Rodalon... hvordan?
Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 24-03-01 17:38

Hejsa
Nå, nu har vi så købt Rodalon...fordi det er blevet anbefalet her på
NG'en.
Årsag: Laban kan finde på i protest ... når Freja har griset bakken til
og jeg ikke vågner ved hans hidsige kaldelyde ... at lægge et kabel på
gulvet. Det er sket to gange i den tid vi har haft ham, og det er begge
gange sket i sammenhæng med noget utilfredsstillende:
såsom, at Freja i stedet for at dække til har spredt alt udover hele
bakken og at jeg sover og ikke kommer og gør rent pronto, når han
kalder.
Men: Rodalon er noget giftigt noget, og deklarationen viser bare en
kattebakke, og så står der at sprøjtet fjerne lugt og
decinficerer...intet om at dyrene kan blive forgiftet eller det mindste
ord om, hvordan man bruger det her stads. Hvordan skal jeg bruge det??
Fortyndes det? skrupper man klinkerne med det fortyndet/ufortyndet,
hvorefter det hele skylles og vaskes godt rent???
Han skulle jo nødig ende med at foretrække gulvet fremfor bakken...
- Gitte

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-03-01 17:41

Hej Gitte
Du skal fortynde det, ufortyndet er det
yderst giftigt for katte, så vidt jeg husker
står der hvor meget det skal fortyndes

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 24-03-01 17:50

Hej
Jo, det er rigtigt...der står faktisk 1 dl til 1 liter vand. Jeg må ha
set mig helt blind på flasken...bruger ellers aldrig noget der er
stærkere end eddike.
Hm..jeg prøver at vaske stedet over med fortyndet rodalon på en klud,
lade det trække et minuts tid og så vaske efter med vand...
Mvh. Gitte

Fra : Sofie Hansen

Dato : 24-03-01 18:53

Hej Gitte.

Hvis du vasker efter med vand så virker det ikke længere, men i øvrigt så er
rodalon ganske ufarligt i fortyndet tilstand.

Du kan også købe noget som hedder fuld stop, som er baseret på urteudtræk og
som skulle forebygge at de besørger et givent sted.

Mvh.
Sofie

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 24-03-01 19:12

Skal man virkelig lade det fortyndede rodalon sidde? Øv...nu har jeg lige vasket
efter med vand (læste ikke din besked pga. ustabil forbindelse) og må vel
hellere til den igen! Hmm... en god ting ved Labans protestaktion er dog, at vi
virkelig - virkelig - trængte til at få gjort rent...suk!
- Gitte

Fra : Sofie Hansen

Dato : 24-03-01 19:32

*GGGGGG*

Kender godt det der med rengøringen - jeg trænger virkeligt, virkeligt til
at få vasket gulv - men så gik hunden i løbetid

hmm... nogen som ved hvad en rengøringskone m/k koster i timen?

Mvh.
Sofie

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-03-01 22:09

> hmm... nogen som ved hvad en rengøringskone m/k koster i timen?

Prøv hjemmeservice - det er de bedste penge, jeg nogensinde har givet ud.

Og Rodalon er et ganske glimrende middel mod både lugt og bakterier.

Mvh Maria

Fra : Tina

Dato : 24-03-01 22:38

Jeg vil bare lige sige at man kan købe 1L Rodalon i Fakta for 25 kr i næste
uge.

Tina