Billede
Fra : anni jensen

Dato : 29-04-03 16:23

Hej.
Jeg er novice inden for det her.
Mit problem er : Hvordan laver jeg et link til et billede fra en side, uden
der fremkommer en ny side, men kun billedet med minimer-maximer-afslut ?
Venligst Jes

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-03 18:24

anni jensen skrev:

>Mit problem er : Hvordan laver jeg et link til et billede fra en side, uden
>der fremkommer en ny side, men kun billedet med minimer-maximer-afslut ?

Jeg forstår ikke problemet.

Hvis du laver et normalt link, skiftes der til en ny side. Hvis
linket kun er til et billede, vil det blive vist i sin helhed
uden andet.

Det gøres sådan her:

   <A HREF="billede.jpg"></A>

Hvis du ikke vil skifte side, kan du ikke lave et link til et
billede.

Når man kun skriver selve billednavnet, forudsættes det at
billedet ligge i samme mappe som den side der linker til det. Det
vil normalt være den nemmeste måde at lave links på, bl.a. fordi
man ikke behøver ændre noget selv om man flytter hele molevitten
til en anden mappe (eller server).

PS. Jeg løste engang problemet med at linke til et billede uden
(tilsyneladende) at skifte side ved at lave to næsten identiske
sider. Eksemplet kan ses her:

   http://www.fiduso.dk/arkiv_2000/obc_2000.htm

Billedet står lidt uskarpt fordi det så ikke fylder så meget.
Dengang var der ikke ret mange med hurtige forbindelser.

--
Bertel

Fra : 1069noreply@hotmail.~

Dato : 29-04-03 18:55

On Tue, 29 Apr 2003 17:23:16 +0200, "anni jensen" <ajsn@privat.dk>
wrote:

> Mit problem er : Hvordan laver jeg et link til et billede fra en side, uden
> der fremkommer en ny side, men kun billedet med minimer-maximer-afslut ?

Det kan du godt med JavaScript, men hvad er det der:
minimer-maximer-afslut ???????

--
find clausen
www.photopress.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-04-03 19:30

On Tue, 29 Apr 2003 19:55:18 +0200, 1069noreply@hotmail.com wrote:

>Det kan du godt med JavaScript, men hvad er det der:
>minimer-maximer-afslut ???????

Vel de tre knapper oppe t.h. i programbjælken (windows) ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : anni jensen

Dato : 29-04-03 19:34

Hej
Det jeg gerne vil er at åbne et billede ved hjælp af et link, så billedet
kun bliver vist som en fjerdedel af skærmen,
hvor der øverst er den normale bjælke med de 3 knapper til at minimere,
maksimere og lukke.
Det findes på en masse sider, men jeg kan ikke koderne.
Venligst Jes

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-04-03 20:18

anni jensen skrev:

> Det jeg gerne vil er at åbne et billede ved hjælp af et link,
> så billedet kun bliver vist som en fjerdedel af skærmen,

O.k. - det hedder pop op-vinduer (men skrives oftere popupvinduer
eller endda popup vinduer).

Du kan se en kort gennemgang af koderne bag her:
<http://www.html-faq.dk/2001.asp>

> Det findes på en masse sider, men jeg kan ikke koderne.

Et generelt råd - hvis du kender en side hvor det du ønsker findes,
så giv et link til den sammen med dit spørgsmål. Så kan man lettere
se hvad det er du mener.
--
Jens Gyldenkærne Clausen