mærkeligt problem....
Fra : Gimmer

Dato : 30-04-03 15:42

Hey.... jeg føler mig faktisk lidt ala en nybegynder med dette spørgsmål.

Hvordan får man den box frem som spørger om man vil åbne eller gemme en fil
når man trykker på den?

det er en PDF fil som den altid åbner, men jeg vil egentligt hellere
downloade den (lige som med .doc)

vh Gimmer

Fra : Madsen

Dato : 30-04-03 15:55

Gimmer skrev:

> Hvordan får man den box frem som spørger om man vil åbne eller
> gemme en fil når man trykker på den?

Du skal selvfølgelig blot vælge *.pdf i stedet for *.doc :)

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-04-03 15:59

"Gimmer" <Gimmer@pc.dk> skrev :

>det er en PDF fil som den altid åbner, men jeg vil egentligt hellere
>downloade den (lige som med .doc)

Nu er *.pdf lidt speciel, så jeg vil egentlig foreslå at du
højreklikker og bruger gem som.

Ellers skal du gøre to ting, i Acrobat skal du indstille at filen
ikke skal åbnes i browseren og i kontrolpanel =>
mappeindstillinger => filtyper => find pdf og sæt et flueben ved
»bekræft åbning efter overførsel«.

Fra : Hans Martin Hansen

Dato : 30-04-03 17:31

"Gimmer" <Gimmer@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fil
> når man trykker på den?
>
> det er en PDF fil som den altid åbner, men jeg vil egentligt hellere

I Acrobat Reader's File-menu findes punktet "Gen en kopi", som gør det, du
ønsker.
Hvis du åbner via IE kan du gøre det samme med diskette-symbolet yderst til
venstre i værktøjslinien - vel at mærke den værktøjslinie lige over
tekstvinduet.
Håber det lykkes for dig

Hilsen fra Hans

Fra : Gimmer