Slægtsbog om Ditlev Hansen Buch?
Fra : Gunner Jermiin Niels~

Dato : 30-04-03 22:27

Mit bibliotek kan ikke skaffe

99.9 Buch
Dansk Slægtshistorisk Institut
Slægtsbog om Ditlev Hansen Buch / [Dansk Slægtshistorisk Institut Aps]

Hvordan får man den så at se?

Hilsen Gunner

Fra : Ole Munk

Dato : 30-04-03 22:40

> [...]
>
> 99.9 Buch
> Dansk Slægtshistorisk Institut
> Slægtsbog om Ditlev Hansen Buch / [Dansk Slægtshistorisk Institut Aps]

Prøv at gå ind på bibliotek.dk , der ser ikke ud til at være problemer med
at bestille den hjem der. Hvis du skriver Ditlev Hansen Buch i titel, så
kommer den frem, både Frederiksberg Bibliotek og Det Kongelige Bibliotek har
den. Og jeg er ret sikker på, at Det Kongelige Bibliotek låner deres ud.

mvh Ole

Fra : Jan Tuxen

Dato : 01-05-03 11:04

On Wed, 30 Apr 2003 23:40:16 +0200, "Ole Munk" <ole@ole-munk.dk>
wrote:

> [...]
>den. Og jeg er ret sikker på, at Det Kongelige Bibliotek låner deres ud.

Jeg mener ikke, at Frederiksberg Bibliotek låner deres genealogiske
bøger ud til andre biblioteker.
DKB er lidt mindre knibsk, men ikke meget. DKB låner ofte ud til andre
biblioteker, men som regel kun til brug på læsesalen, ikke til
hjemlån.

--
Jan Tuxen
mailto:jan.tuxen@get2net.dk

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 01-05-03 11:47

Så er der jo også Statsbiblioteket i Århus, som er folkebibliotekernes
bagland. Da alle trykte bøger ved pligtafleveringen afleveres alle tre
steder, skulle den være til at fremskaffe, om ikke andet så til læsning på
det lokale bibliotek

Kjeld Jakobsen kjeld(krølle a) jakobsen. mail. dk

Fra : KaNi

Dato : 01-05-03 20:59

"Gunner Jermiin Nielsen" skrev d. 30-04-03 22:27 dette indlæg :
> Mit bibliotek kan ikke skaffe
>
> 99.9 Buch
> Dansk Slægtshistorisk Institut
> Slægtsbog om Ditlev Hansen Buch / [Dansk Slægtshistorisk Institut Aps]
>
> Hvordan får man den så at se?

Hej Gunner

Når du søger på bibliotek.dk og har fundet en bog, du gerne vil låne,
skal du vælge bibliotek.
Når du har gjort det, er der et felt, der hedder: "Se hvilke
biblioteker, der har materialet"
Og trykker du på det, får du følgende meddelelse:

Hvilke biblioteker 2 biblioteker har materialet

Frederiksberg
Solbjergvej 21-25
2000 Frederiksberg
Slå op i bibliotekets katalog

Det Kongelige Bibliotek
Søren Kierkegaards Plads 1
1016 København K
Slå op i bibliotekets katalog

Trykker du på "Slå op i bibliotekets katalog" vil du få at vide - for
begge disse bøger, at de kun findes på læsesal - hhv. på Frederiksberg
Bibliotek og Det Kgl. Bibliotek

Men jeg har da været begge steder og man kan - mod betaling - få/tage
kopier af nogle af siderne, og ellers kan du læse i bogen på læsesalen.

Jeg har søgt på http://www.antikvariat.net/ om de skulle have bogen,
men det har de desværre ikke.

Med venlig hilsen

KaNi

http://www.kandu.dk/

Fra : Gunner Jermiin Niels~

Dato : 01-05-03 22:17

Hej
mange tak for svarene - bogen findes i 2 eksemplarer i hovedstaden.
Da jeg bor i Jylland (Vejen) ville det være interessant om den også fandtes
på et lokalarkiv her på egnen. Er der mon nogen der ved det? Den er jo dog
udgivet i Vejle.

Venlig hilsen Gunner Jermiin Nielsen

Fra : Show The Andersens

Dato : 02-05-03 05:32

Jeg har ikke fulgt tråden..... men har du tjekket på LAV - det finder du
ikke på bibliteknet?

Annette

Pga. spam problemer bedes du slette "sletmig¤" ved email henv.
Al post tjekkes via SpamPal mod diverse DNSBL-servere.