Min værste fjende...
Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-04-03 19:02

Hej i der to-benede...

Ja nu må jeg lige fortælle jer om min værste fjende. Det er den her springer
spaniel der bor ikke langt her fra. Han er en djævel uden lige og kunne jeg
sætte bisserne i ham ville jeg gøre det! Han startede nemlig! Det er ham der
ikke kan il' andre hanhunde og ind til jeg mødte ham havde jeg ikke noget
imod andre hanhunde. Han bor' ud til en vej vi går på hver dag. Hvis vi skal
gå en anden vej betyder det en omvej på 2 km. og det vil mor ikke være med
til! Hun siger at jeg må lære at ignorere ham, men hun ved ikke lige hvordan
hun får mig til det. Der er også den her golden... Men den møder jeg
heldigvis meget sjældent. Hvordan får jeg min mor til at lære mig at gå pænt
forbi? Hun har virkelig prøvet alt fra godbidder til at ta' mig i nakken og
skælde ud, men jeg er da ligeglad når der står sådan en skrup-tosset
springer og skaber så åndsvag!

--
Balto

Se hvor lækker jeg er på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 29-04-03 20:04

Hejsa.

En nej-nej øvl er guld, umulig at forklare, bedre at vise. lært den af Gitte
fra Tv i aften.
Vil gerne vise, hvis I gider køre til midt jylland.

V H Gitte

Fra : R. Ilsøe

Dato : 30-04-03 07:55

> En nej-nej øvl er guld, umulig at forklare, bedre at vise. lært den af
Gitte
> fra Tv i aften.
> Vil gerne vise, hvis I gider køre til midt jylland.

Hej Gitte

Jeg bor' i Sydjylland, så det er turen værd! -Men hvor i midtjylland er det?
Skal nemlig snart op og besøge en veninde, så er det på vejen ville det være
perfekt. Du kan evt. skrive privat på balto@flatcoated-retriever.dk hvis du
virkelig vil?

Kom pludselig til at tænke på om næsten-total-ignorering ville hjælpe...
Altså at vi nogen gange gør det at hver gang vi nærmer os den her hund og
Balto hidser sig op, så siger jeg "Nej" og vender om og går den anden
vej...?

Rinnie

Fra : R. Ilsøe

Dato : 30-04-03 07:56

Hov, forresten, så kan vi jo lige se på buret samtidig, for det ser' ret
interessant ud!

Rinnie

Fra : Ladycatwoman

Dato : 29-04-03 21:20

Hun har virkelig prøvet alt fra godbidder til at ta' mig i nakken og
> skælde ud, men jeg er da ligeglad når der står sådan en skrup-tosset
> [...]

Hej Balto.

Jeg har lige set en udsendelse på Animal Planet om en hund, der overhovedet
ikke kunne klare andre hanhunde. Det var en stor stærk schæfer, så ejeren
havde en gang imellem svært ved at holde ham.
Efter samtaler med en adfærdsbehandler, aftalte de at mødes med en anden
hanhund på en mark.
Hundens ejer skulle medbringe det legetøj, som bare var det bedste i verden.
Efter 1 lille time, hvor hunden var blevet lokket med en bold, kunne den gå
tæt forbi den anden hund.
Ejer og hund skulle selvfølgelig træne videre, og i lang tid var ejeren nødt
til at have bolden med på gåture, men da hellere det end at få revet armen
af.

Jeg synes dig og din mor skal finde dit bedste legetøj og ellers gemme alt
det andet væk i et stykke tid, så det bliver endnu sjovere at få dette
legetøj.
Derefter tager I det med på alle jeres ture, og så må din mor ellers forsøge
at lokke dig til at ignorere de andre dumme hunde.
Det tager tid, men jeg er overbevist om, at en så klog hund som dig sagtens
kan lære det, når den schæfer i fjernsynet kunne.

Med venlig hilsen Cujos mor.