drop-down boks -hvordan?
Fra : Henrik Ibsen

Dato : 29-04-03 21:33

Hejsa
Hvordan laver man en drop-down boks som den I kan se her.:

http://www.bang-olufsen.com/web/livedemo/City.asp?CountryISO=DK&ProductID=29
&HttpReferer=sw389.asp

??

Altså med link og farvet tekst og undeline efffekt?

Hilsen
Henrik

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 30-04-03 00:34

On Tue, 29 Apr 2003 22:32:37 +0200, "Henrik Ibsen" <41@c.dk> wrote:

> [...]
>&HttpReferer=sw389.asp
>Altså med link og farvet tekst og undeline efffekt?

Jeg vil mene det er lavet ved hjælp af java og asp, hvor man så kan
have links og bynavne i en database.
MVH Martin S

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-04-03 09:16

Martin Sveegaard wrote:

> Jeg vil mene det er lavet ved hjælp af java

Der er ingen Java på den side. Det er lavet i JavaScript, som er noget
helt andet end Java.

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 30-04-03 05:21

Prøv at kikke her:
http://www.computerarts.co.uk/web/dhtml/dropdowns1.asp

Kan måske bruges

Thorkild

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-04-03 12:16

"Henrik Ibsen" <41@c.dk> writes:

> [...]
> &HttpReferer=sw389.asp
>
> ??
>
> Altså med link og farvet tekst og undeline efffekt?

Det tog lidt tid at finde ud af hvad du mente, for det virker kun
sådan i Internet Explorer. Jeg prøvede først Opera, men den fik slet
ikke lov til at se siden (dårligt valg, B&O!). Så Mozilla, som ikke
viser understregninger eller scrollbar (meget bruger-uvenligt).

Brug dog et select-element! Det er lavet til det samme, og det har
ikke alle de problemer som dette makværk har.

Det er lavet ca. sådan:

Altså en hel masse almindelige links i en kasse der ikke har plads
til at vise dem alle sammen. Der er så tilføjet en hjemmelavet scrollbar
som kun virker rigtigt i IE, som bruges til at flytte indholdet så
man kan se forskellige dele.

/L 'Talentløst!'