Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
powershota60 bare suveræn!
Fra : Timsah

Dato : 30-04-03 18:45

Mht. til den nye Canon Powershot a60, så er den bare suveræn. Jeg er
nybegynder på digitalkamera-området, men har ellers altid brugt Canon
spejlrefleks (T70 med makro), og ville ikke give mere end 2500 for det
første digitalkamera.

Jeg har ikke oplevet at den åd batterierne, som tidligere anført er på
dk.fritid.foto, men jeg synes at udløsningshastigheden er noget langsomt -
selv med hurtig indstilling, men det er måske bare en vanesag.

Jeg tog de første tre billeder på auto, og de er bare perfekte. Især
farverne og nuancerne er helt i orden; på trods af det, jeg ellers har hørt
om digitalkameraer. Et andet plus er den nemme indstilling af de forskellige
manual modes, som man lærer på et par timer.

Skal man købe digitalkamera for første gang eller bare billigt, så får man
mere end fuld valuta for sine penge, i hvert fald i 2. millioner
pixel-klassen. Ærgerligt, at telelinse og undervandhus næsten koster det
samme som selve kameraet !

S.Aoude

Fra : Steen Meldhede

Dato : 30-04-03 22:37

> Jeg har ikke oplevet at den åd batterierne, som tidligere anført er på
> dk.fritid.foto,

hmm dem der fulgte med mit A-40 varede 25 billeder,så 4 stk 2000 ma bat.samt
lader blev hurtigt købt ind.

> [...]
> om digitalkameraer. Et andet plus er den nemme indstilling af de
forskellige
> manual modes, som man lærer på et par timer.

hvad med røde øjne når der er blitz på ?
ellers er jeg såmænd godt tilfreds med mit A-40

--
mvh Steen Meldhede www.sitecenter.dk/www.digiteam.dk

Fra : Hjalte

Dato : 01-05-03 06:57

On Wed, 30 Apr 2003 23:36:56 +0200, "Steen Meldhede"
<meldhede@(NOSPAM)mail.tdcadsl.dk> wrote:

>hvad med røde øjne når der er blitz på ?
>ellers er jeg såmænd godt tilfreds med mit A-40

Jeg har oss' et a60, og der kommer næsten altid røde øjne på de
personer jeg tager billeder af, også selvom den der anti-rødøjne
funktion er slået til. Det er lidt ærgeligt.

Men photoshop album har en rigtig fed funktion, der fjerner dem ret
flot, næsten hver gang.

Ellers må man jo ty til photoshop og gøre det selv :-/

MVH.
Hjalte aka. izeqb

Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Fra : Timsah

Dato : 01-05-03 17:56

Jeg tør næsten ikke sige det, men mine batterier kører fint endnu og jeg har
taget flere hundrede billeder.

Og ikke en af de personer, jeg har taget billede af, viser røde øjne.
Måske fordi jeg rutinemæssigt bruger bounce flash, før jeg trykker på
udløseren. Det synes i hvert fald også at virke med digitalkameraet.

En anden løsning er at lade folk kigge bare en lillebitte anelse til siden,
før billedet bliver taget.
Eller også lad være med at fotografere folk, der er hamrende stive, så de
ikke har kæmpe-pupiller

S.Aoude

Fra : Brian Jacobsen

Dato : 01-05-03 21:04

"Timsah" <aoude@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg tør næsten ikke sige det, men mine batterier kører fint endnu og jeg
har
> taget flere hundrede billeder.

Samme her, har dog et A70, men har taget flere hundrede billeder med dem der
fulgte med kameraet, og har brugt flash på mange af dem.
Hvad er bounce flash?
Har dog lidt problemer med at billederne bliver uskarpe hvis det er udendørs
jeg tager billeder, feks ved fodbold, altså miniput fodbold, hvor jeg står
på linien og tager billeder, også selv om de ikke er i bevægelse.

Brian

Fra : Hjalte

Dato : 02-05-03 09:51

On Thu, 1 May 2003 22:04:09 +0200, "Brian Jacobsen"
<bmja@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>jeg tager billeder, feks ved fodbold, altså miniput fodbold, hvor jeg står
>på linien og tager billeder, også selv om de ikke er i bevægelse.

Prøv at skifte til hurtig lukker.
Oven på kameraet er sådan et hjul du kan dreje på, det skal stå på den
løbende mand.