CD format på mac vs ps
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 30-04-03 15:01

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 30-04-03 15:07

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 30-04-03 23:19

Hej Jens

Jens Rasmussen <hest@diku.dk> wrote:

> On Wed, 30 Apr 2003, Jens Rasmussen wrote:
>
> Hov, det gik lidt hurtigt.
>
> Jeg har brændt nogle skiver med hjemmevideo på mac'en. Det gik lidt
> hurtigt, så jeg tænkte ikke over formatet, men gik vel ud fra at det var
> en alm. cd. Jeg lavede i image i Disk Copy, og det er vel HFS(+). Nu er
> det jo nogle andre der skal læse cd'en på deres pc. Kan det lade sig gøre
> eller sutter mac'en ret vildt på det område (altså at den laver cd'er i
> hfs-format).

Umiddelbart laver Toast vist HFS (+); men WinXP Pro læser hos mig fint
nok HFS CD'er; og jeg tror nok, at den også gjorde det, inden jeg
puttede Apple-ting i den

/Seb

-- Sebastian Adorján Dyhr -- sadyhr@mail.tele.dk
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 01-05-03 08:36

Fra : Morten Lind

Dato : 01-05-03 09:41

> [...]

> -- Thus spake the master programmer: ``A well-written program is its own
> heaven; a poorly-written program is its own hell.'' Book 4, The Tao of

Hej Jens.....

Boot i OS 9 og brug DiscBurner
Den har stadig ISO9660 og det er jeg glad for

Hej fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 01-05-03 10:14

> Boot i OS 9 og brug DiscBurner

Jeg har ikke (og vil ikke have :) OS 9. Min pb12 kan vist heller ikke starte
i os 9?!

> Den har stadig ISO9660 og det er jeg glad for

Tjoh, men man burde da kunne lave et eller andet... ellers bliver det
mkisofs.

- Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 01-05-03 10:29

Jens Rasmussen <hest@ko.gris> wrote:

> Jeg har ikke (og vil ikke have :) OS 9. Min pb12 kan vist heller ikke starte
> i os 9?!

Hmm....mon ikke den kan alligevel Jeg vil heller ikke have OS 9, men
jeg har eMagics MicroLogic AV, og den kan kun arbejde i 9´eren....endnu
- det kan jo være, Apple laver en carbonopdatering, efter de har købt
firmaet - det håber jeg i hvert fald.

Men så tror jeg, du skal have fat i Toast Titanium, men det er kun
noget, jeg har ladet mig fortælle - har ikke prøvet selv

Hej fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 01-05-03 12:14

"Morten Lind" <mortenlind@mac.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg har eMagics MicroLogic AV, og den kan kun arbejde i 9´eren....endnu
> - det kan jo være, Apple laver en carbonopdatering, efter de har købt

Med Classic kunne jeg maaske, men det burde vaere muligt at slippe for det
skidt.

> Men så tror jeg, du skal have fat i Toast Titanium, men det er kun
> noget, jeg har ladet mig fortælle - har ikke prøvet selv

Jeg fandt en trial af dragonburn, og det kan det hele. Dog kun 10 gange

Det er bare maerkeligt at en saa grundlaeggende funktionalitet ikke er
indbygget, isaer naar Apple siger at os x fint kan lege sammen med windows
og unix.

Jeg kan installere mkisofs, men det vil vaere en noget omstaendig ikke ikke
ret mac-agtig maade at loese problemet paa.

- Jens

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-03 22:58

Jens Rasmussen <hest@diku.dk> wrote:

> Nu er de jo lavet i Disk Copy og Finder, og modtagerne kan ikke laese dem,
> vistnok paa winXP.
>
> Er der nogen der ved hvordan/om de kan laeses paa pc evt. med diverse
> vaerktoejer?
>
> Alternativt, hvordan laver jeg iso9660 skiver paa os x?

Prøv FireStarter:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19058

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 01-05-03 11:10

mortenlind@mac.com (morten lind) writes:

> [...]
>Morten
>--
>[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Hvis du har stystem 9.x og toast så kan du bare brænde en hybrid, så
skulle der ikke ære problemer

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Morten Lind

Dato : 01-05-03 11:21

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Hvis du har stystem 9.x og toast så kan du bare brænde en hybrid, så
> skulle der ikke ære problemer
>
> Hilsen Hanne

Hej Hanne......

Du er mere vågen til mødet iaften, ikke også?
knus fra
Morten

--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)