Win32 curl med ssl
Fra : Morten Toft

Dato : 01-05-03 11:06

Er der evt. nogen der skulle vide hvor man finder en php_curl.dll med ssl
support?
Version 4.3.1 fra php.net har den nemmelig ikke...
/Morten

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-05-03 20:15

On Thu, 1 May 2003 12:06:02 +0200, "Morten Toft"
<morten@sportsindex.net> wrote:

>Er der evt. nogen der skulle vide hvor man finder en php_curl.dll med ssl
>support?

curl plejer at gøre brug af en række bestemte libraries for
SSL-support.

Gå ind på http://curl.haxx.se/download.html , bladr helt ned i bunden
til "OpenSSL binary packages"-afsnittet, og læs README-filen ud for
Windows-platformen.

I zipfilen,
<http://curl.haxx.se/download/openssl-0.9.7a-win32-bin.zip>, skulle
der være de relevante dll-filer, som curl bruger.

--
- Peter Brodersen

Fra : Morten Toft

Dato : 01-05-03 21:34

Jeps - det er rigtigt... de nødvendige dll-filer findes her for ssl support,
men php_curl.dll er ret emsy mht. versionerne. Lægges disse ind, så kan php
ikke loade php_curl.dll.

Jeg sad på et tidspunkt med en php fra php.net - version 4.2.3 var det vist
nok, men er ikke sikker - hvor dette der var en php_curl.dll som passede med
dll filerne fra openssl pakken som også var med denne php distribution.

Men løsningen findes dog alligevel på denne måde. For man kan på sammes side
hente curl.exe som virker fint sammen med openssl pakken. curl.exe kan så
bare kaldes via exec eller passthru.

Om dette er "performance" og resursemæssigt korrekt er jeg dog lidt usikker
på...

/Morten