Hej kan i hjelpe mig ?
Fra : Kristian >> ZlaZy

Dato : 30-04-03 16:51

er der noget man kan gøre for at få de STORE
fisk til at ikke jage de små fisk der er
2 fisk i mit akvarium som bedstemmer
over de små fisk.

hvad kan jeg gøre ?

Hilsen

Kristian@nightman.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 30-04-03 17:03

Kristian >> ZlaZy <kristian@nightman.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eaff0fc$0$10380$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> er der noget man kan gøre for at få de STORE
> fisk til at ikke jage de små fisk der er
> 2 fisk i mit akvarium som bedstemmer
> over de små fisk.
>
> hvad kan jeg gøre ?

Det eneste du kan gøre er at fjerne dem fra akvariet.
Vælg selv om det er de store eller små der må ud.

Carsten

Fra : timmy_

Dato : 30-04-03 18:26

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det eneste du kan gøre er at fjerne dem fra akvariet.
> Vælg selv om det er de store eller små der må ud.

Evt. skaff deg flere fisker av samme typen. Om du f.eks har kun 2 hann
platyer i et kar vil den største jage den minste hele tiden. Om du har flere
vil hele flokken akseptere 1 fisk som "leder" og holde fred.

Dette er ihvertfall min erfaring.

Fra : Carsten Gall

Dato : 30-04-03 18:32

timmy_ <aormehau@broadpark.no.removethis> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eb00767$1@news.broadpark.no...

> [...]
flere
> vil hele flokken akseptere 1 fisk som "leder" og holde fred.

Det der sker er simpelt hen at den ene fisk kan ikke jeg mere end 1 ad
gangen, derfor bliver stresset
fordelt på flere. Mange gange er det sådan med f.eks ciklider at har man
2 ser man kun den ene, da den anden
altid gemmer sig, fordi den bliver jaget. Men har man istedet 5-6-7-8 af
samme art, ser man sandsynligvis dem alle.

Carsten