Send en Mail
Fra : Nyberg

Dato : 01-05-03 07:12

Hej

Jeg har lave en kontakt mig side hvor nå man har ud fyld fælderne skal den
sende indholdet til min mail adresse men min udbyder b-one har ikke nogle
smtp server så man skal bruge en interne smtp-serveradresse som lyder:
smtp1.b-one.nu.

Men hvordan får man det fletter ind i nede stånde script

MVH

René Nyberg

method="POST">
<input type="text" class="but" name="navn">
Din email adresse:</font><br>
<input type="text" class="but" name="epost">
face="Verdana" size="1"><br>
<input type="text" class="but" name="emne">
<textarea wrap="on" class="but" rows="10" cols="40"
name="tekst"></textarea>
<input type="submit" class="button" value="Send Besked"
name="send">
<input type="reset" class="button" value="Slet Besked"
name="reset">
<?php

if ($send) {
function tilbage($meddelelse) {
echo "$meddelelse\n";
echo "<form><input type=button value=\"<<< Tilbage\"
onClick=history.back()></form>\n";
echo "</body></html>\n";
exit;
}

if (!$navn) tilbage( "<BR><BR>Du har glemt at skrive dit navn...");
if (!$tekst) tilbage( "Du har glemt at skrive noget beskedfeltet");

$tekst = "$tekst ";

mail( info@test.dk, "Mail fra compoundbue.dk - Emne: $emne", $tekst,
"From: $epost\nX-Mailer: http://$HTTP_HOST$REQUEST_URI");
echo "Jeg har modtaget din email, og svarer tilbage hurtigst muligt!\n";
}

?>
</form></td>

Fra : Lars Justesen

Dato : 01-05-03 09:13

Nyberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> sende indholdet til min mail adresse men min udbyder b-one har ikke nogle
> smtp server så man skal bruge en interne smtp-serveradresse som lyder:

Jeg bruger et lignende script, og der er altså ingen problemer med at sende
mail.
Der er vist ingen grund til at "flette" den adresse ind..
mvh
Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Nyberg

Dato : 01-05-03 09:34

Tak

Jeg stor klovn nu tror jeg gå i seng ,jeg hvade ikke skrevet der regtige
mail adresse hvor dumt

Lars Justesen <webmaster@team-urin.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8qku0$ip$1@sunsite.dk...