Telia - Livstidskontrakt med djævlen?
Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 24-03-01 16:40

Hej!

Efter nogle meget uheldige oplevelser med Telia kunne jeg godt tænke mig
at høre, hvordan I har oplevet følgende to ting:

1. Opsigelse af abonnement (hvor besværligt var det, hvor hurtigt
reagerede de osv.)
2. Ophævelse af sim-spærring (hvor besværligt var det, hvor hurtigt
reagerede de osv.)

For mit eget vedkommende kan jeg sige, at Telia har præsteret at
ignorere et tocifret antal e-mails og nægte at have modtaget et
anbefalet brev, før det til sidst lykkedes mig at tale med en ordentlig
telefonsupporter, som kunne stoppe abonnementet (ja, der var gået 6
måneder, og ja jeg havde opsagt det med en måneds varsel). Jeg venter
imidlertid på at Sim-spærringen bliver ophævet - indtil videre er der
gået en måned.

Så kort og godt: Har I haft lignende eller andre og mere positive
oplevelser med Telia.

mvh.
Peter

Fra : David Mortensen

Dato : 24-03-01 20:47

> Så kort og godt: Har I haft lignende eller andre og mere positive
> oplevelser med Telia.
Jeg modtog på et tidspunkt 2. rykker fra Telia med trussel om ribers. Da jeg
så ringede til dem for at høre hvilket nr forbruget var registreret fra
kunne de ikke umiddelbart finde det. Nuvel de fandt det og forbruget var fra
en mand i Esbjerg. Nu skylder jeg at nævne at jeg ikke på noget tidspunkt
har boet i Esbjerg... Jeg sendte derfor et brev til Telia hvor jeg truede
med at lade sagen gå videre til forbrugerstyrelsen og har ikke hørt et kvæk
fra dem siden...

mvh

David

Fra : Rubi Herold

Dato : 24-03-01 23:49

Tilsyneladende er det "standard" at have problemer med telia vedrødende
opsigelser - jeg slås stadig med disse pitt-bull afskygninger af
menneskeracen vedrørende en dokumenteret opsigelse fra marts 1999 - det har
indtil videre resulteret i 1850,00 kr. i gebyrer...... Dog ingen trusler
(endnu!)

Må de r.... !!

Morten

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-03-01 20:24

> 1. Opsigelse af abonnement (hvor besværligt var det, hvor hurtigt
> reagerede de osv.)

Jeg havde et af deres forvalgabonnementer indtil for 11 måneder siden, og
selve opsigelsen gik egentlig udmærket, og jeg modtog da også regninger der
gik frem til den dato hvor jeg havde opsagt abonnementet fra. So far so
good. Men her umiddelbart før jul modtog jeg pludselig en korrigerende
regning jeg ifølge dem havde foretaget for 2 år siden - jeg kunne ikke huske
en skid af hvem jeg havde ringet til for 2 år siden for slet ikke at sige i
hvor lang tid, så jeg valgte (naiv som jeg var) at betale de 240 kr det
drejede sig om.

> 2. Ophævelse af sim-spærring (hvor besværligt var det, hvor hurtigt
> reagerede de osv.)
Min kæreste har netop fået sin 3210 låst op, først sendte hun emails til
dem, hvorefter der gik en uge og så modtog hun svar på sin mail med at hun
skulle sende et brev til dem hvori hun skrev hvilke koder hun havde brug
for. Da hun ikke er vildt teknisk minded blev jeg betroet denne opgave, og
tjekkede lige om sikkerhedskoden var blevet ændret af Telia - det var den.
Jeg skrev derfor i brevet at vi _både_ skulle bruge Sim-unlock koden _og_
sikkerhedskoden som er en 5-cifret kode, man skal indtaste når man skifter
SIM-kort.
Der gik lidt over 1 uge så modtog vi et brev med en vejledning i at unlocke
telefonen, hvilket også lykkedes, men da Telia har ændret sikkerhedskoden er
der reelt en ekstra kode på telefonen hvorfor vi stadig ikke kunne bruge det
nye simkort fra et andet firma. Vi ringer derefter til Telias support og får
efter en lang snak at vide at der er nogle standardkoder de har lagt ind -
ingen af dem virkede, hvorefter vi får at vide at vi er nødt til at sende
telefonen ind til Telia, så skal de nok ordne det for os - deres
langsommelige sagsbehandling op til nu gjorde at det gad jeg sku' ikke- så
jeg sendte et par postings til diverse nyhedsgrupper og fik det svar at jeg
med et datakabel til en 3210 kan aflæse sikkerhedskoden med programmet
Logomanager . Det er sikkert rigtigt men et sådant kabel koster et par
hundrede hvilket jeg ikke ville ofre - heldigvis var der en fra et
nærliggende kollegie som havde en bekendt som arbejde for Telia Support - om
han bare var heldig ved jeg ikke men han fremskaffede 2 koder til mig hvoraf
den ene virkede (17072)- Så min konklusion på Telias forretningsmetode er
bare "Aldrig mere Telia"

Jeg kan iøvrigt oplyse at min kærestes forældre har en telefon og abonnement
magen til hendes og de ringer aldrig fra den - de har modtaget en regning
for opkald til udlandet på 2500 !! Det bedste ved historien er at Telia har
faktureret opkaldet til at have fundet sted omkring 1 september (telefonen
er købt i slutningen af august - men simkortet blev først aktiveret den 1.
oktober - Ja Telia er langsomme) Så de havde slet ikke mulighed for at ringe
fra telefonen med deres abonnement på det tidspunkt....
Flot Telia!
Efterfølgende har Telia fjernet de mystiske opkald fra regningen op til den
dato kortet blev aktiveret, men de efterfølgende mystisk udenlandsopkald til
samme nummer, som dem de ikke kunne have foretaget står stadig på deres
regning fra dengang - Så de ligger også i en større debat med Telia omkring
betaling af dette.

> Så kort og godt: Har I haft lignende eller andre og mere positive
> oplevelser med Telia.

Jeg har haft lignende og værre oplevelser :-/

mvh
Flemming

Fra : hi-tech

Dato : 28-03-01 18:40

Jeg kan godt nikke genkendende til jeres problemer!
Jeg har indtil videre sendt to opsigelser til via e-mail Telia (i følge
kundeservice kunne det ikke gøres over telefonen). Begge gange har jeg fået
en standard-mail tilbage: "Vi vender tilbage i løbet af 5 arbejdsdage...
bla-bla".
Men jeg har stadig ikke hørt noget.
Hvad angår sikkerhedskoden, så havde Telia lavet en fejl da jeg købte
telefonen; jeg kunne ikke bruge det medfølgende sim-kort med mindre jeg
indtastede sikkerhedskoden. Denne ringede jeg så ind og fik uden problemer -
den fejl havde de været ude for tit! Dette var jeg nu ikke ked af, da det jo
betød at jeg fik telefon låst op.

En af mine venner havde Telia-1010 (forvalgs-noget), og han modtog også helt
urimelige store regninger på opkald han aldrig havde foretaget. Dette kom
dog _forholdsvist_ hurtigt i orden igen.

Selv om mine oplevelser ikke er nær så ekstreme som visse andres, kan jeg
sagens nikke genkendende til den utrolige dårlige service!