Splat.
Fra : RE_FrEaK^

Dato : 29-04-03 22:57

Dav.

Nu har jeg lige siddet og set Evil Ed, Braindead og Bad Taste på DVD.

Så ville jeg høre om der var nogle flere titler under den genre.

På forhånd tak.

/Anders

Fra : Jeppe Møller

Dato : 29-04-03 23:25

Evil Dead, Evil Dead 2
The Toxic Avenger + det meste andet fra filmselskabet 'Troma'
http://www.tromaville.com/

/JeppeM

Fra : Lars Haugaard

Dato : 30-04-03 07:17

"RE_FrEaK^" <alerager45@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Dav.
>
> Nu har jeg lige siddet og set Evil Ed, Braindead og Bad Taste på DVD.
>
> Så ville jeg høre om der var nogle flere titler under den genre.

Motorsavs masakren?

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 30-04-03 16:10

> Motorsavs masakren?

Der er nu ikke meget splat over Motorsavs Massakren, det er vist kun et
rygte den har fået pga af titlen. Men det er en fed horrorfilm som bestem er
værd at se.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Per

Dato : 30-04-03 07:43

> [...]
>
> Nu har jeg lige siddet og set Evil Ed, Braindead og Bad Taste på DVD.
>
> Så ville jeg høre om der var nogle flere titler under den genre.

Du kan jo kaste dig over Zombie genren. Night of the Living Dead, Day of the
Dead, Dawn of the Dead, Return of the Living Dead.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 30-04-03 07:53

> [...]
>
> Nu har jeg lige siddet og set Evil Ed, Braindead og Bad Taste på DVD.
>
> Så ville jeg høre om der var nogle flere titler under den genre.

Man kan vel altid snuppe et stykke med Fulci... "Zombi 2", "City of the
Living Dead", "The Beyond"...

"Re-Animator" har også sine øjeblikke.

Vh Henrik

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 30-04-03 09:32

"RE_FrEaK^" <alerager45@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Nu har jeg lige siddet og set Evil Ed, Braindead og Bad Taste på DVD.
>
> Så ville jeg høre om der var nogle flere titler under den genre.

Mener du splatter med humor (splatstick) eller bare splatter generelt?

Her er et par bud sådan rystet ud af ærmet (fraregnet de gode bud i
tidligere posts)

Evil Dead 1+2 (3'eren er god men ikke rigtig splatter som sådan)
From Beyond
Castle Freak
Dagon
Street Trash
Blood For Dracula
Flesh for Frankenstein
Meet the Feebles
Return of the Living Dead 1-3
Basket Case 1-3
Frankenhooker (Eksploderende ludere)
Brain Damage
Demon Knight
Bordello of Blood
Maniac
Hellraiser
The Dead Next Door
Mucha Sangre
Scanners
Videodrome
The Fly
Demons 1-3
The Church
The Sect
Stage Fright
Dellamorte Dellamore
Texas Chainsaw Massacre 2 (som jeg bedre kan lide end etteren, men det får
jeg sikkert onde blikke for at sige)

+ En masse andre

Kasper

Fra : Jeppe Møller

Dato : 30-04-03 09:47

> Texas Chainsaw Massacre 2 (som jeg bedre kan lide end etteren, men det får
> jeg sikkert onde blikke for at sige)

Jeg var faktsk overrasket over hvor god 2'eren egentlig var da jeg så den
her sidste måned.
Den er langt mere fordøjelig en 1'eren, om den er bedre- det er nok hvad man
helst vil ha'.

/JeppeM

Fra : Cecilie

Dato : 01-05-03 15:24

"Kasper Kristensen" <spamkhkspam@mindgroup.dk> skrev i en meddelelse
> Mener du splatter med humor (splatstick) eller bare splatter generelt?

Hehe, hvis det er splatstick (som du så smukt kalder det), har jeg også et
bud.
"Ivrige Hænder"
Den sjoveste film!

Fra : Morten DH

Dato : 01-05-03 17:11

"Cecilie" <cecilie@risagers.dk> skrev i en meddelelse
> "Ivrige Hænder"
> Den sjoveste film!

Og den lammeste "oversættelse" af den originale titel "Idle Hands" - betyder
nærmest det modsatte...

Fra : Cecilie

Dato : 01-05-03 20:23

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Og den lammeste "oversættelse" af den originale titel "Idle Hands" -
betyder
> nærmest det modsatte...

Tja, sådan går det tit. Kendte dog ikke til originaltitlen.

Fra : RE_FrEaK^

Dato : 30-04-03 15:02

Tak til Kasper Kristensen for den lange liste.

Til jer andre også tak, men ikke lige så meget :)

Per: Har kastet mig over zombie film, ved at bygge en mindre samling af dem
:)

Fra : Morten DH

Dato : 30-04-03 18:00

"RE_FrEaK^" <alerager45@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg lige siddet og set Evil Ed, Braindead og Bad Taste på DVD.
> Så ville jeg høre om der var nogle flere titler under den genre.

Søger du splat for splattens skyld vil jeg anbefale dig at vende blikket mod
Tyskland - der findes en særdeles aktiv film-underground som gør det i
ekstremt blodige splatterfilm... fra grinagtige amatørfilm til ret flotte
produktioner og mange af dem udgives faktisk på DVD...

Se fx www.absurd-online.dk