Flåter.
Fra : Susanne

Dato : 30-04-03 18:57

Hejsa.

Jeg plejer at bruge Frontline mod lopper og har da heller aldrig haft
lopper. ( og det har mine hunde heller ikke :c) ) Men de virker desværre
ikke mod flåter. Det gør derimod Ex-spot!!!
Men jeg har fundet ud af at min tæve ikke kan tåle Ex-spot. Hun har kløet
sig i 14 dage hvor hun fik Ex-spot på. Man kan jo ikke bare vaske det af
igen, da det jo trænger ind i huden.
Så nu er jeg på udkik efter et andet middel mod flåter. Hvad bruger I og er
det effektivt?
Kan nogle af disse loppepiller bruges ?
Vi bor nabo til en stor skov og har selv får, så vi har mange flåter her.

Susanne Laurberg Andersen
www.tibetanskterrier.dk

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 30-04-03 18:51

Susanne skrev:
> Så nu er jeg på udkik efter et andet middel mod flåter. Hvad bruger I og er
> det effektivt?

Et fed knust hvidløg i maden hver dag?
Hvis min hund har to flåter om året er det det.

Marianne Feddersen

Fra : John

Dato : 30-04-03 20:03

"Susanne" <laurberg@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan nogle af disse loppepiller bruges ?
> Vi bor nabo til en stor skov og har selv får, så vi har mange flåter her.

Hejsa.

Jeg bruger også hvidløg til min lab/schæfer og har gjort det de sidste
3-4 år med rigtig god virkning. Har i hvert fald reduceret antallet
betragteligt, hvor der før sagtens kunne findes 2 cifferet antal flåter på min
hund, til at jeg nu kan tælle dem på en hånd i løbet af året.

Vh
John
www.nethundeguiden.dk

---
Denne mail er scannet for virus og er virusfri.