Shipmate / Simrad 5900
Fra : Anders

Dato : 30-04-03 09:55

Davs !

Spøgsmål til elektronik/GPS kyndige personer.
Har monteret en Shipmate 5900 GPS kortplotter i skibet. Envidere en
"stav" antenne (ca. 30 cm høj) på ruftaget.

Jeg ønsker at fjerne denne antenne da den genere på sin nuværende
plads.

1: Findes der idag mindre antenner der evt. kan monteres skjult (som
feks. GPS mus) til denne type kortplotter ?

2: Er GPS antenner "generiske" og kan bruges til alle type plottere
blot stikket passer ?

3: Forslag til hvor en erstatning kan købes ?

Pft

Anders

Fra : Ole P.

Dato : 30-04-03 13:35

"Anders" <anders.soderberg@sap.com> skrev> 1: Findes der idag mindre
> [...]
> blot stikket passer ?
>
> 3: Forslag til hvor en erstatning kan købes ?

Jeg købte for nogle år siden en her:
http://www.lowe-electronics.com/acatalog/Lowe_Electronics_Accessories_24.html

Den koster nu £39.95 og bliver forsynet med 5 V via. kabel og stik, så det
skal der komme ud af din GPS's antennefatning.
Dengang brugte jeg den til en Garmin GPS45 og det fungerede fint.
Desværre har den en magnetfod og skal derfor placeres længst muligt væk fra
kompasset.

mvh Ole P.