Wrap
Fra : Søren Sohl

Dato : 30-04-03 09:21

Jeg har en tekst i notepad som eksempelvis:

Superheroes - Come get some
Talking Heads - The Overload
Frank Sinatra - Strangers in the Night

Jeg henter denne tekstfil over i Mysql og skal have den tilbage og vist på
samme måde. Men når den hentet ind i databasen sørger den så ikke for at det
bliver en lang tekststreng uden wrapning? Hvordan kan jeg undgå dette og få
dem til at stå på ønskede måde bagefter?

Søren

Fra : Kim Emax

Dato : 30-04-03 10:00

Søren Sohl wrote:

> [...]
> ikke for at det bliver en lang tekststreng uden wrapning? Hvordan kan
> jeg undgå dette og få dem til at stå på ønskede måde bagefter?

nl2br()

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Søren Sohl

Dato : 30-04-03 10:57

> nl2br()

og hvornår skal den bruges? når jeg indsætter i databasen eller trækker ud
af den? kan du give mig et kort eksempel?

Fra : Søren Sohl

Dato : 30-04-03 11:23

> og hvornår skal den bruges? når jeg indsætter i databasen eller trækker ud
> af den? kan du give mig et kort eksempel?

jeg bruger denne når jeg indsætter, men det virker ikke:

mysql_query("INSERT INTO playlist (program, playliste) VALUES ('$program',
nl2br('$playliste'))")

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 30-04-03 12:03

Søren Sohl wrote:

> og hvornår skal den bruges? når jeg indsætter i databasen eller trækker ud
> af den? kan du give mig et kort eksempel?

Det er ofte mest hensigtsmæssigt at vente med formateringen af data til
det rent faktisk skal vises/bruges.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Søren Sohl

Dato : 30-04-03 12:18

> Det er ofte mest hensigtsmæssigt at vente med formateringen af data til
> det rent faktisk skal vises/bruges.

Jeg har prøvet både $row[nl2br(playliste)] (virker ikke) og ved
nl2br($row[playliste]) skriver den bare nl2br foran det indtastede...

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 30-04-03 12:45

Søren Sohl wrote:

> Jeg har prøvet både $row[nl2br(playliste)] (virker ikke) og ved
> nl2br($row[playliste]) skriver den bare nl2br foran det indtastede...

Prøv at post de relevante linjer kode, så kan jeg/vi nemmere hjælpe.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : No1

Dato : 30-04-03 14:06

> Jeg har prøvet både $row[nl2br(playliste)] (virker ikke) og ved
> nl2br($row[playliste]) skriver den bare nl2br foran det indtastede...

Prøv med nl2br($row['playliste'])

$row er et array. playliste er en nøgle i det array. Husk at bruge "" eller
'' rundt om strings, også playliste.

Kan ikke hjælpe mere medmindre du poster mere kode.

Fra : Kim Emax

Dato : 30-04-03 16:44

Søren Sohl wrote:

> Jeg har prøvet både $row[nl2br(playliste)] (virker ikke) og ved
> nl2br($row[playliste]) skriver den bare nl2br foran det indtastede...

BEEEP! Wrong use of Function

Du skal smide dine info IND i funktionen:

print nl2br($row[playliste]);

Fra : Kim Emax

Dato : 30-04-03 16:48

Søren Sohl wrote:

> og hvornår skal den bruges? når jeg indsætter i databasen eller
> trækker ud af den? kan du give mig et kort eksempel?

Som Tonni så rigtigt påpeger, så er det go skik at vente med formatteringen
til du hiver tingene ud af databasen igen. F.eks. vil du få meget besvær med
at finde et gennemsnitligt årstal for dine plader, hvis du skulle ha den
interesse, når du har html tags omkring... eller måske en søgning på alle
numre mellem 118 og 122 bpm, hvis du er den mixene type

Funktionen bruger du, når du vil vise informationerne på skærmen... men det
helt fede ville nu være at hælde dine data ind, hver for sig, så Frank,
superheltene og vrøvlehovederne er 3 rækker i din database. Ideen med en
database forsvinder lissom, hvis du bare hælder hele tekstfilen ind i en
række