres fakturaperioder går fra 14/x til 13/x....kan
> det være der det går galt ?

Nej, jeg snakkede ikke ret meget dagen op til og fra en ny/gammel
fakture periode.


> Du kan jo evt. prøve med en opkaldsspecifikation.
> Det koster vist "kun" 3 kr. hvis du ser den via
> Sonofon´s hjemmeside.

Jop, det virker bare ikke hos mig, jeg har skrevet en mail til dem ang.
problemet, men har ikke lige hørt noget endnu.


> Har du husket at medregne opkaldsforsøg ?
> (ok, burde ikke give 25 kr, men alligevel...)

Mistede opkalds forsøg beløber sig til 1,50, så det kan ikke være det.


> Har aldrig været ude for at deres system tæller
> forkert...det passer altid med min telefons tæller.

Jeg var også godt tilfreds da jeg havde et alm. abonnemt.


> Ellers prøv at snakke med deres FakturaService.

Venter lige på om de svarer på min mail først.


> Hvis du er tilmeldt deres online-service, så kan
> du jo også prøve at følge med der...den er
> opdateret lidt efter opkaldet er foretaget.

Det tror jeg nok jeg er, på den kommende faktura har jeg snakket i 45
minutter til 22,50 inkl. moms. I følge min egen telefon har jeg ringet
ud i 23 minutter, behøver jeg at sige mere ?


--
Mvh:

Rasmus.



Tommy.T (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Tommy.T


Dato : 25-03-01 18:38

Har du husket at indregne opkaldafgiften på kr. 0.25


Taget fra Sonofons hjemmeside:

"Ved alle opkaldsforsøg faktureres en opkaldsafgift på 25 øre, dog ikke til
alarm 112 og gratisnumre. For samtaler til udlandet opkræves afgiften kun,
når samtalen besvares"

Med venlig hilsen
Tommy



RANielsen. (25-03-2001)
Kommentar
Fra : RANielsen.


Dato : 25-03-01 22:15


"Tommy.T" <tommy.t@get2net.dk> skrev:
> Har du husket at indregne opkaldafgiften på kr. 0.25

I så fald skulle jeg have kaldt op knap 150 gange i den sidste måneds
periode...
Det er slet ikke problemet. Problemet er at Sonofon opkræver mig for 26
minutter for meget.

Det er også lige meget nu, jeg er ikke kunde hos dem mere, men derfor
kunne de jo godt lige svarer på min mail, hvor i jeg gør rede for
problemet med differensen på 26 minutter.

Det er ikke kun denne gang jeg mener at regningen har været for stor, så
skiftet til Telemore har været på vej i lang tid, det bare først nu jeg
ved de har snydt mig.

--
Rasmus.



Flemming Joensson (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 25-03-01 20:04

> > Du kan jo evt. prøve med en opkaldsspecifikation.
> > Det koster vist "kun" 3 kr. hvis du ser den via
> > Sonofon´s hjemmeside.
>
> Jop, det virker bare ikke hos mig, jeg har skrevet en mail til dem ang.
> problemet, men har ikke lige hørt noget endnu.

Jeg har haft Sonofon variant, og synes også det var ret dyrt (ved dog ikke
om det skyldes at deres tæller talte forkert), så derfor fik jeg også
opkaldsspecifikation...
Jeg undrede mig også over at jeg ikke kunne logge ind og se denne, men fik
at vide at det var først fra næste regnskabsperiode at jeg ville være i
stand til at se mit forbrug. Det er muligt at det er det der er skyld i at
du ikke kan gøre noget endnu. Da jeg så kom ind i næste regnskabsperiode
kunne jeg så se mit forbrug på Sonofons hjemmeside.
Jeg har iøvrigt efterfølgende skiftet abonnement til Telmore, og mine
udgifter per måned er ca. en tredjedel af hvad jeg betalte hos Sonofon - og
jeg synes jeg snakker lige så meget som tidligere, men har dog ikke nogle
nøjagtige tal på det. Det skal lige siges at jeg næsten aldrig sender sms,
og at jeg aldrig ringer til / modtager opkald fra udlandet, hvis det skulle
have nogen indflydelse på eventuelle udregninger af mit forbrug. Grunden til
mit skift i januar måned var at der på telestyrelsens hjemmeside var en
prissammenligning hvori det fremgik at Variant var et af de dyreste
abonnementer på markedet, selv om Sonofon siger at man altid taler til
billigste takst
Men kig selv på www.tst.dk det er ikke noget jeg bilder jer ind.

mvh
flemming



David Mortensen (24-03-2001)
Kommentar
Fra : David Mortensen


Dato : 24-03-01 20:44

> PS. Minutprisen for de 70 minutters taletid er på 2,86; det er altså 40
> gange dyrere end at være på nettet. Kan det mon ikke gøres billigere med
> et taletids kort ?
Prøv at se på www.telmore.dk eller http://mobile.worldonline.dk

mvh

David



Peter Rongsted (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Peter Rongsted


Dato : 25-03-01 21:07

"RANielsen." <surtceps@worldonline.dk> wrote:

>Jeg har nu været Variant bruger igennem et lille års tid og jeg undres
>til stadighed over de forbavsende høje regninger.
>
>Nu har jeg så taget mig sammen og har fulgt nøje med i mit forbrug. Den
>nye kommende regning bliver på 236,52. Jeg har efter mine egne
>oplysninger ringet ud i 70 min hvilken anbringer mig i Trin 2.
>Det skulle så beløbe sig til 70*1,5 + 50 = 155,-.
>Trækker jeg mit beløb fra Sonofon's, så er der en difference på
>(236,52-155,00) = 81,52 hvilket svarer til at jeg skal have sendt 163,04
>SMS beskeder á 50 øre stykket.

Du har ikke medtaget 0,25 kr i opkaldsafgift. Det dækker ikke det hele, men
noget forklarer det vel.

Peter

RANielsen. (25-03-2001)
Kommentar
Fra : RANielsen.


Dato : 25-03-01 22:16


"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> skrev:

> Du har ikke medtaget 0,25 kr i opkaldsafgift. Det dækker
> ikke det hele, men noget forklarer det vel.

Nej, men det ville også kun beløbe sig til max. 5 kroner.


--
Rasmus.



N/A (26-03-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 26-03-01 20:51



RANielsen. (26-03-2001)
Kommentar
Fra : RANielsen.


Dato : 26-03-01 20:51


"Thomas Bjerre" <bjerre@mail.sonofon.dk> skrev:
> Jeg tror nu at du har "glemt" hvor mange gange at du har ringet...
(eller
> prøevt på det . Så får man fat i en telefonsvarer, så får man fat i en
> telefonsvare osv. hver gang koster det altså 25 øre !!!! - for
faktisk
> alle selskaber !!! - så hvis du snakker mangfe gange 30 sek. så er det
75
> øre + 25 øre i opkaldsafgift - der ved den "store minutpris.-.. (og
de
> gange hvor det er tlfsvarer er det måske samtale 5 øre opkaldsafgift
25 øre
> !!!- dem skal man ikke have mange af !!! - FØR DET TRÆKKER OP !!)

Nej, jeg har ikke kaldt op mere end maximalt 20-30 gange. Problemet er
stadigvæk også at Sonofon fakturerer mig for 26 minutter for meget, men
det har jeg ikke nemt ved at bevise, selvom jeg ved jeg har ret.

De regner vel ikke opkalds afgiften om til minutter ?
Altså bliver en samtale på 1 minut til 1 minut og 10 sekunder inkl..
opkalds afgift.. Hvis ja, så skal jeg have kaldt op 156 gange på én
måned.


Hvad betyder alle de der udråbstegn egentligt ?
Jeg er hverken døv eller blind, selvom mange ville ønske det.


--
Rasmus. Nybagt TelMore kunde.
Sonofon, hvis pengene er lige meget.



Per Thrane (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Per Thrane


Dato : 30-03-01 06:29

* Hej RANielsen.

[ Mandag Marts 26 2001, skrev: RANielsen. til All om emnet: "Re: Sonofon
(Variant); Dyr som bare fanden."]



R> Nej, jeg har ikke kaldt op mere end maximalt 20-30 gange. Problemet er
R> stadigvæk også at Sonofon fakturerer mig for 26 minutter for meget,
R> men det har jeg ikke nemt ved at bevise, selvom jeg ved jeg har ret.

Få dog specificeret din regning. Det koster kun 8,- kr pr. mdr. Så har du
et fint overblik over, hvad det har kostet.


e \/
#|_ (_|
_###\ ___| |_ Mvh. Per+



Henrik V! (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Henrik V!


Dato : 30-03-01 09:12

Kan det ikke være fordi sonofon fakturerer pr. påbegyndt minut, og din mobi
kun tæller den reelle tid? Bare et forslag...

/Henrik!



Lasse Hedegaard (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 30-03-01 11:50

Henrik V! skrev:

>Kan det ikke være fordi sonofon fakturerer pr. påbegyndt minut

Det tror jeg ikke de gør, men jeg tror faktisk heller ikke de må.
Nogle der ved noget? Det bliver jo til MANGE penge, og ALTID til
Sonofons fordel.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Per Thrane (31-03-2001)
Kommentar
Fra : Per Thrane


Dato : 31-03-01 09:53

* Hej Lasse

[ Fredag Marts 30 2001, skrev: Lasse Hedegaard til All om emnet: "Re:
Sonofon (Variant); Dyr som bare fanden."]


LH> Det tror jeg ikke de gør, men jeg tror faktisk heller ikke de må.
LH> Nogle der ved noget? Det bliver jo til MANGE penge, og ALTID til
LH> Sonofons fordel.

Kan det være at det er overset at Sonofon inkludere 25ø i opkaldsafgift ved
hver opringning?


e \/
#|_ (_|
_###\ ___| |_ Mvh. Per+

.... Hvor #@%& er Tullefyllebølleby?


RANielsen. (30-03-2001)
Kommentar
Fra : RANielsen.


Dato : 30-03-01 23:07


"Per Thrane" <Per_Thrane@nightcall.dk> skrev:

> Få dog specificeret din regning. Det koster
> kun 8,- kr pr. mdr. Så har du
> et fint overblik over, hvad det har kostet.

Jeg modtog forleden 3 måneders opkaldsspecifikationer fra Sonofon helt
gratis. Men det hjælper mig jo ikke meget, jeg har jo ikke bogført hvert
enkelt opkald. Men én fejl på 8 minutter har jeg da fundet, men hvordan
skulle jeg dog kunne bevise det !?

Det er også lige meget nu, jeg ville bare gøre folk opmærksom på, at
Sonofon Variant ikke er så'en smart og billig løsning som Sonofon gør
den til.


Hos Telmore kan jeg tjekke mine opkald 24 timer efter de er foretaget
uden det koster ekstra, og beløbene og opkaldstiderne passer bare 10-4
hver gang.

TelMore styrer for billigt. :)


--
Rasmus.

"Sonofon, hvis pengene vokser på træerne"



Per Thrane (31-03-2001)
Kommentar
Fra : Per Thrane


Dato : 31-03-01 09:55

* Hej RANielsen.

[ Lørdag Marts 31 2001, skrev: RANielsen. til All om emnet: "Re: Sonofon
(Variant); Dyr som bare fanden."]


R> Det er også lige meget nu, jeg ville bare gøre folk opmærksom på, at
R> Sonofon Variant ikke er så'en smart og billig løsning som Sonofon gør
R> den til.

Variant er vel blot det gamle fritidabonnement i ny forklædning. Der er
ikke meget forkert i at, at Sonofon forsøger at udvikle deres produkter.
Fritids abo.et er jo billigt, hvis man har et begrænset forbug. Jeg var nu
meget glad for Variant abo'et i det halve år jeg havde det, og kom aldrig
over de 100,- kr på en måned. Imidlertid har jeg nu et behov for mange
SMS'er og lige nøjagtigt på dette punkt slår Worldonline alle andre med en
pris på 25ø pr. stk.


e \/
#|_ (_|
_###\ ___| |_ Mvh. Per+

.... Min optiske mus har brug for briller


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste